• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mateusz Filipp nowym prezesem Remontowa Shipbuliding

Wioletta Kakowska-Mehring
15 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Mateusz Filipp od wielu lat jest związany z branżą stoczniową. Mateusz Filipp od wielu lat jest związany z branżą stoczniową.

Remontowa Shipbuliding ma nowego prezesa. Andrzeja Wojtkiewicza zastąpił na tym stanowisku Mateusz Filipp. Stocznia jest podmiotem prywatnym i należy do Holdingu Remontowa.



Była to wewnętrzna nominacja, bowiem Mateusz Filipp od kilku lat jest menedżerem Remontowa Holding. W branży stoczniowej jest dobrze znany. Wcześniej był dyrektorem handlowym Stoczni Gdańsk, a jeszcze wcześniej prezesem Stoczni Gdynia. Pracował też w Lotos Petrobaltic. Jest gdynianinem, ma wykształcenie wyższe prawnicze, jest radcą prawnym.

Zastąpił na stanowisku Andrzeja Wojtkiewicza, który zajmował to stanowisko od 2010 roku. Nie wiadomo czy pozostanie w strukturach Remontowa Holding, czy powierzono mu inne zadanie. Nie otrzymaliśmy oficjalnego potwierdzenia od władz firmy.

Czytaj też: Estońska afera korupcyjna. Zarzuty dla zarządu Remontowa Shipbuilding?

W ostatnim czasie dużo mówiło się o problemach stoczni w związku z tzw. aferą korupcyjną w Estonii. Członkowie zarządu estońskiego portu AS Tallinna są podejrzewani o korupcję wielkich rozmiarów. Pojawiły się również sugestie, że podejrzenia dotyczące korupcji mogą dotyczyć także kontraktu portu w Tallinnie ze stocznią Remontowa Shipbuilding. Jednak jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, ta sprawa nie ma mieć związku ze zmianami na stanowisku prezesa. Chodzi o typowe zmiany korporacyjne wynikające z potrzeb przedsiębiorstwa.

Czekamy na oficjalną odpowiedź od władz Remontowa Shipbuilding.

W ub. roku stocznia obchodziła jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Miejsca

Opinie (86) 2 zablokowane

  • To mamy już dwóch wybitnych maliniaków

    jw

    • 7 1

  • Trzymamy kciuki (6)

    Stocznia jeśli ma kłopoty to nie jest wynik ostatnich miesięcy . To raczej efekt 3-5 lat. Wspołczuję pracownikom RSB . Sytuacja jest kiepska. Stolarz był kiepskim prezesem , który otoczył się słabymi ludźmi . Owca i ALLES GUT czuła odpowiedzialność za 10 % produkcji ( bo tylu jest pracowników bezpośredniej produkcji stoczni ) . Stolarz się na to godził, Nikt nie nadzorował podwykonawców . Kolejną rewelacyjnym posunięciem było przerzucenie odpowiedzialności za serwisy z wydziałów na PM ( to super pomysł Owcy oczywiście klepnięty przez stolarza ). Produkcja z nielicznymi wyjątkami takim jak rurownia nie istniała w tej stoczni . Kooperanci zdezorientowani bez nadzoru wydziałowego . ( OWCA i ALLES GUT zupełnie nie czuli odpowiedzialności za terminy podwykonawców ) . Tyle razy ile byli upokorzeni na zarządzie przez stolarza ( ludzie co tam byli wiedzą o czym mowa ) , gdyby choć trochę się cenili walneli by papierami . DO tego zachłanność . Ta stocznia to maks 6 statków rocznie . Panowie nowi prezesi innych stoczni pamiętajcie jedną ważna rzecz - dla Was nie ma podwykonawców - ma być tylko wydział i on ma nadzorować pracę kooperacji . Inaczej tzw efekt kafelkarza murowany i dojenie stoczni zapewnione. Stolarz tego nie rozumiał .

    • 25 3

    • riposta na trzymamy kciuki (5)

      Kolego nie pisz takich pierdół, jeśli nie masz pojęcia na temat osoby którą obmawiasz, bo miałem przyjemność współpracować z tak zwanym przez ciebie
      "stolarzem". Przed FAMOSEM osoba ta pracowała przez ładne lata jako
      kierownik remontu w GSR. To jest stanowisko równorzędne,jak kierownik
      budowy w RSB. także pojęcie w temacie stoczniowym ma. Dalej nie będę się rozpisywał ale jak masz możliwość porozmawiaj z stoczniowcem nawet z niskiego szczebla , ale który się zna na rzeczy i będziesz wiedział jak to działa.

      • 3 13

      • to widać jak to działa (1)

        Będę zdziwiony jak stolarz zostanie w Holdingu . To , że jest to były kierownik remontu to super było widać na każdym statku RSB - jeden wielki remont . Dla Was to norma , że sie maluje a potem pali farbę i remont . Kable pocięte , popalone urządzenia poniszczone . Skoro taki wspaniały to co się stało ? Dziwę się , że ktoś zdecydował się wejść na jego miejsce , Bo to on będzie teraz między innymi przez ciebie uważany za winnego rozpierduchy. Był słaby i tyle . nie znosił krytyki i żadnych informacji o zagrożeniach . Nie wiedział co się dzieje . jego dyrektorzy od produkcji bali się powiedzieć mu prawdy o sytuacji . Tylko chciał słyszeć o sukcesach . I tylko takie meldunki słyszał . Panie prezesie walczymy . Tak walczycie z głodem do południa a ze snem po południu .

        • 13 0

        • pożyjemy zobaczymy.....

          "stolarz" - jak nazwaliście" byłego "starego" już odszedł i nie ma co się za bardzo nad tym rozwodzić ....Teraz jest "f. Z konopi" ;-) . Dajcie mu czas żeby pokazał "co potrafi" .... I zoczymy co pokaże. Moim zdaniem jeszcze zatęsknicie za "stolarzem" w świetle działań konopnego ....

          • 13 0

      • I poziom kierownika remontu to max kompetencji AW (2)

        • 2 1

        • Dobre (1)

          Wyobrazcie sobie Szpaka w fotelu pana Jarka :)

          • 3 0

          • Bramkarz

            Bramkarz politowania godny piłki ręcznej też w tym fotelu wyłącza komicznie podobnie jak na motopedzie, który kocha ponad wszystko poza sobą samym.

            • 8 1

  • Nie chce mi się z wami gadać...

    Mateusz,
    Powodzenia i lepszej niż w lpb rzeczywistosci...
    Pozdrawiam

    • 3 5

  • Niezle jaja

    • 4 0

  • RSB

    Niestety sytuacja RSB zaczyna przypominać to samo co działo się w Stoczni Gdynia SA w okolicach lat 2000-2003 gdzie nawał zamówień zniszczył tą stocznie. W Gdyni była seria papierowców która była początkiem końca. Statki te miały potężne opóźnienia a teraz na północnej to samo dzieje się z RAL-ami, opoźnionymi ju ponad rok ( RAL 203/1 miał byc przekazny w maju 2015...) Branża offshore jest w kryzysie a na ten sektor RSB miała 60 % zamówień. Kontrakty się kończą a nowych nie widać. Dodatkowo dochodzi też nie wyjaśniona do końca sytuacja z kontraktem dla Estoni... Scenariusz jest taki że najprawdopodobniej rzad podratuje stocznie rzucając kase oraz zamówienia dla wojska.

    • 16 0

  • Rzyszlosc (1)

    Panie Mateuszu oby umial Pan sluchac madrych ludzi... bo sam Pan niewiele wie o budowie statkow. Wtedy moze sie udac odbudowac stocznie pograzona w haosie zadufanych w sobie ludzi.

    • 7 0

    • Przyszłość.Chaos.

      Bo nikt nie będzie chciał tego czytać.

      • 1 0

  • Super focia

    Czy ten Prezes zawsze tak wyglada?bo chyba skonczyl albo byl w trakcie imprezy z okazji chwilowego awansu :))

    • 16 0

  • jakas taka morda przepita

    moze ze stocznia cos wspolnego ma

    • 10 0

  • Mam pomysła!!!!!!!!!!!!!

    Może nowy prezes jakieś statki Ramiemu U. pobuduje? Tak jak w Gdyni. To przecież świetny interes był. No ślicznie to wymyśliłem co?

    • 11 1

  • hahaha - "mój mąż jest z zawodu DYREKTOREM" :P

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane