• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morski Terminal Masowy Gdynia zwiększa możliwości magazynowe

Robert Kiewlicz
5 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.

Nowy magazyn o pojemności 60 tys. ton - stanowiący zasadniczą część bazy paszowo - zbożowej Morskiego Terminalu Masowego Gdynia otwarto na Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdyni w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zainwestował w budowę magazynu ok. 26 mln zł. Inwestycja ta ma zwiększyć konkurencyjność gdyńskiego terminalu masowego na rynku obsługi śruty sojowej.



Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej wraz z przybudówkami: socjalną, sprężarkownią, rozdzielnią elektryczną, stacją transformatorową, wc, placami manewrowymi i infrastrukturą podziemną. Ściany żelbetowe obiektu mają wysokość 10 m i pokrywa go dach o konstrukcji drewnianej klejonej, pokryty membraną PVC. Magazyn o wysokości ok. 35 m wyposażony jest w urządzenia technologiczne do przyjmowania  śruty ze statku i wydawania na samochody poprzez cztery stanowiska załadowcze.

- Nowy magazyn zwiększy nasz potencjał składowy o 100 proc. - mówi Bogdan Buczko, prezes Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - Od teraz będzie można składować na naszych terenach ponad 120 tys. ładunków.

Zespół urządzeń transportujących śrutę, tj. przenośniki taśmowe, kubełkowe i łańcuchowe wraz z wieżą technologiczną z dwoma wagami przesypowymi pozwalają na osiągnięcie wydajności dwóch linii technologicznych przy rozładunku statku sięgającej 1,2 tys. ton na godzinę. Natomiast każde ze stanowisk załadunku samochodów pracuje z wydajnością 300 ton na godzinę.

Stanowiska załadunku samochodów nie wymagają tarowania pojazdów - co, poprzez uniknięcie podwójnego ważenia, znacznie skraca czas ich obsługi. Stanowiska załadunku samochodów wyposażone są w wagi zbiornikowe i rękawy załadunkowe wraz z filtrami absorbującymi pyły. Istotne jest również to, iż linia technologiczna jest przyjazna dla środowiska, bowiem na wszystkich taśmociągach w punktach zrzutu śruty zainstalowane zostały filtry ograniczające pylenie. Ponadto, w magazynie prowadzona jest pełna wizualizacja procesu technologicznego, uruchamianie i kontrolowanie pracy urządzeń następuje
z centrum dyspozytorskiego przy pomocy komputera.

- Port w Gdyni rozwija się bardzo dynamicznie. W roku 2014 zanotowaliśmy rekordowe przeładunki i cieszy to, że w roku 2015 tendencja ta jest kontynuowana - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Naszą ambicją jest aby stać się najważniejszym polskim portem na rynku zbożowo-paszowym. Tylko w marcu 2015 przeładowaliśmy ponad 500 tys. ton takich ładunków. Większość to eksport polskiego zboża. Osiąganie takich wyników jest spowodowane dużą liczbą inwestycji. Budowa nowego magazynu Morskiego Terminalu Masowego Gdynia powiązana jest z modernizacją Nabrzeża Szwedzkiego zobacz na mapie Gdyni. Spowoduje to, że do gdyńskiego portu będą mogły zawijać coraz większe statki. W najbliższych dniach podpiszemy także umowę ze Stocznią Nauta co spowoduje, że port przejmie kolejne tereny, powstaną nowe inwestycje i nowe miejsca pracy.

Miejsca

Opinie (39) 1 zablokowana

  • Bardzo dobrze, że port gdyński rozwija się. Oczywiście nie jest to duży port raczej prowincjonalny w porównaniu do portów europejskich ale to wynika z położenia warto zadbać by towary z południa i wschodu Europy szły przez Gdynię.

    • 22 3

  • Rewelacja !! (1)

    tz. że nie będzie juz nigdy smrodu ???

    • 11 9

    • Będzie dwukrotnie większy,

      bo skoro można przechowywać dwa razy więcej, to przeładunki też wzrosną dwukrotnie ;-)

      Zależy też o jakim smrodzie mówimy, bo spotkałem jego dwa rodzaje: "szambo" i "wędzonka". Ten ostatni da się wytrzymać, chyba że od pół dnia niczego nie miało się w gębie.

      • 1 0

  • To jeszcze zróbcie dla tych (1)

    wytłoków z kokosów, bo ostatnio znów zatykało.

    • 8 5

    • Zły adres. To robi inna firma.

      • 1 0

  • Polska język trudna język.

    Albo "magazyn o łącznej pojemności 60 tys. Ton ma zwiększyć potencjał" albo "magazyn mogący pomieścić 60 tys. Ton śruty sojowej ma zwiększyć potencjał".

    • 2 2

  • Konkurencja (3)

    Obsługuje różne terminale ale tylko bałtycki terminal zbożowy się liczy stawia na jakość ma stosowną linie technologiczną i bardzo dobrych pracowników!!!
    Pozdrawiam

    • 6 7

    • Port Gdynia

      Tylko Bałtycki Terminal Zbożowy się liczy na rynku i tak powinno być dzięki odpowiednio przygotowanej technologii może być znaczącą firmą na pomorzu . A przykro patrzeć jak port sprzedał wszystkie firmy w porcie :(

      • 0 2

    • Chyba żartujesz... mam sporo do czynienia z terminalami w gdyńskim Porcie i gorszych pracowników od BTZ można spotkać chyba tylko na Speedzie. Nie mówię o tych normalnych, "technologicznych", ale o siedzących za biurkami. Banda frustratów.

      • 1 0

    • Gdynia

      Uważam że pracownicy BTZ są bardzo solidni i dobrze sie z nimi współpracuje . Jeżdze na codzień po różnych portach i złego słowa niepowiem a wieście mi są takie firmy że głowa puchnie.

      • 0 0

  • "..ze Stocznią Nauta co spowoduje, że port przejmie kolejne tereny.." (11)

    No tak przejąć i WYNAJĄĆ najlepiej jakieś spółeczce i pieniądze z podatków lądują gdzieś na Cyprze?

    Co z Terminalem Promowym, wg założeń planu już dawno miał być realizowany?

    - Dlaczego pan Jarosiński nic nie robi w kierunku faktycznego portu V generacji? Ponagla swoich kolegów z PO celem przyspieszenia Nowej Węglowej, J. Wiśniewskiego/Czerwonej i OPAT, aby bezkolizyjnie wwozić to zboże i go wywozić nie zanieczyszczając nie tylko smrodami gdyńskiego środowiska?

    - Kolejne dlaczego dzisiejszy port, tak w opracowanej strategii b. mało poświęca lub wo góle jako ważny węzeł komunikacyjny łączący transport morski, lotniczy z lądowym, a ma naturalne ku temu zasoby nie musi budować drogich jak Gdańsk N. Słowackiego i skutecznie konkurować nie tylko na europejskim rynku.

    - Następne dlaczego port nic nie robi w kierunku rozbudowy na wodach Zatoki Gdańskiej i Puckiej. A możliwości rozwoju portu na leżących w jego granicach administracyjnych akwenach przecież ssą ogromne. Dobrze, że w tym magazynie zastosowano nowe technologie przeładunkowe, ale takowe można także wykorzystać w rozwoju portu zewnętrznego w dużo nowszej technologii do zastosowanych już na Świecie poprzez zalądowieniu i budowę transportowych pirsów. A nie "przejmowaniu" Nauty, gdzie za nasze pieniądze kosztem premii budowano z takim wysiłkiem nabrzeża i pirsy, a dziś nawet nie będzie można tamtędy sobie pospacerować :(

    • 10 13

    • Ty se po urzędzie miejskim spaceruj! (8)

      A o porcie nie pisz, bo mało o nim wiesz i się na tym nie znasz. Nawet słabo rozróżniasz statek morski od samolotu.

      • 8 3

      • więc mnie "m" oświeć (6)

        i wybroń swoją wiekopomną strategie rozwoju :)))

        • 3 3

        • Jest szansa, że oświecenie samo przyjdzie. (5)

          Ale najpierw musisz wstać z kolan sprzed twojego "najjaśniejszego". Spojrzenie na port z wyższej perspektywy ukaże ci moralną małość anty-portowych kombinacji tego, wielbionego przez ciebie, ambitnego powiatowego władcy, któremu ostatnio nawet zamarzyło się, że jest Skarbem Państwa.

          • 4 5

          • (4)

            "Nie mają zdolności do czynności prawnych osoby, które nie ukończyły 13 lat oraz osoby pozbawione p. itd 33 k.c. osobami prawnymi są Skarb Państwa i jednostki organizacyjne, którym taką osobowość posiadają. Jako podmiot ma wynikające z jego norm prawa (np. własności) oraz Skarb Państwa stanowi więc swoisty zbiór jednostek, takich jak: urzędy powiatowe w tym M.Gdyni, który ma obowiazek zarzadzania np.nieruchomościami SP "

            • 4 0

            • (3)

              Wiem o tym. Powyższe napisałem z ironią, bo, zapewne przejmując się tą odpowiedzialną rolą, powiat Gdynia podniósł nagle ponad trzydziestokrotnie stawkę podatku od wieczystego użytkowania nieruchomości Skarbu Państwa dla terenu objętego transakcją kupna, o której mowa w artykule, niszcząc portowi kalkulację biznesową tej transakcji.
              Jak widać, miasto/powiat Gdynia konsekwentnie działa na wycinanie portu z miasta, szkodząc mu ile może.

              Ps. A tak w ogóle, oprócz utrzymania dotychczasowej stawki za użytkowanie terenu, to port powinien otrzymać ten teren bezpłatnie, ponieważ stocznia Nauta jest, podobnie, jak port, własnością Skarbu Państwa i, dodatkowo, jest jednym z nielicznych podmiotów gospodarczych o strategicznym znaczeniu dla państwa polskiego.

              • 1 6

              • (2)

                Przepraszam za niejasność w powyższej wypowiedzi. Tylko port ma znaczenie strategiczne. Stocznia Nauta takiego znaczenia nie ma.

                • 2 4

              • zacznijcie w tym porcie wiecej od siebie wymagac (1)

                1. przestancie byc uciazliwym syfem w srodku miasta - zacznijcie dbac o czystosc i ekologie
                2. ekspansja portu w kierunku miasta to durnota - zacznijcie myslec o porcie zewnetrznym
                3. przeladunki towarow uciazliwych w centrum 250 000 miasta to skrajna glupota - zamiast przeladunku uciazliwych i smierdzacych prymitywnych ladunkow ( biomasa, sruta itp syf ) zajmijcie sie kontenerami, drobnica czy ruchem pasazerskim/samochodowym. Kiedy wreszcie pojawi sie w Gdyni terminal pasazerski?

                zachowujecie sie banda prymitywnych syfiarzy, nie potraficie zrozumiec, ze swiat idzie do przodu - chcielibyscie dalej taplac sie w smrodzie biomasy i twierdzic, ze to normalne.... nie nadazacie za swiatem..... moze ten smrod rozum wam odebral....

                • 3 3

              • Niedobrze z tobą, jak już masz przywidzenia, że port wędruje do miasta!

                Może faktycznie czegoś brzydkiego się nawąchałeś.

                • 2 2

      • jeden i drugi są środkami transportu :)))

        • 1 0

    • "Co z Terminalem Promowym"?

      jeśli w 2014 roku mieliśmy 29 połączeń ze Skandynawią, to w tym roku jest ich 42. A szybkie połączenia transportowe w rozwoju turystyki są jak wiemy kluczowe. Dla Skandynawów istotne znaczenie ma też znajomość języka angielskiego, ciekawa oferta turystyczna dostępna w PoRcie (a tu szkoda gadać smród faktyczny i wokoło basenu portowego)w internecie, BRAK oferty zawierająca produkt lokalny lub totalna mizeria .

      • 1 2

    • Marych świrze, jak ty przechodzisz badania okresowe w urzędzie miasta?

      Nie ma w pakiecie psychologa?

      • 1 0

  • Dlaczego nie wspominają o wykonawcy? (2)

    Mostostal Warszawa Rulez :D

    • 8 5

    • Wszystkim zaplacili?

      • 1 3

    • ile po terminie rok czy wiecej??

      • 1 3

  • Port Gdynia - śmierdzący problem Gdyni. (4)

    Kiedy konsekwencje poniosą władze portu odpowiedzialne za zasmradzanie miasta?

    • 10 15

    • Marzy ci się pachnąca "strefa prestiżu" zamiast portu? (1)

      Nie wpuściliby cię tam.

      • 4 3

      • ten smrod rozum ci odebral?

        od przeladunkow tych smierdzacych ladunkow w porcie smierdzialo w calej okolicy - Centrum, Grabowek, Chylonia i okolice..... smrod dotarl rowniez do Sopotu. Debile odpowiedzialni za ten skandal ze skladowaniem gnijacej biomasy na nabrzezach portowych powinni poniesc konsekwencje.

        • 5 6

    • Narzekasz na smród? (1)

      ...a narzekasz na brak Dalmoru kt. smród taki generował, że ho ho

      • 6 5

      • smród to dla ciebie normalka?

        zawsze mnie rozwalalo takie dziadowskie podejscie..... czlowieku, nie jestes skazany na smrod, trzeba tylko od tych durniow troche wiecej wymagac. Sprawdz w slowniku haslo postęp....

        • 3 5

  • Kiedy zwiększy zatrudnienie? (2)

    Dawno nie widziałem żadnej rekrutacji do Portu :(

    • 9 2

    • (1)

      i nie zobaczysz, ponieważ wszyscy tam zatrudnieni pracują po dwie zmiany. Jedna zmiana przez swoją firmę, druga zmiana przez firmę obcą.

      • 3 0

      • przez agencje pracy

        niestety ale tak właśnie jest

        • 1 0

  • MTMG.. na naszych terenach ponad 120 tys. (3)

    Chyba ton węgla, piachu, złomu i smrodu. Pasze, śruta czy wytłoki zgromadzone w tym magazynie jak "wywalą" to poczuje całe miasto. Kto wpadł na pomysł wybudowania tego magazynu tak blisko centrum miasta? TIRy podczas załadunku pasz już blokują całą Polską, Chrzanowskiego czy Wendy. Te ulice są często śliskie i czarne jak w kopalni. Chcecie to zobaczyć, to może warto wybrać się na bliskie otwarcie Muzeum Emigracji, tylko przypadkiem nie w białej koszuli.

    • 9 9

    • Spójrz na plan Gdyni i sprawdź, gdzie jest port, a gdzie jest miasto.

      • 4 6

    • racja

      jak byłem z ojcem na statku na wybrzezu chyba weglowm to dosłownie jak w kopalni już na ul.Chrzanowskiego... syf syf syf. Straznik na bramie jak górnik wyglądał a ja głupio pchałem sie autem pod statek i zaparkowałem obok innych w czarnej breji... smrodek z okolic Polskiego tez jakis dziwny zawiewał...

      • 4 2

    • "Kto wpadł na pomysł wybudowania tego magazynu tak blisko centrum miasta?"

      To magazyn portowy (czyli z definicji znajdujący się w porcie), a miasto Gdynia rozrosło się wokół portu, a nie odwrotnie.
      Miej pretensje do tych, którzy przed wojną budowali w Gdyni swoje kamienice nie przewidując, że już za parę dekad "może nieładnie pachnieć".

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane