- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (5 opinii)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze
Spółka Lotos Petrobaltic należąca do Grupy Orlen zawarła umowę ze Strategic Marine, stocznią z Singapuru, na dostawę statku do obsługi farm wiatrowych. Jednostka ma być odebrana we wrześniu tego roku.
StratCat 27 to innowacyjny statek typu Crew Transfer Vessel (CTV), czyli do obsługi farm wiatrowych na morzu zaprojektowany przez brytyjskie biuro BMT Ltd. Armatorem jednostki będzie spółka Miliana Shipmanagement Limited, która działa jako operator komercyjny, obsługujący m.in. platformy wydobywcze należące do Lotos Petrobaltic. Spółka należąca do grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic jest właścicielem pięciu statków offshorowych. Z kolei spółka Technical Ship Management będzie odpowiedzialna za zarząd techniczny nabytej jednostki. Spółka koncentruje się na usługach wspomagających transport morski.
Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych
- Umowa na budowę nowego statku CTV StratCat 27 dla Miliana Shipmanagement to dla nas kolejny krok w kierunku rozwijania naszej działalności w sektorze MEW i tworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Mając ponad 34-letnie doświadczenie offshore, możemy dostarczać wysokiej jakości usługi na rynkach krajowych i międzynarodowych. W planach mamy nabycie kolejnych jednostek - powiedział Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic.
Obecnie spółka Miliana Shipmanagement Limited realizuje usługi na Morzu Północnym, świadcząc prace rozpoznania geotechnicznego na lokalizacjach pod farmy wiatrowe. W ramach zdobywania doświadczenia nowy statek w pierwszej fazie rozpocznie transfery techników właśnie na tamtym obszarze, a docelowo na obszarze polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
Przypomnijmy, że 12 października ub. roku Lotos Petrobaltic podpisał kontrakt z gdańskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych, czyli CTV (ang. crew transfer vessel). Jak ostatnio informowaliśmy, zamknięto wstępny etap projektowania. Nie wiadomo jednak, której stoczni zostanie powierzona budowa tej jednostki.
Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu?
Spółka Lotos Petrobaltic chce uczestniczyć w projektach dotyczących energetyki wiatrowej na morzu. Mówi się o tym już od kilku lat. Władze spółki zapowiadały nawet zakup jednostki do stawiania wież wiatrowych, na razie skończy się na jednostkach do transferu pracowników i układania kabli na obszarze morskich elektrowni wiatrowych. Według umowy podpisanej w ub. roku finansowaniem trzech jednostek CTV ma się zająć Agencja Rozwoju Przemysłu. Do tej pory mówiło się o własnym projekcie i realizacji zadania w polskich stoczniach. Teraz doszło do podpisania umowy ze stocznią w Singapurze, a realizowany będzie projekt brytyjskiego biura BMT Ltd.
Miejsca
Opinie (71) 5 zablokowanych
-
2024-03-25 16:21
Wstyd , nawet takiego stateczku nie zbuduja w Polsce.
Degeneracja polski i jej przemysłu stoczniowego zaczęła się od Wałęsy , a teraz zdrajcow 13go grudnia.
- 1 0
-
2024-03-26 01:19
W Singapurze
Panie Prezesie ! Dlaczego statek jest zamówiony w Singapurze ? Co z polskimi stoczniami ? Co się dzieje z nogami od platformy czy już gdzieś wyparowały czy dalej je chowacie ? Tak tej wielkiej długoletniej przebudowy.
- 1 0
-
2024-03-27 11:47
dalej się nie dało?? Singapur ??? śmiechu warte
Orlen/Petrobaltic/ ARP - wstyd mi za was
no ale delegacje do Singapuru będą- i kaska popłynie
następne zamówcie w Nowej Caledonii- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.