- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (53 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (51 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (68 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
Mniejsze przychody i większe przeładunki Portu Gdynia
Gdyński port zanotował w 2013 roku najwyższą w historii spółki wielkość przeładunków (17,66 mln ton), najlepszy wynik w grupie ładunkowej drobnicy (ponad 11 mln ton) i największą liczbę podpisanych umów o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków unijnych, na łączną kwotę dofinansowania - ponad 210 mln zł.
Przychody ogółem wyniosły 177 mln zł, co oznacza spadek o 7,5 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. O ich zmniejszeniu zadecydowały niższe przychody finansowe z lokowania nadwyżek finansowych w bezpiecznych instrumentach finansowych, w związku z obniżką polskich stóp procentowych do rekordowo niskiego poziomu. Konsekwencją spadku wyniku na działalności finansowej było zmniejszenie zysku netto za 2013 r. o 22,3 proc. do 44 mln zł. Koszty działalności gospodarczej ZMPG SA w 2013 roku spadły o 1,7 proc., przy czym zmniejszenie dotyczyło działalności operacyjnej, co przełożyło się na wzrost rentowności podstawowej działalności, tj. zarządzania obszarem portu - zysk ze sprzedaży był wyższy o blisko 25 proc.
Rok 2013, biorąc pod uwagę wielkość przeładunków, jest najlepszym w historii Portu Gdynia. W 2013 roku zanotowano również najlepszy wynik w grupie drobnica (w tym: kontenery - wzrost o 7,9 proc. w stosunku do 2012 roku). Wynik ten został osiągnięty m.in. dzięki realizowanym procesom inwestycyjnym poprawiającym infrastrukturę portową (pogłębianie, przebudowa nabrzeży, modernizacja układu kolejowo-drogowego, itp.) i procesom prywatyzacyjnym, w których pozyskano istotnych partnerów biznesowych. Jedyny niedosyt w obrotach ładunkowych to przeładunki paliw płynnych.
W osiąganiu rekordowych rezultatów niewątpliwie udział swój ma działalność inwestycyjna ZMPG. W latach 2003-2013 gdyński port zainwestował w rozbudowę i modernizację portu ok. 763 mln zł (w tym około 77 proc. w infrastrukturę portową). Z zainwestowanych kwot około 687 mln zł pochodzi ze środków własnych (tj. z przychodów ZMPG i prywatyzacji spółek portowych) oraz około 76 mln zł z funduszy europejskich (Fundusz Spójności UE, Norweski Mechanizm Finansowy). Wielkość planowanych nakładów inwestycyjnych na lata 2014-2016 to kolejne 737 mln zł.
Miejsca
Opinie (32)
-
2014-02-14 14:15
jas
zerknijcie na mapę ruch statków , następnie kliknijcie na minus i zerknijcie co się dzieje np, po lewej .
Polska to biały punkt na mapie.- 6 2
-
2014-02-14 12:47
uwaga (1)
tak szybko pracują, że kontenery są niezabezpieczone i spadają z ciężarówek
- 10 13
-
2014-02-14 14:05
Te... Mądrala... ten kontener to z Gdańska jechał !
- 6 2
-
2014-02-14 14:04
ooo
dlatego zlikwidowano stocznie , bo sie opłaca, inni na nas krocie mają a polaki sie cieszą , jeszcze chwila i porty tez sprzedadzą jak wszystko.
- 6 11
-
2014-02-14 12:47
Gratulacje!
Super wynik. Trzymać wysoki poziom, i przyczyniać się do rozwoju miasta. Oby tak dalej!
- 21 3
-
2014-02-14 11:21
życzymy Gdyńskiemu Portowi samych sukcesów!
Powodzenia i oby tak dalej. Wszystkie porty w Europie dobrze się rozwijają, oby nasze - Gdynia i Gdańsk również.
- 59 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.