• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczyna budowę statku rybackiego

erka
6 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Aktualnie Stocznia Nauta buduje 10 statków rybackich - kompletnie i częściowo wyposażonych.
  • Aktualnie Stocznia Nauta buduje 10 statków rybackich - kompletnie i częściowo wyposażonych.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego B-131. Statek powstaje w Naucie na zamówienie Havyard Ship Technology. Finalnym odbiorcą statku będzie francuski armator - France Pelagique SAS.



Statek o numerze budowy B-131 będzie dużą jednostką rybacką. Jego wymiary wyniosą 81,4 m długości i 17,5 m szerokości. Jednostka będzie poławiała ryby takie jak: śledzie, makrele, ostroboki, sardynele, pilchardy i szproty. Statek zostanie wyposażony w zbiorniki ze schłodzoną wodą morską (RSW). Złowione ryby będą pompowane do zbiorników za pomocą specjalnej pompy, schładzane do temperatury -1 st. C, a następnie przepompowywane i zamrażane do temperatury -25 st. C w blokach do 25 kg każdy.

Jednostka zostanie wyposażona także w nowoczesne technologie dla zrównoważonego rybołówstwa i efektywnego przetwarzania poławianych ryb. Na statku zostaną wykorzystane także rozwiązania zapewniające bezpieczne warunki pracy oraz efektywność energetyczną.

- Cięcie pierwszych blach stanowi zwieńczenie pierwszego etapu w procesie budowy statku, jakim jest przygotowanie projektu technicznego statku. Teraz przystępujemy do prefabrykacji sekcji kadłubowych - powiedział Reza Sohrabian, szef marketingu w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta.
Aktualnie Stocznia Nauta buduje 10 statków rybackich - kompletnie i częściowo wyposażonych oraz jeden statek wywiadowczy przeznaczony dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej, a także jeden statek naukowo-badawczy dla Uniwersytetu w Goeteborgu. Od czasu powstania Zakładu Nowych Budów w Gdańsku jesienią 2013 r. Stocznia dostarczyła swoim klientom już 12 statków rybackich oraz 2 jednostki serwisowe dla branży offshore.
erka

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • statek rybacki - kuter ?

    • 2 4

  • pis wam płaci za reklamę tych kutrów?

    • 1 7

  • Ekspansja Gdynskiej Nauty robi wrazenie (3)

    Waszyngtona, Czechoslowacka. Do tego udany zakup Gdanskiej ikony tzw Zurawi. Naprawde jestem pod duzym wrazeniem, płacą dobrze i na czas. Kontrakty podpisują na następne lata. Oby tak dalej

    • 10 3

    • Brawo NAUTA ! Brawo

      Ku chwalebnej przyszłości.

      • 7 1

    • po ile wierszówka ?

      • 4 0

    • Nie wiesz co piszesz

      Nauta od dawna zalega podwykonawcom z płatnościami. Najlepsze firmy kadłubowe zrywają współpracę. Za chwilę nie będzie kim budować, co w żaden sposób nie przeszkadza w zatrudnianiu kolejnych dyrektorów, tworzeniu nowych schematów organizacyjnych etc....
      Za niedługo Nauta osiągnie poziom SMW- na 1 prola na produkcji będzie przypadało 4 krawaciarzy w biurowcu....... DRAMAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dobra zmiana tu nie działa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Konieczny na potęgę ściąga swoich kolesiów i daje im lukratywne posadki nie bacząc na kondycję stoczni- o indolencji towarzystwa nie wspomnę
      AMEN

      • 0 0

  • trawler

    Dlaczego tytuł notatki jest nieprawdziwy? Nauta rozpoczęła palenie blach na budowę kadłuba statku
    rybackiego a to co innego niż kompletnie wyposażony, gotowy do eksploatacji trawler. Będzie to kadłub częściowo wyposażonego trawlera. Kadłub będzie dokończony w innej stoczni i oddany Armatorowi jako produkt Havyard (Norwegia) a nie NAUTA S.A. Gdynia. I nie wypisujcie jakichś
    bzdur , że rozpoczęcie palenia blach to zakończenie wykonania projektu technicznego jednostki.

    • 2 1

  • statek wywiadowczy dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej? (2)

    No, to jest coś. Projekt polski czy szwedzki?

    • 4 1

    • (1)

      Polski z Gdyni MMC !

      • 2 0

      • super

        :)
        sprawdziłem na innych portalach - nie podają czy tylko projekt roboczy czy też pełna dokumentacja PT. ale tak czy siak - świetnie.

        • 0 0

  • Jest ogień!

    • 4 0

  • Co wy tam palicie w tej Naucie? (1)

    • 3 2

    • Radomskie

      • 1 0

  • Kolejny do zatopienia? (1)

    Może lepiej niech się wezmą za łodzie podwodne !

    • 0 5

    • Za łodzie podwodne NIE.
      Ale za okręty podwodne TAK! :)

      • 1 0

  • Reza......hmmmmm (4)

    Czy to nie ten od tej Pani co takie dochodowe kontrakty podpisała
    Jakbym miał takich handlowców to by z torbami poszedł

    • 3 0

    • Reza.... (3)

      Tak to jest ten sam Pan, od Pani Ewy Jagielskiej , która podpisywała dochodowe kontrakty
      np. statek naukowo-badawczy dla Uniwersytetu Gdańskiego straty liczone w milionach złotych itd.

      • 2 0

      • pani (1)

        ta co krecila lody ze stachem i reklamowala sie ze jest dysponentem najwiekszych dokow na baltyku

        • 3 0

        • Jagielska

          Tej co jej mąż handluje stalą i co tu więcej dodawać :-)

          • 0 0

      • Katamaran

        19 milionów przecież to grosze

        • 0 0

  • niech nauta placi firmom bo narazie ta dobra zmiana ma kase dla siebie tylko dla siebie

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane