• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • za mało i za późno, ale krok w dobrą stronę (13)

    Gdyński port dusi się przez nieprzejezdną estakadę i szczątkowe tory kolejowe z prędkością techniczną jak kłusujący ślimak

    Ta rozbudowa powinna odbyć się dobre 20 lat temu

    • 155 2

    • (12)

      A to teraz pociągi będą częsciej przejeżdzać przez przejazd na Puckiej = czesciej zamknięte szlabany?

      • 9 7

      • (7)

        Dlatego będzie nad Pucka wiadukt. Wszystko logiczne.

        • 15 3

        • Wiadukt nad Pucką?? Dla kogo???????

          • 0 0

        • Od 30 lat to słyszę (5)

          • 10 5

          • To element tego właśnie projektu. (4)

            • 10 1

            • raczej nie... (3)

              Zaznaczony do modernizacji jest odcinek do łącznicy, a Pucka jest za nią. Więc raczej wjazd do portu pozostanie bez zmian i składy będą "zawijać" przez Hutniczą, Pucką. Nie ma szczegółów na temat "dwóch wiaduktów", nie wiadomo czy będa budowane czy modernizowane. Na zaznaczonych odcinkach są wiadukty w okolicy stoczni i są one w kiepskim stanie...

              Obym sie mylił... ;)

              • 5 3

              • Na szczęście się mylisz. :) (2)

                Bardziej szczegółowe publikacje na temat tej inwestycji na portalach branżowych rozwiewają wątpliwości - wiadukty będą budowane.

                • 10 1

              • To zaczyna miec sens...

                Bo wczesniejsze doniesienia o tunelu i wiadukcie za 60-80Mpln to raczej nie trzymaly sie kupy...
                Pozostaje trzymac kcuki...

                • 5 0

              • Huurrrraaaa!

                :)

                • 5 0

      • nie siać fermentu

        do 2023 ma być gotowy tunel i wiadukt na przejazdach kolejowych. bez paniki

        • 1 0

      • Czy wiesz w którym miejscu składają pociągi towarowe?

        Torowiska między Hutniczą a Wiśniewskiego.

        • 5 0

      • i Hutniczej...

        na dodatek

        • 5 4

      • 1,5 mld

        • 2 0

  • A wystarczy (2)

    Kilka wag zamontować i łapać przeciążone ciężarówki.
    Wystarczy też od 24 jeździć nieoznakowanym radiowozem na wjeździe na estakade tam na ograniczeniu do 50km~h tiry smigaja sobie 100 na godzinkę.

    • 4 3

    • (1)

      Tiry maja ogranicznik do 89 cwoku 100 ruchów na minutę ciebie stary w ryj laduje

      • 1 2

      • Pier... głupoty

        Sam jestem kierowcą zawodowym i zaufaj że tir może jechać znacznie szybciej niż 90km/h cwoku.

        • 0 1

  • A kiedy (1)

    Gmina zacznie jakieś inwestycje infrastrukturalne. Czeka ul. Czerwona, dojazd do Wiczlina i inne. Gdynia za Szczurka to zapaść inwestycyjna i marazm.

    • 7 2

    • Gmina jest w fazie postindustrialnej

      i ma wylane na takie przyziemne działania...

      • 1 0

  • lipa (1)

    No jak sie drogi robi z plasteliny to sie niszcza a ciężarówki byly są i beda kolej tego nie zmieni .

    • 44 20

    • Tpt

      No tak, 0 jest przetarg jest impreza...

      • 0 0

  • (7)

    A ja uważam, że przez miesiąc żadna ciężarówka powinna nie wyjechać to wtedy zobaczycie internetowe cio*y co one znaczą dla wszystkich. Jak nie będzie paliwa, żywności w sklepach itd

    • 76 94

    • mu synku,

      mu

      • 1 0

    • ja uważam, że w ogóle wszsytkie powinny zostać na zawsze w domu i byłoby super - kierowco frustracie przyszły morderco

      • 11 4

    • Idź się wysikać na koło bo nie jesteś sobą

      • 19 2

    • Zbawicielu, tobie wszystko się należy!

      • 12 2

    • Uszaty, to Ty?

      • 9 0

    • A 8 dnia Bóg stworzył kierowców ciężarówek i rzekł ""A Ty to wszystko będziesz rozwoził!"

      • 46 5

    • Kierowca tira to jednak stan umysłu....

      • 45 20

  • Nieżle

    12,5 tysiąca za metr toru
    za te pieniądze można estakadę rozebrać i postawić cztery jedna nad drugą
    albo wykopać dwa tunele

    • 2 2

  • Przekop pisowski przez mierzeje rozładuje problem

    Zamiast ten miliard przeznaczyć na udrożnienie portów przeładunkowych to oni budują przekop donikąd czyli do portu którego nie ma i długo nie będzie.

    • 2 1

  • Mniej tirów ??? kolejna propaganda !!!!!

    Po co droga redakcjo wypisujecie te pierdoły ? Pytanie, skąd kolej wezmie platformy pod kontenery !! Popatrzcie tylko jadąc estakadą jak w porcie na potężnych "stertach" stoją kontenery czekając w bazach ładunkowych na platformy, których brakuje, nawet już kilka tysięcy w skali kraju ? Tu jest problem, czym kolej ma to wszystko zabrać i jak dalej transportować. Tras dla pociągów drodzy rodacy jest coraz mniej !!!

    • 0 4

  • co za bzdety

    Pobozne zyczenia. To ma niewiele wspolnego z transportem drogowym.

    • 2 0

  • A kiedy dojazd do obwodnicy przez Witomino? Poza tym wprowadzone opłaty na drogach "wymusiły" przejazdy wielu ciężarówek przez okoliczne wioski; czy ktoś przyjrzał się drodze np. do Koleczkowa, Szemuda i wielu okolicznych wiosek , które przeżywają najazd wielkich pojazdów i już dziś wyglądają jak czołgowisko. Ktoś wogóle to zauważa?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane