- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Mateusz Filipp nowym prezesem Remontowa Shipbuliding
Remontowa Shipbuliding ma nowego prezesa. Andrzeja Wojtkiewicza zastąpił na tym stanowisku Mateusz Filipp. Stocznia jest podmiotem prywatnym i należy do Holdingu Remontowa.
Była to wewnętrzna nominacja, bowiem Mateusz Filipp od kilku lat jest menedżerem Remontowa Holding. W branży stoczniowej jest dobrze znany. Wcześniej był dyrektorem handlowym Stoczni Gdańsk, a jeszcze wcześniej prezesem Stoczni Gdynia. Pracował też w Lotos Petrobaltic. Jest gdynianinem, ma wykształcenie wyższe prawnicze, jest radcą prawnym.
Zastąpił na stanowisku Andrzeja Wojtkiewicza, który zajmował to stanowisko od 2010 roku. Nie wiadomo czy pozostanie w strukturach Remontowa Holding, czy powierzono mu inne zadanie. Nie otrzymaliśmy oficjalnego potwierdzenia od władz firmy.
Czytaj też: Estońska afera korupcyjna. Zarzuty dla zarządu Remontowa Shipbuilding?
W ostatnim czasie dużo mówiło się o problemach stoczni w związku z tzw. aferą korupcyjną w Estonii. Członkowie zarządu estońskiego portu AS Tallinna są podejrzewani o korupcję wielkich rozmiarów. Pojawiły się również sugestie, że podejrzenia dotyczące korupcji mogą dotyczyć także kontraktu portu w Tallinnie ze stocznią Remontowa Shipbuilding. Jednak jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, ta sprawa nie ma mieć związku ze zmianami na stanowisku prezesa. Chodzi o typowe zmiany korporacyjne wynikające z potrzeb przedsiębiorstwa.
Czekamy na oficjalną odpowiedź od władz Remontowa Shipbuilding.
W ub. roku stocznia obchodziła jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Miejsca
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2016-07-20 09:51
Prezes
Panie Prezesie niech sie Pan nie przejmuje glupimi komentarzami i dalej pije w spokoju ;)
- 14 0
-
2016-07-20 18:20
(1)
Kiedy CBŚ lub inne służby sprawdzą prywatyzację , tzw opcje i obecną upadłość Północnej
Liczymy na skuteczność prawa polskiego .- 18 1
-
2016-12-04 14:50
nie licz na to
sluzby zajete sa innymi waznymi sprawami. ale jakby co to mam pytania>
1. jakim cudem dawna GSR ze 100% kapitalem panstwowym kupuje Stocznie Polnocna SA za wartosc jednej hali < K1>
2. w jaki sposob i przy czyjej pomocy przeprowadzono prywatyzacje przepraszam restrukturyzacje Stoczni Polnocnej
3. Gdzie podzialy sie pieniadze za dawne kontrakty statkow dla ZSRR a nie wplynely na konto Stoczni Polnocnej
4. jakim cudem zewnetrzny majatek N7 trafil w prywatne rece np. Lastadia przy Zlotnikow
5.skad mogl miec pieniadze J.K.Bielecki na kupno stoczni w 1992 roku
etc etc
sa to pytania zadawane swojego czasu pani Jaworowicz podczas nagrywania programu Sprawa dla reportera ktopre do dzis pozostaly bez odpowiedzi- 0 0
-
2016-07-21 09:04
Dobry herbatnik, prawdziwy stoczniowiec z krwi i kości, bordowa twarz zdradza zamiłowanie do trunków...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.