• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze

Wioletta Kakowska-Mehring
22 marca 2024, godz. 13:00 
Opinie (71)
Statek do obsługi farm wiatrowych na morzu według projektu BMT Ltd. Statek do obsługi farm wiatrowych na morzu według projektu BMT Ltd.

Spółka Lotos Petrobaltic należąca do Grupy Orlen zawarła umowę ze Strategic Marine, stocznią z Singapuru, na dostawę statku do obsługi farm wiatrowych. Jednostka ma być odebrana we wrześniu tego roku.



StratCat 27 to innowacyjny statek typu Crew Transfer Vessel (CTV), czyli do obsługi farm wiatrowych na morzu zaprojektowany przez brytyjskie biuro BMT Ltd. Armatorem jednostki będzie spółka Miliana Shipmanagement Limited, która działa jako operator komercyjny, obsługujący m.in. platformy wydobywcze należące do Lotos Petrobaltic. Spółka należąca do grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic jest właścicielem pięciu statków offshorowych. Z kolei spółka Technical Ship Management będzie odpowiedzialna za zarząd techniczny nabytej jednostki. Spółka koncentruje się na usługach wspomagających transport morski.

Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych

- Umowa na budowę nowego statku CTV StratCat 27 dla Miliana Shipmanagement to dla nas kolejny krok w kierunku rozwijania naszej działalności w sektorze MEW i tworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Mając ponad 34-letnie doświadczenie offshore, możemy dostarczać wysokiej jakości usługi na rynkach krajowych i międzynarodowych. W planach mamy nabycie kolejnych jednostek - powiedział Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic.

Obecnie spółka Miliana Shipmanagement Limited realizuje usługi na Morzu Północnym, świadcząc prace rozpoznania geotechnicznego na lokalizacjach pod farmy wiatrowe. W ramach zdobywania doświadczenia nowy statek w pierwszej fazie rozpocznie transfery techników właśnie na tamtym obszarze, a docelowo na obszarze polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

Przypomnijmy, że 12 października ub. roku Lotos Petrobaltic podpisał kontrakt z gdańskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych, czyli CTV (ang. crew transfer vessel). Jak ostatnio informowaliśmy, zamknięto wstępny etap projektowania. Nie wiadomo jednak, której stoczni zostanie powierzona budowa tej jednostki.

Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu? Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu?

Spółka Lotos Petrobaltic chce uczestniczyć w projektach dotyczących energetyki wiatrowej na morzu. Mówi się o tym już od kilku lat. Władze spółki zapowiadały nawet zakup jednostki do stawiania wież wiatrowych, na razie skończy się na jednostkach do transferu pracowników i układania kabli na obszarze morskich elektrowni wiatrowych. Według umowy podpisanej w ub. roku finansowaniem trzech jednostek CTV ma się zająć Agencja Rozwoju Przemysłu. Do tej pory mówiło się o własnym projekcie i realizacji zadania w polskich stoczniach. Teraz doszło do podpisania umowy ze stocznią w Singapurze, a realizowany będzie projekt brytyjskiego biura BMT Ltd.


StratCat 27 spełnia najnowsze wymagania dotyczące emisji spalin Tier III i jest przystosowany do instalacji systemu hybrydowego w kolejnym etapie. Jednostka będzie przystosowana do pracy w cięższych warunkach Morza Bałtyckiego dzięki zamontowaniu wzmocnionego poszycia kadłuba. Ponadto StratCat 27 jest wyposażony w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne i komunikacyjne, które zapewniają maksymalne bezpieczeństwo i skuteczność operacji. Wnętrze statku zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie załogi (może pomieścić maksymalnie do 9 członków załogi) oraz techników (24) obsługujących morskie farmy wiatrowe.

Miejsca

Opinie (71) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    A czemu nie w polskiej stoczni?Będzie bandera polska czy raj podatkowy?

    • 24 4

    • Zamówienie

      Zamówili w Singapur żeby było taniej a i tak wybuduje go polska stocznia i pewnie co najlepsze pewnie Stocznia Północna. A później będzie że budowa statku przewyższa koszt wartości jak to u nas w kraju bywa.

      • 3 5

    • (2)

      Bo tam jest tańsza stal i pracownicy nie narzekają jak dostaną miskę ryżu na dzień. A tutaj każą sobie płacić europejskie stawki, i terminy z racji małych mocy (w porównaniu do Azji) są odległe.

      • 2 6

      • Singapur (1)

        Zanim się wypowiesz, przeczytaj cokolwiek na temat, bo jak widzę Singapur pomylił ci się z Bangladeschem.

        • 9 1

        • Dokładnie

          W Singapurze akurat dobrze płacą

          • 1 0

    • III klasa arebowie zamowili nie zadowoleni z wykonania!

      • 2 1

    • bandera nie ma nic wspólnego z miejscem zakupu lub produkcji!

      • 3 1

    • Jak widac gdy sie pisze prawde to te wolne media kasuja posty

      • 2 2

  • (4)

    a po co im ten stateczk juz we wrzesniu? pierwsze wiatraki zaczną działać za 2 lata i to w optymistycznej wersji, patrząc jak to idzie

    • 17 13

    • (2)

      Zaczną działać jak się je uruchomi. A do tego takie stateczki są przydatne.

      • 4 3

      • (1)

        Techników przez te dwa lata budowy farmy trzeba czymś przewozić...

        • 6 1

        • Do budowy to raczej nie ale serwis tak

          • 0 0

    • A bo trzeba zrobić track Record przed serwisem naszych farm

      • 0 0

  • w jaki sposób ten statek jest dostarczany ? Czy jest w stanie przepłynąć sam takie wody ? Czy jest transportowany na jakimś (6)

    • 10 11

    • Na wielorybach.

      • 8 1

    • W częściach przewiozą stateczek naszymi

      elektrycznymi samochodami izera. złożą w stoczni Radom prześlą koleją dużych prędkości do Elbląga i przekopem Nowy Świat dostarczą na zatokę gdańską.

      • 25 5

    • Dockwise

      • 4 0

    • taką popierdółkę to się transportuje dhl aviationcargo

      • 0 3

    • (1)

      Za mały zasięg i wielkość jednostki Transport na statku handlowym. Pozdrawiam

      • 7 1

      • Mario?

        Hm..

        • 1 0

  • Gdyby obecny premier w 2009 roku nie zaorał stoczni Gdynia (3)

    to statek można byłoby zbudować w Gdyni

    • 25 22

    • Czep się lepiej swojego etnografa

      A'propos, Jaworski już nie kandyduje?

      • 11 4

    • Statek bez problemu moze byc wybudowany w Crist. Dlaczego polska firma zamawia statki na drugim koncu swiata?

      • 10 2

    • To nie obecny premier zaorał stocznie Gdynia. Stocznia została zamknięta w 2009 roku, a w tym czasie prezesem był niejaki pan Smoliński, prężny działacz pisu, do dzisiaj. Kto był w tym czasie przy korycie, chyba nie muszę pisać?

      • 1 0

  • Ciekawe dlaczego nie w Polsce. (3)

    • 23 0

    • bo to jest zbyt wielka i zbyt skomplikowana jednostka

      żeby polskie stocznie podołały jej budowie

      • 4 7

    • Bo tusk zlikwidował stocznie.

      • 1 4

    • Lepiej zagranicą. Są dzielni brokerzy

      • 1 0

  • Polskie statki, polskie zboże i polskie ananasy !

    Żądam aby nowa władza słuchała postulatów wszystkich Polaków.

    • 15 1

  • Strzelczyk? (2)

    Czy to nie czasem ten meloman z Królewca? Z zapałem słuchał tam płyt - lotniskowych...

    • 13 1

    • Zakupy

      A miało być wspieranie polskiego przemysłu. Eeeeeehhh

      • 3 0

    • Jesteś abstynentem?

      • 1 1

  • W projekcie podobno nadaje sie do fali 1,75 metra, ale,

    nie chciałbym na nim płynąć przy silnym bocznym wietrze.

    • 7 3

  • Kolejny POkaz jak KO niszczy polski przemysł!!! (2)

    Powinni ich pozamykać! W głowie się nie mieści jak można bardzo działać na szkodę swojego Państwa...

    • 17 11

    • Zanim (1)

      Zanim napiszesz coś o działaniu na szkodę własnego państwa pomyśl o stępce i herosie Gróbarczyku

      • 8 5

      • Tobie najwyrazniej myslenie jest obce

        • 3 1

  • nazywanie tej przerobionej łódki do wędkarstwa rekreacyjnego statkiem (1)

    jest przynajmniej ignorancją

    • 17 3

    • Nie ukończyłeś międzynarodowej uczelni

      to się nie wypowiadaj na tematy morskie.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane