- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (62 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Klienci Multimedia Polska mogą starać się o rekompensatę
Spółka Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teraz klienci mogą ubiegać się o rekompensatę.
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r.
Według UOKiK Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.
Spółka zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań. Propozycje obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator zgodnie z decyzją prezesa UOKiK poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.
Miejsca
Opinie (48) 2 zablokowane
-
2018-03-16 14:23
UOKiK swoje a MM swoje.
Nic się nie zmieniło. Przedłużyłem ostatnio (przed dwoma tygodniami) umowę i w rozmowie telefonicznej nie wyrażałem np. zgody na rezygnację z prawa do odstąpienia od umowy w przypadku korzystania już z usługi. W trakcie rozmowy zażądałem przesłania potwierdzenia warunków i ... wyczytałem, że właśnie zrezygnowałem z prawa do odstąpienia !!! Oczywiście próbowałem to wyjaśnić ale jak zwykle zbywano mnie jakimiś pokrętnymi tłumaczeniami.
Tylko czekam, czy usługa będzie dostarczona ZGODNIE Z UMOWĄ, TZN. W PEŁNYM ZAKRESIE I W USTALONEJ CENIE (bo już bywało, że ustalenia to jedno a życie to już druga sprawa). Jak cokolwiek będzie nie halo, to zrobię im psikusa i zobaczymy co wtedy na to UOKiK.- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.