- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy
Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.
GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.
Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.
Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
Miejsca
Opinie (27) 1 zablokowana
-
2014-08-12 13:01
A Szymborski z BCT'u trzęsie portami (3)
W gazetce mówi wprost, że zablokowanie P3, oddaliło perspektywę przejęcia części wolumenu przez Gdańsk, a tutaj jeszcze M2 wkrótce ;). Tym czasem również coś czuje żę ICTSI zawinie manatki w 2024. Także po tym okresie, coś czuje będzie jeden w Gdyni terminal, a nie dwa.
- 6 11
-
2014-08-12 14:57
(1)
Pewnie bedzie jeden, ale pomarańczowy. Stena wychodzi i BCT rozwinie skrzydła.
- 2 6
-
2014-08-12 23:17
nauczeni poprzednim podejściem do terminalu na polskim badzmy sceptyczni i poczekajmy
- 0 0
-
2014-08-12 18:42
juz dawno nieoficjalnie chodziły takie zamysly
- 1 0
-
2014-08-12 18:22
no i bardzo dobrze. (1)
niech sie rozbudowują. większy port to więcej miejsc pracy czyli bogatszy region.
- 23 1
-
2014-08-12 19:08
jooo, tak to je
- 2 2
-
2014-08-12 18:47
większy "Chińczyk" (1)
pachnie większym bałaganem na placu...czas załadunku samochodów trasowych wydłuży się z 4 do 8 godzin, praca tego terminalu chwilami pachnie kpiną ze współpracujących firm transportowych....
- 16 4
-
2014-08-12 21:56
dokladnie
masz racje ale co zrobic gdy nie karza z góry robic aut...tylko statek bo z tegooo jest kasa nie z aut...
- 1 0
-
2014-08-12 18:57
BUDIMEX (2)
budimex zawsze piszemy przez x
- 3 5
-
2014-08-13 08:52
kolejny internetowy nauczyciel, co sam podstaw polskiego nie zna - x przy odmianie przez przypadki zawsze zamieniami na ks np. mianownik taxi, ald już np. zamówiłem taKSówkę.
- 1 0
-
2014-08-13 11:52
najlepszy jest jednak Drutex.
mistrzowstwo świata.
- 2 0
-
2014-08-12 20:45
Praca wre
Widać to dobrze z drogi rowerowej, która przebiega tuż obok
- 7 1
-
2014-08-12 22:00
i sumienna praca na smieciowej umowie... (3)
dalej bedzie sie rozwijać
- 6 0
-
2014-08-12 22:20
akurat jak jesteś zatrudniony w porcie to jesteś na umowie o prace. (2)
mój kolega pracował 1.5 roku na dziadowskim stanowisku (kierował ruchem przy przewożeniu samochodów z wagonów na plac albo przygotowywał wagony do zjazdu samochodów) i jak była redukcja i go zwalniali dostał prawie 30 tyś odprawy. Źle za niecałe 2 lata pracy? uważam że nie...
- 4 0
-
2014-08-12 22:37
W GCT??
w GCT garstka ludzi ma normalne umowy, reszta to "czarnuchy" na miesięcznych zleceniach, bez płatnych urlopów i dodatków za nocki i święta, pracowałem to wiem.
- 5 0
-
2014-08-12 22:44
noo PRACOWAŁ
a teraz jakby chcial to odrazu go przyjmą??wpierw umowa zlecenie prze 10 lat...
- 1 0
-
2014-08-13 00:49
umowa smieciowa? (2)
czartowskiemu wisi kto robi byle miał uprawnienia.przeciez to nie on zatrudnia tylko kadry"kon polski"on i nowacki oraz violeta maja w d*pie ze konie siedza po 16 h na sprzęcie a to ze kierowcy stoja po kilka godzin to 2 razy maja gdzies!poki rodzina czartowskich ze swoim przydupasami Tadziem igerardem będą rzadzic tak długo w tym pocie będzie bur...el!.grunt ze im się kasa się zgadza.pupile Nowackiego przychodzą się wyspac a nie pracować.gadula o tobie mowa
- 13 0
-
2014-08-13 09:03
dokładnie!
Zgadzam się w 100%. Jeździłem na MOL-ach w zeszłym roku przez krótką chwilę, zatrudniony przez jedną z firm zewnętrznych. Jednak nawet ta krótka chwila starczyła, żeby zobaczyć jakie zasady panują przy zatrudnianiu ludzi - umowy śmieciowe, stawki niezależne od pory dnia i obsługa sprzętu po 16h dziennie. Ktoś powie, że każdy decyduje sam - pewnie ma rację. Dlatego ja odszedłem po miesiącu. Mimo to, rozbudowa terminalu jest wiadomością pozytywną - na phybel malkontentom.
Miłego dnia!- 4 0
-
2014-08-13 22:05
racja
gerus i tak jest debest. a swoja droga to balagan pakuje,ja pracowalem na burcie i w sztalerce troche po 24 nawet 32 godziny dziennie,wola na smieciowkach zatrudniac,firma moze z zewnatrz wyglada ok ale nie polecam
- 1 0
-
2014-08-13 11:24
hinczyk
hinczyk zasówa, praca az sie pali w rękach ;-))
- 0 2
-
2014-08-13 13:55
Patologia (2)
Widać ze wszędzie szeregowy pracownik jest wykorzystywany za frajerskie pieniądze. Najgorsze ze nawet w Ruskach albo Litwie , Lotwie operator sprzętu portowego (STS,RTG,RS,IMW) zarobi ok 1500 Dolarow ,niby to Polska jest taka super rozwijajaca sie.
- 2 0
-
2014-08-13 15:53
fakt (1)
Przy kursie 1$ -3zl mamy podobnie i jak to się mówi wszędzie dobrze gdzie nas niema
- 0 0
-
2014-08-13 22:00
Tak tylko, że oni tyle zarabiają pracując 168 godzin miesięcznie a u nas żeby tyle zarobić ludzie zapindalają po 250-300 godzin.
- 2 0
-
2014-09-17 09:11
operator (2)
Poznałem w tej firmie takiego jednego z Warmińsko - Mazurskiego który pracuje na śmieciówce przez Hands2work po 32h jednym ciągiem......i cieszy się że 2700 dostaje za 3etaty w miesiącu.....idiota jeden.
Gtc to jedna wielka masakra.....Czartowski razem z koniem mają układ i czerpią zyski z tych oszołomów pracujących na śmieciówkach.....a wiem...bo podsłyszałem ich rozmowę.
Ale nie ma się co dziwić....zawsze się znajdzie jakaś "kurka" z warmińsko -mazurskiego która będzie robić za połowę tego co rodowity Gdynianin.
rąbał ich pies.
Pozdrawiam wszystkich emigrantów i zachęcam do emigracji wszystkich światłych, wykształconych i normalnych Polaków.
A kijom takim jak "Małysz" i "fafik" z Gct życzę owocnej pracy dla konia i h2w.- 5 0
-
2015-01-27 16:54
dzięki takim ++słoikom++mamy to co mamy...
- 0 0
-
2016-02-08 13:29
Ocenić negatywnie można tych z góry a nie robola co chce żyć.co chłopina ma zrobić zdechnąć z rodzimą.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.