Holownik "Leszko" już na wodzie

"Leszko" został zwodowany przy pomocy specjalnego dźwigu.
"Leszko" został zwodowany przy pomocy specjalnego dźwigu. fot. materiały prasowe

W stoczni Remontowa Shipbuilding SA, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, uroczyście ochrzczono i zwodowano piąty z serii sześciu holowników "Leszko". To kolejna jednostka budowana dla Marynarki Wojennej na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku.



Pod koniec marca tego roku Remontowa Shipbuilding przekazała Marynarce Wojennej holownik ORP Gniewko, który zasilił flotę Dywizjonu Okrętów Wsparcia, który jest częścią 3. Flotylli Okrętów, stacjonującej w Porcie Wojennym w Gdyni. Z kolei w styczniu tego roku pierwszy z serii sześciu holowników, czyli ORP Bolko, trafił do 12. "Wolińskiego" Dywizjonu Trałowców w Świnoujściu, należącego do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża .

Dwa kolejne holowniki, czyli "Mieszko" i "Semko", są obecnie wyposażane i przechodzą próby. Teraz dołączy do nich "Leszko". W budowie jest jeszcze "Przemko", pod który położono stępkę w listopadzie ub. roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



Matką chrzestną "Leszka" została Hanna Szkodo, dyrektor Zespołu Szkół Morskich w Gdańsku.

- W historii naszej stoczni odbyło się już wiele wodowań, dokładnie 1027, a Leszko jest trzecią wodowaną jednostką w tym roku. Mimo niespodziewanych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa, która zaskoczyła cały świat i sparaliżowała wiele gałęzi przemysłu, dokładamy wszelkich starań, aby w sposób nieprzerwany i terminowy realizować naszą strategię i zobowiązania wobec kontrahentów - mówił Marcin Ryngwelski, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding.
Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika "Bolko".

Opinie (56) 8 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...