- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (127 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (91 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Siedem promów w dokach Remontowej
Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.
Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.
Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.
"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).
Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2018-02-15 16:32
gratulacje - a jak tam stępka położona przez bankstera? (4)
pod prom, którego nawet nie ma na deskach kreślarskich :)))
- 46 8
-
2018-02-16 13:39
trochę się pogubiłem
czy bankster to nasz nowy premier ?
- 0 2
-
2018-02-15 19:12
(1)
Nie ta stocznia misu
- 4 2
-
2018-02-16 09:07
no to chyba samo przez się się rozumie, że nie ta stocznia
- 1 0
-
2018-02-15 17:39
co pisowski minusiku - nie wytrzymałeś ciśnienia?
- 13 2
-
2018-02-15 16:19
Stocznia remontowa jest PRYWATNA (5)
... dla wszystkich zainteresowanych: GSR jest w rękach prywatnych od 2001r i dlatego państwo widzicie takie obroty w dokach. Obecny rząd nie ma nic wspólnego z tym co zostało przedstawione w artykule.
- 128 5
-
2018-02-15 20:25
Gwoli ścisłości (1)
Ten rząd nie ma - a poprzedni nawet nie wiedział gdzie stocznia jest.
- 2 8
-
2018-02-16 13:36
kłamiesz albo zmyslasz
bo wszyscy wiedzą że poprzedni premier pochodził z Gdańska, mieszkał niedaleko Stoczni Gdańskiej i na studiach pracował również w stoczniach
więc chcąc wejść w d_pę kurduplowi z Nowogrodzkiej nie kłam, bo i tak nikt w to nie uwierzy ( chyba tylko Antoni )- 5 2
-
2018-02-15 17:51
(2)
Stocznia jest państwowa, państwo ma wiekszośc udziałów
- 2 46
-
2018-02-15 18:07
(1)
albo coś zmyślam, sorry
- 16 0
-
2018-02-15 18:54
zmyslasz
Stocznia jest prywatna!!!
- 16 1
-
2018-02-15 16:53
Gdynia w ruinie:( (2)
- 22 9
-
2018-02-15 18:20
(1)
Bo Gdynia to stan umysłu.......
- 9 5
-
2018-02-16 12:37
ale zato mamy Muzeum Ewakuacji
- 3 1
-
2018-02-16 11:41
jakie to romantyczne
prawie 4 minuty onanizowania blachą która wyrzuca więcej syfu niz małe miasteczko
i ta muzyka...
w polsce zawsze maszyny,samochody,domy,pozycja,siła i martwa materia miała więcej szacunku niż życie
jak to w prymitywnych społeczeństwach- 5 2
-
2018-02-16 11:27
taka mała refleksja
Zagraniczne promy w GSR a polskie w ... Naucie lub Gryfii.
Dlaczego ? bo polscy armatorzy dostają polecenia gdzie maja remontować a zagraniczni wybierają wykonawce z uwagi na cenę i jakość. Tylko oni są prywatni i patrzą co dostają za swoje $ a polscy są państwowi czyli niczyi , przecież i tak podatnik zapłaci ...
Tylko nie piszcie o słabej jakości w GSR bo festiwal promów w gsr jest co roku od wielu lat i jak by było żle to armatorzy by nie wracali co roku..- 6 1
-
2018-02-15 19:56
Ten prom "Spirit of British Columbia" z BC Ferries to (2)
odbyl niezla droge do nas. Bo az z Vancouver nad Pacyfikiem w Kanadzie. Przeciez w Brytyjskiej Kolumbii jest kilka stoczni i zdecydowali sie na daleka Polske?
- 9 0
-
2018-02-16 02:49
(1)
RSB, wybudowalo dla nich 3 promy w ciagu ostatnich 2 lat, to i stare na remont do GSR wpływają.
- 4 0
-
2018-02-16 11:22
stoczniowa godzina spawacza w Kanadzie kosztuje 95,00 CAD, w Polsce trzy razy mniej. Dlatego BC Ferries bardziej opłaca się przepłynąć w 40 dni do Gdańska, niż remontować statek u siebie za płotem.
- 2 0
-
2018-02-16 08:44
Brawo Remontowa
Nieźle Panowie zapier..... cie :-)
- 4 1
-
2018-02-15 22:02
Pan Kowalczyk (1)
Pan Kowalczyk w tej stoczni pracuje???
- 0 0
-
2018-02-16 08:27
a jakże
i Kowalczyk i Kowalski i Nowak także
- 2 0
-
2018-02-16 07:38
a Nauta?
narazie nie nadaza z podnoszeniem tego co ...
- 0 0
-
2018-02-16 07:15
a jak tam z ochroną środowiska ?
woda tam skażona pewnie jak w gangesie
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.