• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedem promów w dokach Remontowej

VIK
15 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.


Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.



Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.

Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.

"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).

Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
VIK

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • gratulacje - a jak tam stępka położona przez bankstera? (4)

    pod prom, którego nawet nie ma na deskach kreślarskich :)))

    • 46 8

    • trochę się pogubiłem

      czy bankster to nasz nowy premier ?

      • 0 2

    • (1)

      Nie ta stocznia misu

      • 4 2

      • no to chyba samo przez się się rozumie, że nie ta stocznia

        • 1 0

    • co pisowski minusiku - nie wytrzymałeś ciśnienia?

      • 13 2

  • Stocznia remontowa jest PRYWATNA (5)

    ... dla wszystkich zainteresowanych: GSR jest w rękach prywatnych od 2001r i dlatego państwo widzicie takie obroty w dokach. Obecny rząd nie ma nic wspólnego z tym co zostało przedstawione w artykule.

    • 128 5

    • Gwoli ścisłości (1)

      Ten rząd nie ma - a poprzedni nawet nie wiedział gdzie stocznia jest.

      • 2 8

      • kłamiesz albo zmyslasz

        bo wszyscy wiedzą że poprzedni premier pochodził z Gdańska, mieszkał niedaleko Stoczni Gdańskiej i na studiach pracował również w stoczniach
        więc chcąc wejść w d_pę kurduplowi z Nowogrodzkiej nie kłam, bo i tak nikt w to nie uwierzy ( chyba tylko Antoni )

        • 5 2

    • (2)

      Stocznia jest państwowa, państwo ma wiekszośc udziałów

      • 2 46

      • (1)

        albo coś zmyślam, sorry

        • 16 0

        • zmyslasz

          Stocznia jest prywatna!!!

          • 16 1

  • Gdynia w ruinie:( (2)

    • 22 9

    • (1)

      Bo Gdynia to stan umysłu.......

      • 9 5

      • ale zato mamy Muzeum Ewakuacji

        • 3 1

  • jakie to romantyczne

    prawie 4 minuty onanizowania blachą która wyrzuca więcej syfu niz małe miasteczko
    i ta muzyka...
    w polsce zawsze maszyny,samochody,domy,pozycja,siła i martwa materia miała więcej szacunku niż życie
    jak to w prymitywnych społeczeństwach

    • 5 2

  • taka mała refleksja

    Zagraniczne promy w GSR a polskie w ... Naucie lub Gryfii.
    Dlaczego ? bo polscy armatorzy dostają polecenia gdzie maja remontować a zagraniczni wybierają wykonawce z uwagi na cenę i jakość. Tylko oni są prywatni i patrzą co dostają za swoje $ a polscy są państwowi czyli niczyi , przecież i tak podatnik zapłaci ...

    Tylko nie piszcie o słabej jakości w GSR bo festiwal promów w gsr jest co roku od wielu lat i jak by było żle to armatorzy by nie wracali co roku..

    • 6 1

  • Ten prom "Spirit of British Columbia" z BC Ferries to (2)

    odbyl niezla droge do nas. Bo az z Vancouver nad Pacyfikiem w Kanadzie. Przeciez w Brytyjskiej Kolumbii jest kilka stoczni i zdecydowali sie na daleka Polske?

    • 9 0

    • (1)

      RSB, wybudowalo dla nich 3 promy w ciagu ostatnich 2 lat, to i stare na remont do GSR wpływają.

      • 4 0

      • stoczniowa godzina spawacza w Kanadzie kosztuje 95,00 CAD, w Polsce trzy razy mniej. Dlatego BC Ferries bardziej opłaca się przepłynąć w 40 dni do Gdańska, niż remontować statek u siebie za płotem.

        • 2 0

  • Brawo Remontowa

    Nieźle Panowie zapier..... cie :-)

    • 4 1

  • Pan Kowalczyk (1)

    Pan Kowalczyk w tej stoczni pracuje???

    • 0 0

    • a jakże

      i Kowalczyk i Kowalski i Nowak także

      • 2 0

  • a Nauta?

    narazie nie nadaza z podnoszeniem tego co ...

    • 0 0

  • a jak tam z ochroną środowiska ?

    woda tam skażona pewnie jak w gangesie

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane