- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (105 opinii)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (195 opinii)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (143 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (10 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach
W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.
Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Czytaj też:
Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-02 15:19
"Pieniądze za praworządność" (5)
Dla Rosji i Chin oczywiście :) Za chwilę Chiny przejmą Afganistan i tak krok po kroku jakieś tam fasadowe zachodnie demokracje czy iluzoryczne prawa człowieka odejdą do przeszłości. Cała Europa będzie Krymem.
- 72 13
-
2021-08-02 18:55
To kto wtedy za Pfizerem stoi? (1)
- 0 2
-
2021-08-02 20:05
My i to murem z betonu.
- 3 1
-
2021-08-02 15:34
chiny juz dawno przejely (1)
nawet baza wojskowa jest juz w afryce -do europy tylko moze srodziemne,ruskie nawet nie podskocza do zoltych.
- 14 1
-
2021-08-02 18:30
Po jakiemu ta paplanina? To chyba mieszanina języka ujgursko-mandżurskiego. Ogarnij się ignorancie.
- 9 6
-
2021-08-02 15:29
Jak przejma? To Polska i US&A nie wygraly wojny w Afganistanie?
Nie wspominajac o wielkiej wygranej w Iraku...
- 6 2
-
2021-08-02 22:14
PiS buduje w Chinach. (2)
PiS tak zepsuł rynek pracy, ze w Polsce nie opłaca się budować, bo stoczniowe patusy chcą za dużo zarabiać. Kiedyś dostawali na rękę 1000zl i byli zadowoleni a wypłatę można było opóźniać o 3 miesiące. Teraz to chcą 5 tyś na rękę. Chyba oszaleli do reszty. Oby stare wróciło...
- 1 10
-
2021-08-03 15:05
Taaa
To były piękne czasy. Łza się w oku kręci.
- 1 0
-
2021-08-02 23:12
Aleś ty przygłup .
To właśnie tacy jak ty zniszczyli Morską Polskę czyli stocznie , armatorów i rybołówstwo.
- 2 0
-
2021-08-02 19:15
Może Chińczycy poczytają jakie są w Polsce tradycje w budowaniu statków. (10)
Wtedy stępka zostanie jako pomnik, a kontenerowca nie zobaczymy przez długie lata.
- 64 16
-
2021-08-04 08:29
Może jakby Tusk na polecenie Niemiec nie zlikwidował stoczni to by było inaczej! Ale przynajmniej Niemcy nie maja konkurencji!
- 0 0
-
2021-08-04 06:01
A PRS juz ma licencje z powrotem?
Czy dalej pod stolem ....pracuja rekami
- 0 0
-
2021-08-03 20:28
oni znają te tradycje, bo one budują im statki w ich (!!!) stoczniach
Znają też obecne, lokalne możliwości, dlatego wolą nie ryzykować.
- 0 0
-
2021-08-03 14:49
Może Chińczycy poczytają (2)
Może Chińczycy poczytają, że polski stoczniowiec nie buduje statków za 1 kilogram ryżu dziennie.
- 1 0
-
2021-08-03 19:12
I doczytają że... (1)
w Polsce za 1 kg ryżu, to może nie buduje i nie remontuje się statków, ale za 1literka 40 % roztworu C2H5OH, to owszem, można już zacząć wiele prac negocjować. :-)
- 0 0
-
2021-08-03 19:18
Co kraj to inna waluta :-).
- 0 0
-
2021-08-02 21:20
Zatęsknią za szejkiem z Kataru i rdzewiejącymi stoczniami (3)
- 4 5
-
2021-08-03 02:27
Szejk zwiał, jak zobaczył jaką kumunę w Stoczni Gdynia miał ratować. (1)
Na każdego pracownika fizycznego przypadało dwóch kierowników i ich sekretarki. Dyrektor budowy, prezes i czterech wice-prezesów.
Oczywiście i ich sekretarki.
Rozumiesz już pisowski Pawełku?
A jeśli jeszcze nie, to zastanów się, dlaczego te kontenerowce będą robione w Chinach.
I gdzie ten pisowski ratunek Polskich stoczni??? Gdzie???
Po 7 latach u władzy NIC nie zrobili.- 6 2
-
2021-08-04 08:32
Czy ty masz choć minimalne pojęcie jak budowało się statki w Gdyni? Ja przepracowałem 19 lat i wiem co i jak budowali. I mogę porównać statki budowane w Gdyni z chińskimi i innymi!
- 0 0
-
2021-08-02 21:34
Koniec świata - państwowa firma która jest zarządzana z nadania PiS zamawia statek nie w Polsce tylko w Chinach :)
A gdzie te wszystkie obietnice uratowania Polskich Stoczni ? :)
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.