• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Operator (2)

    Brawo brawo DCT!!! kolejne miliony tylko szkoda że nie dla ludzi którzy tą pracę wykonują i na leczenie ich kregoslupow .ZENADA . Może Trójmiasto zrobi wywiad z ludźmi którzy ogarniają TE SUPER REKORDY i zobaczymy czy Ci Panowie będą tak uśmiechnięci .Więcej suwnic więcej placu a mniej pieniędzy TYLKO W POLSCE

    • 30 5

    • (1)

      To idź do łopaty jak tobie ciężko jest.Dziecko transformacji

      • 0 10

      • ?

        Dzieckiem transformacji to ty jesteś d*powlazie

        • 4 0

  • Oj - szkoda że p. Morawiecki nie odwiedził przy okazji gdyńskiego BCT. Naprawdę szkoda.

    Pan prezes BCT ma przecież takie ambitne plany w zakresie podniesienia z kolan branży przeładunku kontenerów w Gdyni. Skoro więc p. Morawiecki lubi takie wizje a prezes BCT lubi takie snuć i dużo o nich opowiadać, to panowie z pewnością znaleźliby nić porozumienia.

    • 13 1

  • kolejny przykład upadku naszej Gdyni.

    • 16 2

  • czy bankier marxista

    zamierza odkupic przez Skarb państwa DCT i obsadzić stanowiska rodzinami z pisobolszewii, jak to sie dzieje w całej Polsce?
    To bedzie koniec tego Terminalu.

    • 12 6

  • (3)

    Dwie suwnice STS nowe place i 5eRTG no gratuluję bystrosci, teraz jest za mało suwnic eRTG na placu a jest ich 15, zeby obsłużyć sprawnie i bez ciągłego przepinania 5 suwnic STS. Zwiększa ilość STS o 40% z 5 do 7 na T2 a eRTG o 33% z 15 na 20.. jeszcze plac powiększa.. oj POPki Bedziecie mieli co robić

    • 7 1

    • (2)

      Kogo to obchodzi co popy godzien robim na terminalu.Siedzisz w cieplej kabinie i jeszcze narzekasz.Nie podoba się to idź popracuj do prywaty.

      • 2 4

      • przecież pracuje...

        • 0 0

      • Źle mnie zrozumiałeś.. Ja nie wnikam w to co Wy robicie, bo Wasza praca jest tak samo potrzebna jak nasz bez nas nie ma Was i odwrotnie. Sens przekazu był taki że jak dostawia 2sts i tylko 5eRTG przy zwiększonym placu to roboty będziecie mieli co niemiara. Bo mi teraz jest jej sporo przy przepinkach których w gruncie rzeczy nie powinno być wcale :) pozdro z ciepłej (już nie długo bo zaraz będą nogi marzył ) kabiny :)

        • 2 1

  • Dwie suwnice STS nowe place i 5eRTG no gratuluję bystrosci, teraz jest za mało suwnic eRTG na placu a jest ich 15, zeby obsłużyć sprawnie i bez ciągłego przepinania 5 suwnic STS. Zwiększa ilość STS o 40% z 5 do 7 na T2 a eRTG o 33% z 15 na 20.. jeszcze plac powiększa.. oj POPki Bedziecie mieli co robić

    • 5 1

  • Rekordy

    Rekordy rekordy rekordy a pracownicy na samym koncu...
    zmieniaja co chwile cos by pracownik nawet premi nie wyrobil.
    zenada.

    • 24 5

  • Panie Cameron to nie Anglia w Polsce tak łatwo panu nie pójdzie

    • 21 3

  • Sukces goni sukces (1)

    Czy powiedzieli premierowi że w tym roku obiady zabierają pracownikom, premie ucinaja itd

    • 18 1

    • osiol

      a jadles ty ten obiad w ogole?

      • 0 0

  • Cala prawda.

    Prawda jest taka, ze ta kase na rozwoj maja z bezprawnego okradania uczciwych pracownikow. Premie naliczaja jak chca. Zrobila sie premia "uznaniowa" Pelno kruczkow byle zabrac albo dac mniej, nawet PIP-u sie nie boją. A zapie... caly miesiąc i na koniec sie dowiedziec ze premi nie ma? Wole spedzic czas z rodzina niz potem latac po kregazach za ktorych jeszcze musze sam placic, a to wychodzi wiecej niz 300 zl premi...

    • 22 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane