• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jak przyciągnąć wycieczkowce?

Michał Sielski
7 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Władze Gdyni chcą, by w przyszłym roku do miasta przypłynęło 100 tys. pasażerów wycieczkowców. Władze Gdyni chcą, by w przyszłym roku do miasta przypłynęło 100 tys. pasażerów wycieczkowców.

W tym roku wycieczkowce wpływały do Gdyni zaledwie 53 razy. Bywały lata, gdy zawinięć było nawet ponad 100. Gdyńscy urzędnicy zaczęli walczyć o ich powrót.



Lubisz oglądać wycieczkowce?

Pozyskiwanie armatorów rozpoczęło się w Hamburgu na zakończonym w zeszłym tygodniu konwencie Seatrade Europe Cruise i Rivercruise. To największe spotkanie przedstawicieli branży wycieczkowców w Europie.

Gdynia promowała się wraz ze Szczecinem i Gdańskiem. W Hamburgu wspierała ich Regionalna Organizacja Turystyczna. Gdynia - podobnie jak inne miasta bałtyckie - stała się bowiem mniej atrakcyjna dla pasażerów wycieczkowców. Wielu z nich pływa na tych samych statkach co roku, więc trasy statków są zmieniane.

Wycieczkowce nie przypływają już do nas tak chętnie, a biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie wszystkie zawijają do Gdyni kilka razy podczas sezonu, ich liczba jest znacznie mniejsza niż ilość zawinięć do portu. Władze miasta od lat chcą to zmienić, ale nasza oferta turystyczna nie jest już tak atrakcyjna.

- Dlatego właśnie byliśmy w Hamburgu, by podczas Seatrade Europe Cruise i Rivercruise zachęcić armatorów już z nami współpracujących do częstszych odwiedzin i przekonać tych, którzy jeszcze do nas nie przypływają - mówi Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości gdyńskiego magistratu.

Gdynia promowała się wraz z Gdańskiem, Szczecinem i województwem pomorskim. Podróż wycieczkowca nie ogranicza się przecież do wizyty w jednym porcie. Cała trasa musi być atrakcyjna. Nie jest przecież tajemnicą, że cumujące w Gdyni wycieczkowce są pełne turystów, którzy bardziej od ul. Świętojańskiej chcą zobaczyć malborski zamek. Dlatego oferta dotyczyła nie tylko całego Trójmiasta, ale również Pomorza.

- Rachunek jest prosty - im więcej turystów przypłynie, tym więcej pieniędzy zostawią w naszym regionie - mówi Tomasz Banel.

Armatorzy cruiserrów decyzje będą podejmować w ciągu najbliższych miesięcy, gdy będą ostatecznie ustalane trasy statków. Wtedy przekonamy się, czy starania trójmiejskich urzędników były skuteczne.

Na pewno nie zachęci ich gdyńskie nabrzeże ze stertami węgla czy złomu. Sztokholm, Oslo, Kopenhaga, Hamburg czy Rostock mają specjalnie dla wycieczkowców dedykowane nabrzeża. U nas często traktowane są jako zło konieczne.

Wycieczkowce są jednak atrakcją dla mieszkańców Trójmiasta, którzy lubią oglądać duże statki. Podpowiadamy, że najlepszym miejscem do obserwacji od lat jest ostroga przy Dworcu Morskim przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (110) 4 zablokowane

  • Jak

    przyciagnać , holownikami osiołki kaszubskie !!!

    • 0 0

  • stepa szykuje podloze

    pod kolejna idiotyczna inwrstycje - tyle w temacie

    • 3 1

  • kIedy powstanie partnerstwo na rzecz rozwoju turystyki morskiej -wycieczkowców

    To pytanie kieruję do włodarzy miast, agencji , biur specjalizujacych się w przyjmowaniu wycieczkowcow, atrakcji i wszystkim , którym na sercu lezy dobra promocja regionu . Widziałam w Hamburgu na własne oczy jak wygląda owa promocja. Stoisko na szarym końcu. Nikt nie staral się zachęcać i zapraszać do odwiedzenia stoiska. A materiały na stoisku CRUISE POLAND ....mniej niż zero.Kiedy w Dworcu Morskim w Gdyni zostanie zamontowany bankomat?Dlaczego plany Gdyni rozdaje biuro z Krakowa? Setki pytań i problemow do rozwiązania.Sama z grupami z USA z portu w Gdyni podróżowalam autobusem miejskim i SKM do Gdańska.I wszystko było sprawnie, tanio i przyjemnie.

    • 2 2

  • Jak przyciągnąć wycieczkowce ? Przystąpić do GOM.

    • 1 2

  • Gdynia:brudne okno na świat (1)

    Włodarze Gdyni albo oślepli albo nie widzą tego co pasażerowie wycieczkowców.Gdyński port absolutnie nie jest przygotowany do przyjmowania statków pasażerskich - te największe z trudem cumują przy nab. francuskim, pozostałeprzy nab. polskim gdzie spawane są części doków, magazynowane są szynyi inna stal. Pasażerowie schodząc na ląd ulegają wypadkom - to skandal.Jeżeli już wyjadą, a ostatnio najczęściej wychodzą poza bramy portu oglądają hałdy złomu, węgla i piachu. Potem jazda lub spacer dziurawą Polską, dalej przyobskurnym budynku przychodni zdrowia ( z nadajnikiem telefonii komórkowej - sic! ) i slamsowatych barakach po dawnym komisariacie. Po drodze też nie zaszkodzi trochę powdychać trującego smrodu z bazy przeładunków eteru.Dalej to już fantastyczne widoki walących się budynków, przepełnionych śmietników i zapomnianych torowisk na ul. Węglowej. Tak wita turystycznaGdynia. A w drugą stronę na hasło "wpłynęły statki pasażerskie" przybywają mieszkańcy Trójmiasta aby oglądać je jak małpy w ZOO zza krat.Jedynym którym podoba się ten letni cyrk są " złotówy " - atmosfera jak u arabów tylko nie ten koloryt. A właśnie dla Gdyni i jej portu to jedynaszansa postawić na port pasażerski. Przecież przeładunki paliw czy masówkiprawie w centrum miasta to totalna głupota, a konkurowanie z Hamburgiem,Rostokiem czy nawet Gdańskiem nie ma w przyszłości najmniejszego sensu.Jeszcze nie dawno" kolesiowaty" zarząd gdyńskiego portu mówił o planach na powstanie portu pasażerskiego o europejskich standartach z nowoczesnymiobiektami i dojazdami. I co, cisza. Tak jak już niedługo nastąpi cisza o wycieczkowcach w Gdyni. Bo jaki armator będzie chciał kierowa swoje statkido takiego portu jak Lepaja, Vyborg czy Władywostk.Trójmiasta

    • 3 2

    • Ulica Polska nie jest dziurawa, nawierzchnia jest w doskonałym stanie.

      • 0 0

  • złe miejsce dla wycieczkowców

    Widziałem parę miast,gdzie wycieczkowce dosłownie cumują prawie w centrum miasta-to jest spora atrakcja,jak i duże udogodnienie dla turystów.Pytanie jest jedno: CO WIDZĄ TURYŚCI,KTÓRZY PRZYPŁYWAJĄ TYMI WYCIECZKOWCAMI??!! stertę złomu,przemysłową okolicę i tyle-a pamiętajmy,liczy się pierwsze wrażenie! Więc rozwiązania są dwa:1.Rozbudować nowocześnie okolice Nabrzeża Francuskiego2.Wykorzystać tereny po Dalmorze do cumowania wycieczkowców(a nie sprzedawać deweloperom,jak każdy lepszy teren w mieście)Jestem pewien,że druga opcja jest receptą na sukces.

    • 3 0

  • ?

    Im więcej wycieczkowców przypłynie, tym więcej pieniędzy zostanie w naszym regionie, które będziemy musieli oddać ubogim gminom. W nosie mam wycieczkowce i ubogie gminy.

    • 1 0

  • zlikwidowac tych natretnych taksowkarzy (1)

    Turysci ledwo postawia noge na Gdynskiej ziemi i juz sa "proszeni do taksoweczki" przez 15 Bronkow i Rysiow.Turysta jest w wielkim szoku jak wychodzi w Europie a czuje sie jak w afryce polnocnej.

    • 2 0

    • prawda.sam widzialem

      jak emeryci z taksowek wciagali turystow do samochodow.do centrum Gdyni kasuja 10euro a do Gdanska 100-200euro

      • 2 0

  • Tylko ECS

    Ruch się zacznie jak powstanie Europejskie Centrum Solidarności i Muzeum II WW ;)

    • 0 0

  • Polska to zaścianek Europy a Trójmiasto to zadupie.

    Jak do Gdańska przyjeżdża E klasa Maerska to od razu jest jakiś reportaż. Komentarze, nawet premier wizytuje statek. Normalnie wiocha, że koniec świata. Ciekawe czy w Bremerhaven, Hamburgu, Antwerpi czy Rotterdamie czy nawet w małych portach szef rządu wpada na statek bo takiego dużego jeszcze na zielonej wyspie nie było. Propaganda wszędzie i to w coraz bardziej drażniącej ilości. Polska najlepsza, zielona wyspa, nas kryzys nie dotyczy, bezrobocie spada, pensje rosną itd. Mam powoli dosyć.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane