• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morski transport ropy dla sieci Moya trafił do Portu Gdynia

erka
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni. Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni.

Do portu w Gdyni zawitał tankowiec "Rystraum" o całkowitej nośności 10 tys. ton z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na terenie Polski. Spółka szykuje się na przyjęcie kolejnych dostaw drogą morską.



- Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii plany operacyjne Esppol Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi Esppol Trade. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej - zapewnia Artur Krzyk, członek zarządu Esppol Trade.
Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 roku. W styczniu 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami oraz na obrót paliwami z zagranicą. Od 1 lutego 2020 r. rozpoczęła działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.

Właścicielem Esppol Trade jest Anwim SA. To jedna z największych niezależnych firm sektora paliwowego w Polsce. Anwim to przedsiębiorstwo zajmujące się hurtową sprzedażą oraz transportem paliw na terenie całego kraju. Spółka prowadzi także własne stacje benzynowe i jest właścicielem ogólnopolskiej sieci stacji paliw Moya.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Droga redakcjo dwie kwestie, po pierwsze tankowiec przywiózł olej napędowy a nie ropę, ropa naftowa jest surowcem, z którego olej napędowy się wytwarza. Druga rzecz to informacja średnio świeża bo ten tankowiec już płynie z Norwegii do Rotterdamu,

    • 19 0

  • Wolę z krajowego przerobu (3)

    A nie gotowy produkt niewiadomego pochodzenia. A skąd był paliwo sprzedawane na stacji Moya koło Kauflandu w Gdyni? Pamiętamy artykuły o tamtej aferze z uszkodzonymi silnikami.

    • 6 2

    • Z krajowego przerobu to masz na stacjach produkt o jakości najniższej w europie.

      • 0 3

    • W Gdyni nie ma detalicznej stacji MOYA a tym bardziej koło Kauflandu. Pomyliłeś marki kolego :(

      • 2 1

    • Cofam wypowiedziane zdanie

      Stacja eMila, a nie Moya. Przepraszam za pomyłkę. Tym niemniej wypadałoby napisać skąd pochodzi paliwo, skoro to dwie krajowe rafinerie zaopatrują stacje pod dowolnym niemal szyldem.

      • 2 0

  • to artykuł o sieci paliw, bo nie o przeładunkach w porcie. Przecież tam zwijają 5x większe statki i nikt o tym nie pisze....

    • 1 3

  • W porównaniu do Naftoportu w Gdańsku to ten terminal z tym przeładunkiem to śmiech na sali :-D

    • 4 3

  • I co potem mamy z tą ropą zrobić po zatankowaniu? (1)

    Przedestylować?? Druga sprawa ,to dziwie się że jest zgoda na takie transporty.

    • 3 1

    • "zgoda na takie transporty..."

      A ty co? Lubisz gospodarkę nakazowo-rodzielczą? Lubisz kupować u monopolistów? Skad przekonanie, że jest to olej napedowy niskiej jakości?

      • 1 0

  • Ciekawe (1)

    Zastanawia mnie czy port w Gdyni ma pirs paliwowy . I w jaki sposób sposób ta niby ropa ma trafić do stacji paliw bo licząc ze cysterna ma pewnie z 30 ton ładunku to przeszło 300 kursów . Chyba ze
    Przytłaczają tylko paliwo na kontenerowce i w ten sposób robia konkurencje innym firma.

    • 4 3

    • Gdynia ma pirs - chyba nawet połączony z magazynami w Dębogórzu.

      • 2 0

  • Interesujące, że w Gdańsku jest rafineria, a mimo to opłaca się statkami ściagać gotowy olej napedowy

    I jeszcze opłaca się go transpotować, przepompowywać, magazynować i rozwozić po kraju.
    Widać, sporo związków zawodowych w Lotosie ma dużo do powiedzenia, a za cieple posadki placimy MY! Skoro tak, to już niedługo polski olej napedowy będzie tyle wart co nasz Narodowy Czarny Skarb ze śląska, a monopolistyczne państwowe koncerny paliwowe zaliczą spektakularny spadek zysków, czego im serdecznie życzę.

    • 11 0

  • Cena (1)

    Ciekawe czy zakontraktowali po $60 za baryłkę ? Obecna cena to trochę powyżej $10

    • 2 0

    • Od kiedy diesla kupuje się na baryłki?

      • 2 0

  • świat schodzi na psy (1)

    Przykro mi, że na trójmiejskim portalu znajduję tak żenujące komentarze.
    Ale cóż, to syndrom czasów. Dobre wykształcenie to teraz rzadkość.
    Statek Rystraum to chemical/oil products tanker, który przywiózł diesel oil.
    Proszę nie mylić z crude oil tankers, które to zawijają do Portu Północnego i przywożą crude oil czyli surową ropę naftową do przerobu w polskich rafineriach.
    Jeżeli spółce się opłaca importować diesel oil i płacić za transport (morski + kolejowy) oraz załadunek i rozładunek to świadczy, że ceny diesel oil z polskich rafinerii są mocno nie konkurencyjne. No ale jeśli państwowe spółki angażuje się do finansowania partyjnych przedsięwzięć to chyba trudno się dziwić, prawda ?
    A tak jeśli mowa o państwowych spółkach, to nie dotarła jeszcze do trójmiasto.pl wieść o wniosku Stoczni Nauta do sądu o upadłości układowej ?

    • 16 1

    • A może być tak, że ten olej napędowy wychodzi drożej

      A państwowa spółka kupuje go, bo państwo ma jakieś zobowiązania?
      Na przykład ukryta opłata za serwery i spamerów rosyjskich? Albo przedpłata za liczenie głosów?

      • 0 1

  • hahaha (4)

    10 tys. ton i robicie o tym artykuł xD na świecie są statki przewożące po kilkaset tysięcy ton ropy czyli takich łupin od orzecha kilkadziesiąt by się zmieściło, a tu wielkie halo robicie....
    naprawdę aż tak nisko upadła nasza flota???

    • 1 1

    • To nie ropa tylko olej napędowy, (3)

      10000 ton to niewiele, zwykle produktów on bliżej do 30000.
      Co do kilkuset tys ton - tak, ale surowej ropy naftowej a nie produktu.

      • 1 0

      • autor sam pisze ropa w tytule xD (2)

        a na serio ,to nie pisz bzdur jak się nie znasz.
        Olej napędowy to co to według ciebie jest jak nie frakcje ropy?
        "oil tanker" -a ship designed for the bulk transport of oil or its products
        czyli jakbyś nie znał angielskiego przewożą ropę lub jej produkty,chyba że ty masz jakąś specjalna flotę na srebrzysku

        • 0 0

        • (1)

          To to co przyplynelo to typowy mały dowozowy produktowiec klasyfikowany jako oil chemical tanker do przewozu gotowych produktów ropy ale też i inna nie ciężka chemię rozwiezie, jakieś oleje roślinne, nawozy itp. W odróżnieniu od konwencjonalnych tankowcow crude oil do przewozu surówki. Ten kapeć napewno surowej ropy nie przewozi

          • 0 0

          • haha

            "gotowych produktów ropy"?? ty wiesz co Ty piszesz ?

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane