• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morski transport ropy dla sieci Moya trafił do Portu Gdynia

erka
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni. Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni.

Do portu w Gdyni zawitał tankowiec "Rystraum" o całkowitej nośności 10 tys. ton z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na terenie Polski. Spółka szykuje się na przyjęcie kolejnych dostaw drogą morską.



- Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii plany operacyjne Esppol Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi Esppol Trade. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej - zapewnia Artur Krzyk, członek zarządu Esppol Trade.
Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 roku. W styczniu 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami oraz na obrót paliwami z zagranicą. Od 1 lutego 2020 r. rozpoczęła działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.

Właścicielem Esppol Trade jest Anwim SA. To jedna z największych niezależnych firm sektora paliwowego w Polsce. Anwim to przedsiębiorstwo zajmujące się hurtową sprzedażą oraz transportem paliw na terenie całego kraju. Spółka prowadzi także własne stacje benzynowe i jest właścicielem ogólnopolskiej sieci stacji paliw Moya.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Ropa tania

    Ale rafinerie dalej swoje doją.
    A już najbardziej stacje patronackie.
    Oczywiście te komercyjne sieciowe też nie myślą o zejściu poniżej 3.50

    • 0 0

  • Ciekawe ile płaciliśmy? Teraz niecałe 15 USD za baryłkę :) (2)

    Jak znam naszych to pewnie płacili po 70 USD - biznes życia :)

    • 12 8

    • głupol

      Przeczytaj co przyjechało. Olej napędowy a nie ropa naftowa. Gdyby rząd to kupił, to byłoby na pewno po 100 baksów za galon

      • 0 0

    • za litr 95 są grosze, razem z transportem

      ale po co kupować benzynę jak można za jeszcze taniej kupić ropę naftową, wybudowac rafinerie. proste prawda ? po co kupowac coś co można lać do baków ze statków, ile by wtedy kosztował litr ?? złotówkę ? złoty i pięć groszy ? lepiej budować/remontować/rozwijać/inwestować a i ludzie mają pracę i środowisko się niszczy i ....i... to cała polityka a co za tym idzie K A S A

      • 1 1

  • hahaha (4)

    10 tys. ton i robicie o tym artykuł xD na świecie są statki przewożące po kilkaset tysięcy ton ropy czyli takich łupin od orzecha kilkadziesiąt by się zmieściło, a tu wielkie halo robicie....
    naprawdę aż tak nisko upadła nasza flota???

    • 1 1

    • To nie ropa tylko olej napędowy, (3)

      10000 ton to niewiele, zwykle produktów on bliżej do 30000.
      Co do kilkuset tys ton - tak, ale surowej ropy naftowej a nie produktu.

      • 1 0

      • autor sam pisze ropa w tytule xD (2)

        a na serio ,to nie pisz bzdur jak się nie znasz.
        Olej napędowy to co to według ciebie jest jak nie frakcje ropy?
        "oil tanker" -a ship designed for the bulk transport of oil or its products
        czyli jakbyś nie znał angielskiego przewożą ropę lub jej produkty,chyba że ty masz jakąś specjalna flotę na srebrzysku

        • 0 0

        • (1)

          To to co przyplynelo to typowy mały dowozowy produktowiec klasyfikowany jako oil chemical tanker do przewozu gotowych produktów ropy ale też i inna nie ciężka chemię rozwiezie, jakieś oleje roślinne, nawozy itp. W odróżnieniu od konwencjonalnych tankowcow crude oil do przewozu surówki. Ten kapeć napewno surowej ropy nie przewozi

          • 0 0

          • haha

            "gotowych produktów ropy"?? ty wiesz co Ty piszesz ?

            • 0 0

  • takie firmy powinny być pod szczególną kontrolą służb celnych (2)

    są tylko pośrednikami i tworzą konkurencję dla naszych rafinerii - wszystkie takie transporty powinny być monitorowane od wyjścia ze strefy celnej do dojścia do punktu docelowego na każdym możliwym korku.

    • 7 15

    • ale moja to stacja patronacka lotosu tak bliska-orlenu

      • 1 0

    • Co za komunizm. Metody stalinowskie

      Dzięki ludziom takim jak ty, mamy ceny roby najniższe od wielu lat, a paliwo na stacjach po cenach sprzed roku.
      Dzięki takim ludziom jak ty ten kraj nie funkcjonuje normalnie.

      • 8 1

  • Zazwyczaj... (3)

    Materiały reklamowe są odpowiednio oznakowane. Ta wiadomość jest tego rodzaju, że producent cukru przyjął transport buraków z Żuław. Przy okazji, 10 tys. ton ON rafineria w Gdańsku produkuje w ciągu 16 godzin.

    • 55 5

    • (2)

      no i?

      • 4 5

      • (1)

        "no i?" Jest typowym znakiem braku intelektu. Nie potrafisz sam wyciągnąć wniosków z cudzej wypowiedzi i czekasz na interpretację? Idź poczytać gazetę wybiurczą tam ci powiedzą co masz myśleć na dany temat.

        • 7 8

        • Nie to co w tvpis

          Tam to przekaz jest jasny jak rozkaz i nie pozostawia nawet cienia szansy na własną interpretacje

          • 3 2

  • (2)

    To tankowiec na miarę Gdyni .

    • 18 22

    • To typowa tramwaj dojazdowka pewnie , mały shuttle

      • 0 0

    • to nie tankowiec, ani nawet porządny statek

      to łupinka w porównaniu do tych, które praktycznie co dzień wpływają do Gdańska...

      • 1 1

  • to bunkierka (4)

    a nie tankowiec

    • 46 6

    • Dokładnie... (2)

      10 tys dwt to śmiech na sali a nie statek.

      • 5 1

      • (1)

        Śmiech na sali to 3-4 miesięczne kontrakty na vlcc. A o zejściu czy zobaczeniu lądu to możesz pomarzyć. To jest dopiero pływanie pełną gębą :)

        • 2 0

        • Co kto lubi, 28/28 dni czy krótsze tez maja swoje wady

          • 0 0

    • Że im się opłaca tak po kropelce sprowadzać.

      • 3 0

  • Wolę z krajowego przerobu (3)

    A nie gotowy produkt niewiadomego pochodzenia. A skąd był paliwo sprzedawane na stacji Moya koło Kauflandu w Gdyni? Pamiętamy artykuły o tamtej aferze z uszkodzonymi silnikami.

    • 6 2

    • Cofam wypowiedziane zdanie

      Stacja eMila, a nie Moya. Przepraszam za pomyłkę. Tym niemniej wypadałoby napisać skąd pochodzi paliwo, skoro to dwie krajowe rafinerie zaopatrują stacje pod dowolnym niemal szyldem.

      • 2 0

    • W Gdyni nie ma detalicznej stacji MOYA a tym bardziej koło Kauflandu. Pomyliłeś marki kolego :(

      • 2 1

    • Z krajowego przerobu to masz na stacjach produkt o jakości najniższej w europie.

      • 0 3

  • A od kogo z jakiego kraju zakupina? (8)

    • 16 0

    • Warto t e ż zapytać, SKĄD się wzięły miliony na powstanie tej "moy'ej"? (1)

      Czy z wcześniejszych cystern "wolnocłowych" przez granicę? Ciekawe...

      • 0 2

      • a skąs wiziął się Orlen, Lotos?

        Komuna w czystej postaci.

        • 0 0

    • (2)

      sprawdź z jakiego portu wypłynął Rystraum

      • 2 0

      • Porvoo - Finlandia. Chyba dobrze? (1)

        • 0 0

        • A ty w swojej naiwnosci myslisz, ze Orlen czy Lotos nie kupuja z Rosji? Kupuja i to wiekszosc. Tak jak Polska kupuje wegiel z Rosji i ze wschodniej Ukrainy.

          • 5 0

    • Słuznie aby nie być skazanym na rosyjski gaz i ropę, w dodatku gaz najdroższy rosyjski dla Polski był! (2)

      Płaciliśmy pośrednio Putinowi na zbrojenie się.

      • 14 14

      • A kiedy to było? (1)

        • 0 4

        • Nawet nadal ceny gazu z Rosji są najdroższe dla Polski z umowy podpisanej przez Pawlaka.

          • 0 7

  • Ciekawe (1)

    Zastanawia mnie czy port w Gdyni ma pirs paliwowy . I w jaki sposób sposób ta niby ropa ma trafić do stacji paliw bo licząc ze cysterna ma pewnie z 30 ton ładunku to przeszło 300 kursów . Chyba ze
    Przytłaczają tylko paliwo na kontenerowce i w ten sposób robia konkurencje innym firma.

    • 4 3

    • Gdynia ma pirs - chyba nawet połączony z magazynami w Dębogórzu.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane