• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holendrzy kupili gdyński WUŻ

Wioletta Kakowska-Mehring
5 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia.

Holenderska spółka Fairplay BV jest już właścicielem WUŻ - Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółki holowniczej. Sto procent udziałów sprzedano za 44,4 mln zł.



Według zarządu gdyńskiego portu, który zbył udziały, cel prywatyzacji, czyli znalezienie inwestora branżowego mogącego zapewnić spółce konkurencyjną pozycję na rynku usług holowniczych, został zrealizowany.

- Proces prywatyzacji już jest zakończony, umowa podpisana, pieniądze wpłynęły - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Inwestor to znana firma holownicza. Nie jest nowa na polskim rynku. Jest już obecna w Szczecinie i Świnoujściu.

Niestety, nie udało się zakończyć sporu zbiorowego z załogą. W ubiegłym tygodniu odbył się dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Związkowcy blokowali drogi w rejonie gdyńskiego portu. Domagali się 8 proc. podwyżki oraz tysiąc złotych jednorazowej premii uznaniowej. Nawoływali też do wycofania się z prywatyzacji WUŻ. Pod koniec lipca załoga nie porozumiała się z inwestorem w sprawie pakietu prywatyzacyjnego. W tej sytuacji negocjacje przejął zarząd portu. W połowie sierpnia pakiet przyjęto.

- Pracownikom spółki inwestor udzielił gwarancji zatrudnienia oraz zachowania warunków pracy i płacy przez okres trzech lat. W obecnej sytuacji na rynku, jest to bardzo przyzwoita propozycja - uważa Janusz Jarosiński.

Dwa z trzech działających w WUŻ związków zawodowych już podpisały wynegocjowany przez zarząd pakiet. Zastanawia się jeszcze Solidarność. Do środy ma zdecydować czy przyjmie warunki, czy nie. W czwartek odbędzie się spotkanie załogi z przedstawicielami inwestora.

Holenderska spółka Fairplay BV należy do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. To jeden z większych operatorów floty holowników. Operuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec. W Polsce jest właścicielem dwóch spółek holowniczych: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.

WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich. Zatrudnia ok. 200 osób. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

Opinie (59) 6 zablokowanych

  • Czy dziennikarze tak mało przykładają uwagi do rzetelności informacji?

    Treść artykułu ma błędy faktów co krzywdzi ludzi i wypacza rzeczywistość. Uważam że należy sprawdzić fakty a następnie dawać informację do wglądu czytelnikom. W innym wypadku to jest zwykła bzdura a porządne dziennikarstwo.

    • 1 0

  • naznaczony

    miało być 3 lata spokoju a co jest panie j. już zwalniają a co będzie dalej tego nikt nie wie , zatrudnisz tych zwolnionych, oni też mają rodziny cwaniaku

    • 3 1

  • Dobrze im tak!

    Dobrze się stało.Nareszcie nadszedł koniec mafijnych układów.

    • 1 3

  • katastrofa

    pisze się o prywatyzacji w porcie Gdynia, tylko w tedy gdy do niej dochodzi. a może warto zajrzeć do tych spółek później. Gwarantuje, że nikomu się nie spodoba to co zobaczy. Kontenerówka dopiero się podnosi, a BTZ powoli upada! Masy towarowej 0, ale za to w innych portach a nawet w Gdyni na innych rejonach tysiące ton, a co najdziwniejsze że należy on do właścicieli BTZ. Ciekawe po co im był ten rejon, chyba tylko by upadł. Gratulacje dla Zarządu Portu! Wszystkie obawy załogi dziś są ich realiami Tylko czy ktoś za to odpowie i czy kogoś w końcu zainteresuje, że przeładunki w spółkach należących jeszcze do portu są przeprowadzane na dziko, bez zachowania norm, bo dla nich nie są to zboża lecz towar przemysłowy, mimo że trafia to do obrotu tak czy owak jako część do karmy zwierzęcej, a potem my to wszyscy jemy. Ale jest taniej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane