• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holendrzy kupili gdyński WUŻ

Wioletta Kakowska-Mehring
5 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia.

Holenderska spółka Fairplay BV jest już właścicielem WUŻ - Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółki holowniczej. Sto procent udziałów sprzedano za 44,4 mln zł.



Według zarządu gdyńskiego portu, który zbył udziały, cel prywatyzacji, czyli znalezienie inwestora branżowego mogącego zapewnić spółce konkurencyjną pozycję na rynku usług holowniczych, został zrealizowany.

- Proces prywatyzacji już jest zakończony, umowa podpisana, pieniądze wpłynęły - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Inwestor to znana firma holownicza. Nie jest nowa na polskim rynku. Jest już obecna w Szczecinie i Świnoujściu.

Niestety, nie udało się zakończyć sporu zbiorowego z załogą. W ubiegłym tygodniu odbył się dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Związkowcy blokowali drogi w rejonie gdyńskiego portu. Domagali się 8 proc. podwyżki oraz tysiąc złotych jednorazowej premii uznaniowej. Nawoływali też do wycofania się z prywatyzacji WUŻ. Pod koniec lipca załoga nie porozumiała się z inwestorem w sprawie pakietu prywatyzacyjnego. W tej sytuacji negocjacje przejął zarząd portu. W połowie sierpnia pakiet przyjęto.

- Pracownikom spółki inwestor udzielił gwarancji zatrudnienia oraz zachowania warunków pracy i płacy przez okres trzech lat. W obecnej sytuacji na rynku, jest to bardzo przyzwoita propozycja - uważa Janusz Jarosiński.

Dwa z trzech działających w WUŻ związków zawodowych już podpisały wynegocjowany przez zarząd pakiet. Zastanawia się jeszcze Solidarność. Do środy ma zdecydować czy przyjmie warunki, czy nie. W czwartek odbędzie się spotkanie załogi z przedstawicielami inwestora.

Holenderska spółka Fairplay BV należy do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. To jeden z większych operatorów floty holowników. Operuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec. W Polsce jest właścicielem dwóch spółek holowniczych: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.

WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich. Zatrudnia ok. 200 osób. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

Opinie (59) 6 zablokowanych

  • .. bo kazdy kto ma dzieci wie, ze jak kupi dziecku zabawke to dziecko nie pojdzie spać o 22 jak obiecało tylko bedzie siębawic bawić az padnie i zostawi rozrzucone zabawki. Dlatego (oprócz ustawowych wymagań) konieczne było sprywatyzowanie wuzu.

    • 4 4

  • KONKURENCJA

    W tym momencie należy sie zastanowić nad podziałem rynku jaki wystepował w portach Gdynia i Gdańsk. Czy po procesie prywatyzacji będziemy mieli swobodny wybór holi, podejrzewam, że te z Gdyni bedą trochę tańsze - walka konkurencyjna. Vivat wolny rynek! Pozostała jeszcze sprawa pilotażu - złotych książąt portów. Ci to dopiero łoją.

    • 11 1

  • WUŻ...

    KONKURENCJA I TAK TRZYMAĆ GDAŃSKI WUŻ DOSTANIE PO NOSIE I DOBRZE BO CENY U NICH JAK Z KOSMOSU I TAK SIĘ ROZSYPIE ...WUŻ Gdańsk coraz cieniej FINANSOWO STOI ...A SZEFOWIE KASĘ ZBIJAJĄ HA HA ...JA W MAJU NA EMERYTURKĘ I KICHAM NA NICH ...

    • 6 4

  • 3 lata gwarancji? to dopiero jest głupota w obecnej sytuacji rynkowej. Jak repleay bedzie miał problemy finansowe to zamiast obciąć pensje ogłosi upadłość oddziału gdyńskiego wszystkich wywali i zabierze holowniki. Niestety socjalizm jest nieuleczalny.

    • 10 1

  • Wyprzedaż Polski .... (2)

    Dlaczego rządzące ,matoły wyprzedają w Polsce wszystko w 100 %? Przecież można wejść z kimś w Spółkę ale mieć pakiet większościowy !!! Tylko Tusek i jego żołnierzyki mogli cos takiego wymyśleć.Ciekawe jak długo jeszcze bedziemy pozwalać się oszukiwac przez rudego ?

    • 6 9

    • Twoja wiedza na ten temat, zdaje się, jest czerpana wyłącznie z haseł głoszonych przez podobnych oszołomów. Mnie przeraża głupota ludzka karmiąca się dyletanckimi poglądami.

      • 6 4

    • To sprawdź "przerażony Polaku"

      czyimi kolesiami są prezesy w portach i wużach :D

      • 6 0

  • Napiszcie jaką ofertę złożyli WUZ Gdańsk (2)

    Słyszałem, że deficytowy WUŻ Gdynia, z taborem straszym odemnie, chciał od WUŻ Gdańsk za przejęcie prawie trzy razy tyle ile dali holendrzy, dychę na rękę dla marynarzy i dziesięć lat gwarancji zatrudnienia. I mieli ich sprzedać bez nabrzeży (czyli trzeba by dopłacać jeszcze za wynajmowanie kei).Takie są skutki zachłanności wychodowanej za komuny.

    • 4 1

    • ??????

      za trzy lata wszyscy na bruk załogi zostaną okrojone ha ha ha tak się dali wrobić ,niedługo gdański wuz upadnie bo brakuje im pieniędzy HOLEDER WEJDZIE DO GDAŃSKA Z HOLOWNIKAMI HA HA HA ...

      • 0 2

    • Źle słyszałeś!!! Gdańsk nie złożył żadnej oferty. I chyba za kilka lat będzie żałował tej decyzji bo Fairplay nie odpuści...

      • 0 2

  • (1)

    i tak następuje kolejny rozbiór Polski,sprzedać wszystko,a potem być uzależnionym od obcego panstwa - gratuluję poje ..... decyzji

    • 5 2

    • poczytajcie strony internetowe hipermarketów i operatorów telefonii komórkowej, a takze gg czy nk, polecam sekcje "udziałowcy" okarze się ze to nie są polskie firmy i zyski z codziennych zakupów nie trafiają do sąsiada ktory ma mały straganik ale dla zagranicznej mafii, korporacji które nas doją nie płacąc podatków.

      • 0 0

  • Wszystko przejeb....aliscie. FLOTE, PORTY, STOCZNIE , TERMINALE (5)

    wszystko czego sie nie tkniecie albo idzie pod mlotek albo idzie w obce rece. I tyle z was dobrego czyli nic. Te zakute pajace z holownikow WSZYSCY JEZDZA DIESLAMI. Bo paliwo dielsa jest na holownikach i to lekkie jeszcze. Te dziady tam PRACUJA BEZ BHP, ZERO KASKOW , ZERO KOMBONEZONOW, CHODZA JAK LACHMANIARZE Z FAJKA W GEBIE. ZAL PATRZEC. Wrocilem Z CHIN i powiiniscie zobaczyc jakimi holownikami i jak ubrani chinczycy smigaja po Yangcy ,to by wam te szczeki sztuczne opadly dziady zarosniete. Na tych holownikach to jakies KLANY pracuja jak nie rodzinne to prawie rodzinne. Same lewusy nikt wiecej

    • 4 8

    • Kpt żeglugi szuwarowo bagiennej.

      Słuchaj pierdoło to są poważne oskarżenia chyba spotkam się z tobą na sali sądowej. Nie będziesz oskarżalł o złodziejstwo uczciwych ludzi ,a jak jesteś taki mądry w gębie to wezwij inspekcję transportu drogowego, straż graniczną lub inny organ uprawniony do kontroli paliwa w zbiornikach samochodów . Dokładnie wiadomo kto pracuje w WUŻ-u , czym jeżdzi i na czym CHAMIE !

      • 6 3

    • Kadecie.

      Słuchaj kadecie , czy przypadkiem nie pracował ktoś z twojej rodzinki w WUŻ. Znasz to wszystko chyba z autopsji .Tatuś wynosił paliwko? Zawsze znajdzie się jakaś czarna owca w stadzie.

      • 3 4

    • kpt ŻW

      widać, że kompleksy Cię gryzą!!!!! Nie masz kolegów. Zapraszam na holownik zobaczymy jak poradzisz sobie z dokowaniem albo braniem holu w nocy podczas falowania. Wtedy faktycznie całej załodze będą potrzebne pasy ratunkowe bo same kaski nie wystarczą.

      • 4 2

    • (1)

      trzeba prywatyzować bo ta chołota nie potrafi pracować. Stocznia nie została sprywatyzowana i ją rozkradli. Ci co pracowali to pamietają jak wynosili narzędzia, śruby, jak samochody z metalami za flache wyjezdzały. A nadgodziny jak sobie wpisywali i siedzieli nic nie robiąc. Taka firma nie moze konkurować z zagraniczną dobrze zarządzaną i jak nie splajtuje to przegra konkurencje rynkową

      • 2 2

      • Trochę poprawiła się tobie pisownia , ale poćwicz . Zabolała prawda?

        • 1 2

  • Pilotaz tez przejma holendrzy. Jeszcze troche......

    Ta leniwa banda niby pilotow wiecznie odpoczywajacych bo ruch jest marny nie ma pojecia jak wyglada praca pilota np w Bostonie , Houston TX , czy Rotterdamie albo Kaoshiung na tajwanie ze nie wspomne o Shanghai i Tokyo inbound. Nastepny KLAN leniwych znajomkow, ex morskich patykow wywalonych z floty PZB bo byli za ciency zeby isc pracowac gdzies indziej i starych kolesi poklepujacych sie po plecach nierzadko z angielskim gorszym od mojej corki angielskim. Koniec ich bliski ,bo pilotaz tak samo wezma holendrzy a tyc dziadow puszca gdzie ich miejsce czyli na dzialeczki i na emeryturki czas wielki.

    • 4 2

  • Chętnie bym się na takim holowniku zatrudnił. Warto ? (1)

    Może ktoś napisać ile się tam zarabia i jak ta praca wygląda ?

    • 0 3

    • pracujesz raz na 3 dni i dostajesz 4500 na reke

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane