• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia przymierza się do budowy nowego terminalu intermodalnego

VIK
16 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego w rejonie ul. Logistycznej. Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego w rejonie ul. Logistycznej.

W gdyńskim porcie ma powstać nowy terminal intermodalny. Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który zgłosił ten projekt do konkursu o dofinansowanie unijne z puli przeznaczonej właśnie dla transportu intermodalnego.



Terminal ma powstać na 30 ha należących do Centrum Logistycznego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni. Całkowity koszt netto projektu wynosi 123 mln zł, w tym dofinansowanie unijne spodziewane jest w wysokości około 61 mln zł. Nowy terminal zostanie wyposażony w urządzenia sterowania ruchem kolejowym i składać się będzie z systemu placów składowych przeznaczonych do magazynowania tzw. ładunków zjednostkowanych. Umożliwi obsługę terenów logistycznych Portu Gdynia przez transport kolejowy. Potencjał przeładunkowy nowego terminalu intermodalnego szacuje się na około 2-3 mln ton ładunków zjednostkowanych.

Czytaj też: Droga Czerwona: cierń powali olbrzyma?

- Nowy terminal intermodalny w Porcie Gdynia to będzie zupełnie nowa jakość w obsłudze naszych klientów - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Powstanie nowej infrastruktury zwiększającej zdolność przepustową portowej sieci kolejowej i umożliwiającej sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych pozwoli na dopasowanie się do wzrastających wymagań podmiotów korzystających z infrastruktury portowej i umożliwi obsługę zwiększających się potoków towarów.
Czytaj też: Budowa Drogi Czerwonej ponownie realna. Kiedy powstanie? Nie wiadomo

Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu (2x650 m) wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego, zlokalizowanego w rejonie ul. Logistycznej zobacz na mapie Gdyni. Planowana jest także budowa drogi łączącej place manewrowo-odstawcze z ul. Logistyczną oraz ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (52)

  • Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia (3)

    plany
    plany
    plany
    plany
    plany..........

    • 40 2

    • Specjalista od SKOK ma plany.

      Raczej bajki. To już drugi terminal w Gdyni, co planuje rodzina Dojnej Zmiany. Pierwszy miał być miejscu falochronu.

      • 7 5

    • Taki plan to jest plan, plan ponad plany.... :)

      Gdynia planuje, tu się żyje....hasło na przyszłe wybory Panie Sz :)

      • 6 0

    • Dodałbym jeszcze palny, które są w planach.

      • 11 0

  • Gdynia?

    A co ma do tego Gdynia?
    Port i logistycy w Gdyni to może...
    Ale Gdynia jako miasto nie jest zainteresowana taką działalnością...

    • 10 2

  • Tunele na chylce

    Najlepiej wszystko od du....y strony,my chcemy normalnie dojeżdżać do domów na Obłużu itd

    • 17 0

  • dobrze

    Tylko nowoczesne rozwiązania w porcie.nowe szerokie drogi i dogodne rozwiązania przy wjeździe na obwodnicę pozwoli na rozwój miasta. Porzućmy byle jaki socrealizm i tanie budowanie.

    • 9 0

  • Budujcie wiadukt z energetykow do wylotu z obwodnicy na cisowej, nad torami ale ze zjazdami

    na hutnicza czy pucka.

    • 31 1

  • obrotnicę załatwiali i budowali kilkanascie lat, zobaczymy jak bedzie w przypadku tego terminalu... (1)

    nawet w treści artykuły nie ma żadnych dat...

    • 36 7

    • Spokojnie, będzie taka sama lipa jak z legendarną obrotnicą i wizją portu zewnętrznego.

      • 15 7

  • A co bedzie kolejne??? Kosmodrom????

    Ah ta Gdynia ah ten prezydent:) Tylko jedno się nie zmienia.... usprawnianie ruchu za pomocom kubełka farby:) Normalnie taki pomysł racjonalizatorski że klękajcie narody:)

    • 28 5

  • (1)

    Już kopią ciekawe czy to coś znaczy

    • 5 3

    • Tak!

      To znaczy, że kopią.

      • 9 1

  • ahahahahha ...... bo pęknę

    By się do budowy dróg przymierzyli...bo co to za port z którego nie można wyjechać ani nie można swobodnie dojechać .... :P

    • 37 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane