• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowa linia do elektrowni jądrowej

erka
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino". Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino".

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.



Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej



Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.

Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak



Pociągiem do elektrowni atomowej



Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz



Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu



Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.

Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
erka

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • (3)

    Jest oczywiste, że elektrownia nie powstanie, więc trzeba zarabiać na infrastrukturze.
    Polska jest służalczym, zależnym kolonialnym państwem i nigdy nie będzie sama o sobie decydować w kwestii niezależności energetycznej, co widać po ostatnich decyzjach.
    Rząd realizuje politykę obcych państw.

    • 24 27

    • ruski trolu przestan klamac , polska byla wiele lat pod zborem ruskim w prlu

      teraz dalej jest pod zaborem ruskim przez pis

      • 10 0

    • Zapomniałeś, że jeszcze będzie koniec świata i inwazja obcych

      • 6 4

    • Czasy Tuska juz minęły Obudź sie

      • 6 8

  • Projekt projektu do projektu projektu. I tak ze wszystkim

    • 6 1

  • Tylko po co? (10)

    Co oni chcą wozić koleją?

    200kg wzbogaconego uranu co pół roku?

    • 2 12

    • (4)

      Węgiel. To będzie elektrownia atomowa opalana węglem, nowa polska technologia. Mamy węgla na 200lat, jak Dudu powiedział, więc szkoda, żeby się marnował ;)

      • 3 3

      • Mamy na 200 lat tylko dlaczego w tym roku zabrakło? (3)

        • 3 1

        • (1)

          Gratuluję, właśnie wykryłeś kolejną manipulację pisu.

          • 2 2

          • a gdzie tu manipulacja?

            węgiel jest, tylko nie potrafimy go wydobywać...
            Podobnie jak nie potrafimy budować statków, wozić towarów, wytwarzać półprzewodników, produkować silników czy samochodów...

            Bo wszytko można kupić... I jeszcze na kabaret wystarczy, przy kiełbie z gryla i piwku będzie można porechotać. Z pogrzebu.

            • 5 0

        • bo go mamy jak w chińskim banku

          "nie zginie ale i nie dostaniesz"...

          • 1 0

    • Opinia wyróżniona

      Zielona transformacja po polsku. Ponad 600 mln euro rozpłynęło się w budżecie (1)

      Zdaniem fundacji ClientEarth Polska wydała niemal 3 mld euro, które trafiły do niej dzięki handlowi uprawnieniami do emisji, w sposób niezgodny z celami unijnej dyrektywy. Pieniądze były wydawane m.in. na rekompensaty dla energochłonnych branż, łatanie dziury w budżecie po zwolnieniach z akcyzy, a nawet na plany urządzania lasów dla osób prywatnych.

      • 3 1

      • Kto korzysta ze zwolnienia z akcyzy .Rekompensaty są byś miał tańsza energię która unia doprowadza do ruiny

        • 2 1

    • Tylko po co jak Ostrołękę mają odbudować (2)

      "Odbudujemy to co zniszczyła Unia Europejska przy wsparciu opozycji. Jedną z pierwszych decyzji jaką podejmiemy w tej sprawie to odbudowa elektrowni w Ostrołęce. To będzie kluczowa inwestycja"-mówił minister w wywiadzie dla PAP

      • 4 2

      • (1)

        Przerażające, komu Polacy władzę oddali...

        • 3 2

        • Przerażające jest jak opozycja za POklepie po plecach jest gotowe zniszczyć Polskę

          • 2 2

  • pociagnac na weglu i poczekac na termojadrowke

    przyszlosc jest za rogiem

    • 6 5

  • Zwykła ściema...

    Temat elektrowni w Żarnowcu to już słyszę od 30 lat...

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane