- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (35 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (21 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (152 opinie)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (126 opinii)
Leszko popłynął do Portu Wojennego w Gdyni
Remontowa Shipbuilding przekazała piąty z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną. Jednostka opuściła Gdańsk i popłynęła do Portu Wojennego w Gdyni, aby dołączyć do 3. Flotylli Okrętów. Trwają jeszcze prace nad ostatnim okrętem z serii. Niestety Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że na stocznię nałożono karę finansową za nieterminowe dostawy holowników.
Przypomnijmy, że pierwsze cztery holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec), H-2 Mieszko (lipiec) i Semko H-12 (listopad) zostały już przekazane zamawiającemu w 2020 r. Teraz przekazano piąty z serii, czyli H-3 Leszko. Ostatni - H-13 Przemko - został zwodowany w grudniu ub. roku.
Umarła Orka, niech żyje Miecznik? Szef MON obiecuje dwa nowe okręty
Holowniki typu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kontrakt na ich budowę podpisano w czerwcu 2017 r. Jednak zanim do tego doszło, między resortem obrony a Remontowa Shipbuilding trwał kilkumiesięczny spór. Stocznia wygrała przetarg w listopadzie 2016 r. Jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez stocznię wynosiła 220 mln zł. Niestety Inspektorat Uzbrojenia zwlekał z podpisaniem kontraktu i próbował unieważnić postępowanie. Ostatecznie po kilku decyzjach Krajowej Izby Odwoławczej na korzyść Remontowa Shipbuilding umowę na holowniki podpisano.
Teraz znów pojawił się problem w relacjach z zamawiającym. Jak podał portal branżowy zbiam.pl, Inspektorat Uzbrojenia nałożył na Remontowa Shipbuilding karę finansową za nieterminowe dostawy holowników.
- Nota obciążeniowa dotyczy pierwszych czterech, już dostarczonych, jednostek. Jej wartość została określona zgodnie z warunkami określonymi w umowie podpisanej 19 czerwca 2017 r. Zgodnie z nią cała szóstka miała trafić do Marynarki Wojennej w latach 2019-2020. Kontrakt miał wartość 283,5 mln zł brutto. Inspektorat Uzbrojenia nie poinformował o wartości noty obciążeniowej - poinformował zbiam.pl.
Przypomnijmy, że wczoraj oddano piąty z serii, a w stoczni trwają jeszcze prace nad szóstym, czyli ostatnim.
Remontowa Shipbuilding nie chce komentować sprawy, ponieważ są to kwestie handlowe pomiędzy zamawiającym a wykonawcą. Umowa trwa, jej ostatni etap ma się zakończyć do połowy maja i wówczas cały proces zostanie podsumowany.
Miejsca
Opinie (91)
-
2021-02-25 22:15
O jejku! Jaki maciupek.
- 2 0
-
2021-02-25 23:28
ygrek
niech kapitan tego hol zrobi 3 holowania w honkgongu to stawiam litra
- 0 0
-
2021-02-26 07:45
Remontowa Shipbuilding ukarana za opóźnienie
Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że na stocznię Remontowa Shipbuilding z Gdańska nałożono karę finansową za nieterminowe dostawy holowników typu B860.
https://radar.rp.pl/modernizacja-sil-zbrojnych/21766-remontowa-shipbuilding-ukarana-za-opoznienie-pry-budowie-holownikow- 0 0
-
2021-02-26 09:37
A jaka jest decyzyjność Inspektporatu Uzbrojenia? (1)
Założenia Taktyczno Techniczne pisane przez fantastów, a jak już podpiszą kontrakt to robią wszystko, żeby utrudnić realizację. Nie chodzi o to, żeby zbudować, tylko o to, żeby budować.
- 4 1
-
2021-02-26 12:12
nie no poważnie?
To już chyba wszystko jasne
Jak inni mają problemy to zła stocznia jak RSB ma problemy to insektorat zły i nie dobry.
Jest to klient specjalnej troski i trzeba to przy podpisaniu kontraktu wiedzieć.
To ludzie którzy nie wiedzą czego chcą.- 1 0
-
2021-02-26 14:41
Karabinek GROT to arcydzieło rusznikarstwa RP
Ciekawy jestem, czy za karabinek Grot też będą kary umowne?
- 3 2
-
2021-02-26 16:42
Poddajcie sie, albo zostaniecie odholwani.
- 1 1
-
2021-02-28 16:34
To wartosc bojowa naszej floty wzrosla
- 0 1
-
2021-02-28 16:35
(1)
Bedzie holownik Obajtek?
- 2 1
-
2021-02-28 18:55
Bezmajtek...
- 1 0
-
2021-03-01 12:50
Czy te potwory morskie mają możliwość strzelania przynajmniej z kapiszonów ?
- 0 0
-
2021-03-02 13:45
Nowe zadania dla holowników
Może te holowniki to taka utajniona broń jako holowniki kamikadze a może powstaje nowy rodzaj okrętów holowniki kieszonkowe, które to będą zaskakoeadź przeciwnika swoim tajnym uzbrojeniem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.