• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolos z węglem w gdyńskim porcie, czyli kolejny rekord

VIK
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
"Mona Pegasus" ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości. "Mona Pegasus" ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości.

Masowiec "Mona Pegasus" o nośności ponad 172 tysięcy DWT, 289 metrów długości oraz 45 metrów szerokości, który w sobotę zacumował przy Nabrzeżu Holenderskim zobacz na mapie Gdyni w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, jest największym statkiem jaki kiedykolwiek zawinął z ładunkiem do gdyńskiego portu. Statek w swoich dziewięciu ładowniach przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla z dalekiej Australii.


Statek przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla. Statek przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla.

Tym samym został pobity rekord jeżeli chodzi o wielkość ładunku. Do tej pory największą ilość węgla, bo aż 77659 ton przywiózł masowiec "Capri". Węgiel również przywieziono z Australii. Jednostka o nośności 172,5 tysiąca DWT, o długości prawie 289 metrów, szerokości 45 metrów, o maksymalnym zanurzeniu prawie 18 metrów, zawinęła do gdyńskiego portu w listopadzie ub. roku. Przywożąc do gdyńskiej "masówki" aż tyle ton węgla, "Capri" pobił wcześniejszy rekord należący do masowca "Linda Fortune", który w marcu ub. roku przywiózł ponad 75 tys. ton australijskiego węgla.

Tegoroczny rekordzista, masowiec "Mona Pegasus" to jednostka pływająca pod banderą Panamy, która została zbudowana w roku 2000 i ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości, a do MTMG "weszła z zanurzeniem" 12,9 metra.

- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać duże masowce to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów.

Zobacz gigantyczną Linda Fortune

VIK

Miejsca

Opinie (131) 1 zablokowana

  • i biznesmenii...

    ech reka ręke myje jakie to polskie

    • 0 0

  • Slązak

    I teraz 4250 ciężarówek pojedzie z Gdyni na Śląsk żeby za pół roku pojechało w drugą stronę ze Śląska na całą Polskę z węglem z "polskich kopalni". Biznes się kręci.Robercik nie panikuj..;)

    • 4 0

  • Tadek! wungiel przywieźlim...

    • 1 0

  • MIś

    WYNIGIEL JE WE WIOSECE!!!!!!!!!!
    Wojna Bedzie, przed wojno tyz był

    • 4 0

  • Za czasów przebrzydłej komuny

    węgiel z Polski był eksportowany na cały świat. Ale nastała wolność, i teraz pociągi pełne węgla jadą z portów wybrzeża w głąb kraju, a nie odwrotnie. Bowiem wg nowej ekonomii powinniśmy jak najwięcej importować, a jak najmniej eksportować. By Żyło Się Lepiej!

    • 2 1

  • To ze kupujemy niemiekie czy japońskie samochody to zrozumiem, bo własnych nie mamy.

    Ale zeby sprowadzać węgiel z Australii?! :O

    • 4 0

  • Polska zagłębie węglowe sprowadza węgiel z Australi ?!!!

    I tu się kończy mój patryiotyzm.Będę ogrzewał dom węglem z Rosji ,Chin , Australi byle nie z Polski gdzie rządzą mafijne spółki węglowe.

    • 6 0

  • dot. węgla

    ot cały nasz rząd, rąbie nas w d.........pę jak tylko może, a Polak orze jak może

    • 4 1

  • Ech że Bareja tych lat nie doczekał

    • 2 0

  • .. co tam, że mamy własny...! co tam, że drogo..... WAŻNE ŻE :

    REKORD !!! ..... został pobtity ! ....... i tego sie trzymajmy - bo na głupote - jeszcze nikt lekarstwa nie znalazł !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane