• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Gdyni wpłynął największy kontenerowiec w historii portu

VIK
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton. Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton.

Do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego BCT wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec. MSC Krystal o pojemności 5 762 TEU jest zaliczany do kategorii dużych jednostek - ma 277,3 m długości i 40 m szerokości. Zawinięcie tak dużej jednostki do BCT było możliwe m.in. dzięki pogłębieniu portu do 13,5 m, które zostało zakończone na początku 2011 r.


W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

Gdynia jest stałym przystankiem statków MSC między niemieckim portem w Bremerhaven a litewską Kłajpedą. W kolejnych tygodniach spodziewane są zawinięcia równie dużych jednostek tego armatora. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

- MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu BCT. - Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z zarządem portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu i trzykrotnie większe.
VIK

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • ale to nie Polski Statek (3)

    Polska Marynarka Handlowa już jest zlikwidowana. W Gdyni wszystko co dobre i morskie już upadło.

    • 31 13

    • upadek floty

      a do portu zawijają samoloty

      • 0 0

    • A w jakim europejskim porcie wpływają wielkie statki pod własną banderą?

      (Akurat na Cyprze nie wpływają).
      Bardziej przeraża mnie demontaż polskiej Marynarki Wojennej. Morski kraj niemal 40-milionowy, a na złomie pływa, którego połowa dobijała do wieku emerytalnego już w momencie obejmowania go z zachodniego demobilu.

      • 0 0

    • zmień płyte dziadek

      i przestań jęczeć

      • 3 1

  • bzdury piszecie

    Terminal w Gdansku jest do d...y. Suwnice sa za krotkie, nie siegaja na druga burte. Ostatnie dwa porty przed Gdanskiem(Rotterdam i Bremerhaven) - to jeden wielki przesztaunek, zeby ulozyc pudla na srodku i na lewej burcie , po prawej full balastow. Ciekawe jak dlugo Maersk bedzie na to przymykal oko. Jak tylko nasi sasiedzi otworza nowe terminale, znowu w Gdansku beda tylko feedery i glucha cisza.

    • 3 0

  • MSC -mafia shyping company ... a gdzie nasze PLO ? (3)

    • 4 4

    • shyping (2)

      a co to znaczy?

      • 0 0

      • Chciał pewnie napisać "shoping".

        do "Gdynia miasto...":

        Z całym szacunkiem, ale polska flota przestała liczyć się już w czasach PRL-u i żadnej w tym winy miasta Gdyni.

        Zresztą, jak rozumiem, dzisiejszy Gdańsk może pochwalić się własną flotą kontenerowców?

        • 0 0

      • niesmialy ping pong ??

        • 3 0

  • Gdynia powoli wypada z gry, wiem bo pracuje w tym i widzę co jest nz rzeczy (1)

    Gdańsk ma większe możliwości logistyczne

    • 8 4

    • Jak na razie, przeładunki rosną,

      więc nie wiem co znaczy "wypada z gry". Procentowo oczywiście traci i tracić będzie, ale nie o napinkę tutaj chodzi, tylko o osiąganie dobrych wyników finansowych, czyli maksymalizację wykorzystania możliwości bez dumpingu (to właśnie gdański dumping odebrał BTC największego armatora parę lat temu; już wówczas udowodniono, że koszty w Gdańsku były wyższe, ale dopóki Gdańsk nie konkuruje z innymi państwami UE, może stosować dumping kiedy mu wygodnie).
      O statki ponad 300-metrowe Gdynia konkurować nie będzie, ale o mniejsze i owszem. Jakością usług.
      Logistyka w zupełności wystarczy dla wszystkich terminali portu wewnętrznego (ostatnim jej etapem będzie rozbudowa centrum logistycznego i dociągnięcie torowiska na południowe nabrzeża).
      Ograniczenia obecnie nie dotyczą logistyki czy głębokości toru wodnego, ale sama długość nabrzeży. 2,0 mln TEU rocznie to maksymalny pułap dla nabrzeża tej długości, a i tak niełatwo będzie do tylu dobić w ciągu najbliższych 5-7 lat. Gdańsk w tym czasie bezproblemowo może mieć do 5 mln TEU (po bezproblemowej rozbudowie).

      • 0 1

  • dct (6)

    w dct od kwietnia takie dwa będą codziennie...

    wielkie mi cooooooooooo buahahah

    dct najlepszeeeeeeeeeeeeeee

    śledzie nie macie szanssssss

    • 18 27

    • Ale osso chodzi?

      Do czego to odpowiedź?
      Czyżbyś nawet tytułu nie potrafił(a) przeczytać?

      • 0 0

    • bezdenna glupota

      a moj wujek zna karate i pokona dtc

      • 5 0

    • Czekam z niecierpliwością jak je ustawią przy nabrzeżu

      Jak dołączy do DCT alians G6, to DCT w ogóle przestanie obsługiwać samochody. Maersk będzie miał pierwszeństwo i to ze swoimi dodatkowymi 2 feederami. Dla G6 zostanie okienko od niedzieli do wtorku.

      Ciekawe co kolega powie na nowatorską, świetną i tanią usługę oferowaną przez DCT, dającą możliwość podjęcia kontenera importowego przed zakończeniem operacji rozładunkowych/załadunkowych na statku, z którego kontener pochodzi. Jeżeli zgłosi się taki zamiar wcześniej niż 24 godziny przed wejście statku, stawka to jedyne promocyjne EUR 150 za kontener!!! (w czasie krótszym niż na 24h przed wejście, stawka wynosi EUR 250 za kontener) Na każdym innym terminalu kontener można podjąć już w momencie po wyładunku ze statku. Ale nie tutaj. Tutaj to jest ekskluzywna i wyjątkowa usługa, pokazujące dbałość o klienta.

      Ich bezczelność i chciwość nie zna granic

      • 9 4

    • (1)

      2 w tygodniu a nie dziennie......

      • 3 0

      • dct

        kretyn z ciebie

        • 4 1

    • w dogonieniu waszej tepoty społecznej nie mamy

      zwłaszcza że prowadzicie i że to wcale nie jest wyścig tylko realne dane :)

      • 5 1

  • W Porcie Północnym (1)

    w Gdańsku ostatnio był większy !

    • 33 10

    • A w Szanghaju jeszcze większy!

      To jest artykuł o porcie w Gdyni (informuję, bo najwyraźniej go nie czytałeś).

      • 1 0

  • 277 m i elegancko (10)

    Gdańsk 400m i każdy zna swoje miejsce w szeregu.
    Długość tych statków dokładnie odzwierciedla możliwości i rangę tych dwóch miast.

    • 51 54

    • A kto powiedział, że maksymalna dłuigośc statku w porcie

      ma odzwierciedlać "rangę miasta"? Przez ostatnie kilkadziesiąt lat nie odzwierciedlała i nikt jakoś szat z tego powodu nie rwał.
      Następny przykład trójmiejskiej napinki. Jeszcze od nich popękacie.

      Rozumiem, że to oznacza zielone światło na lotnicze czartery w Gdyni? W końcu to samoloty mniejsze od liniowców.

      • 0 0

    • jasne - długość przyrodzenia najlepiej

      skończcie z tą walką gdańsk - gdynia!

      • 5 1

    • ho ho ho... jak to w Gdyni był najwiekszy polski terminal to nie byliście tacy mądrzy :D (3)

      • 20 5

      • No może nie byliśmy ale teraz jesteśmy, żyjemy teraźniejszością a nie przeszłością. (2)

        Sprawiedliwości stało się zadość, tak jak kopiowaliście pomysły Gdańska i woleliście obsługiwać statki po kosztach byle tylko do Gdańska nie wpłyneły, tak oto sprawiedliwości staje się zadość.

        • 7 10

        • Nie długo pojedynki na Lotniska :P

          • 5 0

        • tylko że na jakąś tam waszą konkurencje trzeba było czekać jedynie 30 lat...

          • 4 1

    • i jest odwrotnie proponcjonalna do IQ tępaczka z pierwszego postu

      • 0 1

    • (2)

      w Gdyni rozładunek / załadunek zajmuje 2-3 dni i kontenery są wydawane na bierząco, a w Gdańsku, nie dosć, ze 4 dni, to jeszcze kontenery mozna podejmować, po wyładunku / załadunku całego statku. No i stawki portowe... w Gdańsku jakaś masakra

      • 15 9

      • Jak dobrze, że klientom naszego portu to wcale nie przeszkadza a jak ty masz z tym problem (1)

        i jesteś kompleks ułomności bo inaczej tej argumentacji nazwać nie można to już twój problem :)

        • 3 9

        • Ja jestem klientem zarówno DCT, gdyńskiego BCT i GCT, oraz gdańskiego GTK

          I jak kolego napisał wyżej, DCT to jest masakra. W trakcie obsługi oceanicznego Maerska obsługa lądowa jest praktycznie niemożliwa. Stawki DCT i co gorsza podejście do klienta jest masakryczne. Swoim aktualnym podejściem przebijają najgorszą butę i zadufanie w sobie BCT. Na szczęście nic nie trwa wiecznie i wierzę, że któregoś pięknego dnia ich polityka zaowocuje odejściem ich dotychczasowych klientów.

          Pozdrowienia dla GCT i GTK :)

          • 18 6

  • Gdynia rozwija się planowo i coraz większe kolosy do nas przypływają a to dopiero początek odbudowy potęgi morskiej Gdyni (7)

    • 32 35

    • Problem jest jeden Gdynia nie ma praktycznie możliwości powiększenia portu (1)

      • 11 3

      • będą budowac nowy port.

        • 1 1

    • kolosy??? (2)

      • 3 1

      • Chodziło o gdyńskie "Kolosy", które wpływają do Gdyni regularnie każdego roku

        w okolicach lutego-marca.

        • 2 0

      • gdyńskie giganty

        • 5 0

    • Z całym szacunkiem, ale po "odzyskaniu" Gdańska

      "odbudowa potęgi Gdyni" nie wchodzi w grę. Czasy, gdy port gdyński był piątym największym w całej Europie, już nigdy nie wrócą, bo nie miałoby to ekonomicznych podstaw, a na powstanie Wolnego Miasta Gdyni (w którym nie obowiązywałyby ograniczenia Eurosojuzu i Bulandy) raczej bym nie liczył, he he.

      • 5 2

    • Musicie najpierw pogłębić sobie port.

      • 6 1

  • Czy przywiózł kontenery

    co to mają jako atrapy stawiać w centrum Gdyni z widokiem na potęgę inwestycyjną miasta ?

    • 0 1

  • (9)

    pragnę przypomnieć iż w latach 60 tych ubiegłego wieku tylko do Gdynia mógł wpłynąć amerykański Manhattan, a 15 lat później turbinowy Kasprowy Wierch. W Gdańsku było za płytko i brakowało infrastruktury...

    • 3 6

    • Kasprowy Wierch w latach 70-tych woził paliwa płynne do Gdańskiego Portu Północnego (7)

      Pierwszy raz wpłynął 3 marca 1975 roku.

      • 4 2

      • (6)

        tak, tylko że rok wcześniej wpłynął do elewatora zbożowego w Gdyni, ponieważ w Gdańsku brak było odpowiedniej infrastruktury do tego celu.

        • 1 2

        • (5)

          No ale Port Północny już istnieje od 37 lat więc teraz sytuacja jest odwrotna

          • 3 1

          • (4)

            no ale widzisz, trzeba było go skierować do portu w Gdyni, ponieważ port północny nie mógł go przyjąć z uwagi na brak sprzętu do przeładunku. już nie wspomnę że na początku lat 70 tych powstał pierwszy w Polsce terminal kontenerowy koło Dworca Morskiego. I również nie wspominam o wspaniałych statkach pasażerskich, które nie mają możliwości zacumowania w Gdańsku.

            • 1 2

            • tia kolo w Gdańsku nie ma nic (2)

              jutro będzie kolejny rekord 5800 TEU rekord Gdyni

              • 1 1

              • (1)

                nie, tylko że wprowadzane jest po fakcie. Wiesz cała afera w tym Gdańsku z okazji że gdański terminal podpisał umowę z Maersk. Trzy suwnice, szalejecie, szalejecie. Tylko że o 30 lat za późno...

                • 0 2

              • nie 3 a 5 zdaje sie...

                no szalejemy, szalejemy... jak to Gdansk mogl przepoteznej Gdyni zabrac maerska? ale jak sie ma taki kurnik jak bct to jak tu myslec o oceanicznych kontenerowcach? kurnik bez terenow pod rozbudowe trzeba dodac

                • 5 2

            • żyjesz historią...

              a świat się zmienia

              • 2 1

    • Jak właśnie zauważyłeś,

      czasy się zmieniają...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane