• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy prom hybrydowy świata ze stoczni Crist

VIK
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.

W części wyposażony prom Color Hybrid, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.



Jednostka o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Prom Color Hybrid o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości zabierze na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Zobacz barkę Zourite od środka

Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

  • Tytuł

    Przepraszam a tytuł artykułu to kto wymyślił???

    • 5 1

  • Kto był klientem: stocznia czy Armator ??? Hahaha

    • 8 3

  • Ostatnie prace. Dobre. Afryką Europy. Skoro jesteśmy najlepsi to czemu inni zarabiają na tym?

    • 6 1

  • Ale przemysl stoczniowy jest w ruinie..? (3)

    Nie ma obaw, zaraz nasz wspanialy rzad oglosi, ze to dzieki repolonizacji i odrodzeniu przemyslu stoczniowego, a Klameusz Morawiecki powie, ze sam ten prom zaprojektowal

    • 45 18

    • To bardzo możliwe, wszak te głąby PiS-owskie jak dotąd mogą się na polu budowy statków wykazać jedynie zardzewiałą stępką w Szczecinie.

      • 19 4

    • tylko lekarz od głowy pomoże...

      • 5 9

    • Glupek...

      • 4 13

  • Hybrydowy będzie dopiero po pracach wyposażeniowych w Norwegii

    • 8 0

  • Kolega (3)

    Tata zawsze mówił. Synu najwieksza kasa jest na wyposażeniu.

    • 77 5

    • (2)

      lepiej mniejsza kasa niż żadna kasa

      • 18 6

      • Lepiej mniejsza kasa to cos dla mniej ambitnych.

        Tak jak polscy pilkarze. Wazne ze zaplaca im za mecz a ile to mniejsza sprawa. Byle przezyc. Dlatego w wiekszosci dostaja po tylku od innych zespolow.

        • 10 9

      • dokładnie, a dzięki temu ile ludzi tu ma pracę i może zarobić

        • 17 2

  • Ulstein i kible z dziura i syf total ale grunt ze robota jest

    • 22 3

  • No to będzie robótka w Ulstein

    • 35 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane