• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje jednostkę do obsługi wież wiatrowych

erka
5 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej.

Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt z Havyard Ship Technology na budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi wież wiatrowych. Statek będzie pracować na farmie Dudgeon, która powstaje u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii.



Statek będzie miał ponad 83 m długości i 17 szerokości. Jednostka zapewni zakwaterowanie dla załogi, która będzie serwisować i konserwować wiatraki. Statek został zaprojektowany przez Havyard Design & Solutions. Zgodnie z kontraktem jednostka ma zostać dostarczona do zamawiającego we wrześniu 2016 r.

Specjalny kształt dziobu umożliwi operowanie zarówno na spokojnych, jak i wzburzonych wodach, a rufa z dwiema płetwami dennymi zwiększy wydajność kadłuba i śrub napędowych. Jednostka zostanie wyposażona też w specjalny system przejść, który umożliwi przedostanie się personelu z pokładu na farmę nawet w trudnych warunkach pogodowych.

- Kontrakt z norweską stocznią może być początkiem stałej współpracy między firmami - mówi Ewa Jagielska, dyrektor marketingu ds. nowych budów Stoczni Nauta. - Wcześniej podpisaliśmy list intencyjny o współpracy. Klient jest zainteresowany budową kolejnych jednostek, które mogą zostać wybudowane w roku 2015 i 2016.

Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. W swojej flocie firma posiada 39 nowoczesnych statków pomocniczych, a 5 kolejnych jest w trakcie budowy.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony - PSV przeznaczony do obsługi platform wiertniczych.

- Nie ograniczamy się do jednego segmentu rynku, ale budujemy statki różnego typu - zarówno sejnery rybackie, jak też jednostki naukowo-badawcze oraz specjalistyczne statki pomocnicze, takie jak SOV (Service Operations Vessel) czy PSV (Platform Supply Vesel). Oferując różnorodne produkty, jesteśmy w stanie zbudować silną pozycję, mimo wahań na rynku stoczniowym - dodaje Jagielska.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony.

erka

Miejsca

Opinie (70) 9 zablokowanych

  • Filia nowego biura.

    Chodzą słuchy, że w 3mieście otwiera się filia kolejnego norweskiego biura projektowego. Ktoś wie jakie to ma być duże?

    • 14 6

  • Kolejny sukces defraudacji

    Znowu podpisali kontrakt ze strata. Wartosc kontraktu to raptem 4.4 mln eur, a koszta szacuja na 7 mln. Ale nikogo to nie interesuje. Kasa podatnika idzie do norwegii.
    Tak samo kontrakt z fitjarem to finansowa kleska.
    Kto i kiedy wreszcie rozliczy Marsa ?
    Koszt dzierzawy pochylni nie wliczaja w koszt powstawania jednostki. Ot , raptem utrzymanie infrastruktury stoczniowej. Jaki jest sens spawania tycy paru blach ponizej kosztow ? Juz w 2014r powinna byc upadlosc ale dostali 60 mln zastrzyku gotowki. Polowe rozkradziono juz teraz.

    • 81 3

  • Pomiędzy Grupa Remontowa z Gdańska, a Grupa Mars z Marsa jest tylko mała ale (1)

    znacząca różnica. Otóż kierunek przepływu pieniędzy. Jedna płaci dla podatnika, a druga pobiera od podatnika.

    • 78 3

    • uzbierało sie sporo tej kasy wyjetej ze skarbu panstwa prawie 2 miliardy złotych w ciagu 3 lat i marsjanie nic sobie z tego nie robia bo to nie batonik za 99 gr

      • 30 0

  • Koreańcy z pł i Ukraińcy będą mieli co spawać .

    • 47 0

  • prawo

    Idjoci ktorzy to samo ciągle piszą o naucie i o budowanym tam Sejnerze to pracownicy Stoczni Nauta i to Ci którzy mają dostęp do tajnej Dokumentacji czas najwyższy ujawnić tych nierobów z stoczni i wyrzucić ich na zbity łeb może kiedyś zmądrzeją i zaczną coś robić bo do tej pory to stocznia Nauta płaci im za to że piszą głupoty

    • 4 81

  • sprawiedliwy ? (13)

    nie ma co sie dziwic ze ludzie pisza o swojej stoczni bo sa zaniepokojeni tym co sie wyprawia od 4 lat. marsjanie systematycznie niszcza to co tworzono od kilkudziesieciu lat w stoczni. nigdy w historii nie bylo tak zle.. najpierw jakas pani od dywanow, pozniej smieszny prezes dopiero ostatnia zmiana daje nadzieje na polepszenie sytuacji tej firmy. przed nowym prezesem dluga droga oczyszczenia stoczni i przywrocenia normalnosci. budowa sejnera, ktora miala zrealizowac spolka konrem zakonczyla sie kleska i porazka finansowa. tercet egzotyczny stach. f., krzystof g. i wojciech s. celowo i swiadomie doprowadzili do upadlosci spolke, narazikli na strat skarb panstwa oraz wspolnikow - straty siegaja dziesiatki milionow zlotych , jest to ponad 45 milionow pln. sejner budowano dwa lata zamiast 4-5 miesiecy. biernie przygladali sie ludzie marsa piotr s. i in.jezeli masz informacje kto ujawnia poufne lub tajne dane to zglos skw . dla mnie jestes wilkiem w owczej skorze. lepiej pomoz nowemu prezesowi .

    • 98 2

    • (9)

      Celowo i świadomie aby doprowadzić do upadku to działało wiele osób w tym ty rownież.

      • 31 15

      • (7)

        W sumie to najbardziej zależało tym odwołanym. Andriej Dmitrij robił wszystko co się da nawet kontrakt na 600tys euro podpisał sam ze sobą tzn z jednej strony jako prezio konremu a z drugiej jako prezio konremu bis.

        • 0 57

        • (1)

          dobre

          • 5 37

          • Dobre bo do tego wziął zaliczkę od samego siebie żeby nowi nie mieli na wypłaty nie mówiąc już o wyniesieniu dokumentów. Miał nadzieje że wszystko pier... jeszcze na samym początku.

            • 1 42

        • (1)

          cosik pomylilo sie tobie 600 tys euro sa winni fiodor, stary gasior i oficer - tyle trzeba oddac norwegom.

          • 52 0

          • trzeba pytac sie i straty np. na budowie dla norwegow nr NB 361 - tutaj 6 milionow strat spowodowali Stanislaw F., Krzysztof G. i Wojciech S., co sie stalo z pieniedzmi z funduszu socjalnego ? itd.

            • 52 0

        • (1)

          buc zwany nieukiem wyprowadzal kase ze spolki i stad straty prawie 30 milionow zlotych dzialal wspolnie z Krzysztofem G. i Wojciechem S, - to prawdziwi zlodzieje i kanciarze

          • 33 0

          • Stach Fiedorowicz, Gesicki Krzysztof i Wojciech Sobocinski to sa osoby kyore doprowadzily do upadlosci spolke konrem oraz wygenerowali straty ponad 30 milionow zlotych

            • 26 0

        • Odp.

          a Pawel MD. ,razem z Stachem F. , włamał się do spółki. Stach wyprowadzal kasę ion

          • 7 0

      • na zlikwidowaniu konremu zalezalo : Piotr S., Pawel MD, Andrzej Sz., a wykonawcami byli Stach F., Krzysztof G., Wojciech S. i były to działania swiadome i celowe. Teraz Nauta ma kłopoty z wykonawstwem prac stalowych zaklad nowych budow wykonujacy te prace przynosi strat sa one wynikiem tego ze marsjanie uwazaja ze nie ma kosztow zakladowych, nie umieja liczyc kosztow wogole. wynika to z tego ze do tej pory byli zasilani z kasy panstwa. teraz by ukryc straty xzalicza sobie produkcje w toku np z remontowanych platform, oddali to pokazanie prawdziwego wyniku - jest to bardzo ryzykowny sposób.

        • 55 0

    • (2)

      chlopie nie pij tyle...

      • 42 0

      • (1)

        Musze pic bo inaczej nienawiść mnie zżera. Musze pisać te głupoty bo tak ich nienawidzę że juz mi sie te miliony i miejsca pracy pieprzą ale muszę sie dwoić i troić. Walczyć za moje udziały. Da zdrastwujet svoboda. Zdrówko... Napijmy się..!!!!

        • 3 0

        • to idz do stacha f. ten to jest milosnikiem wod mineralnych

          • 54 0

  • sprawiedliwy

    człowieku ty w każdym artykule piszesz o Sejnerze zbudowanym w Stoczni Nauta że powinien on być zbudowany w terminie 4-5 miesięcy co jest nie prawdą Gdyż statek taki w dobrze przygotowanej stoczni buduje się minimum 9 miesięcy czyli wszystko mówi o Tobie że jesteś burakiem nie znającym się na budowie statków i innych tematów

    • 2 82

  • Arturowi, który myśłi, że zna się na budowie statków...

    Szanowny Panie Arturze , najpierw ustalmy o jaki statek rybacki chodzi . Stocznia Nauta miała zbudować cześciowo wyposażony kadłub sejnera, Budowę zlecono w ramach umowy o dzieło
    nr 2/DB/129 056/13 z dn. 27 stycznia 2013 roku,umowę podpisali ze strony Nauty pp. Andrzej Szwarc i Paweł Matwiejko Demusiak a ze strony Konrem Nauta pp. Stanisław Fiedorowicz i Krzysztof Gęsicki. Ustalona kwota w umowie ( par.4 ) - 5.297.650,00 zł, masa kadłuba 1049 ton.
    Kadłub sejnera bud . 690 miał być ukończony w 36 tygodniu 2013 r. (par.3 umowy), położenie stępki powinno odbyć się 4 kwietnia 2013 r. Czyli budowa trwac winna 22 tygodnie tj ok. 4,5 miesiąca. Tak wynika z podpisanej umowy o dzieło i taka jest praktyka stoczniowa. Pracochłonność przy budowie wynieść powinna ok. 120 tys. rbg. Jeżeli twierdzi Pan , że taki kadłub buduje się przez 9 miesięcy to jest dowodem na to , że nie masz pojęcia o kalkulacji prac stoczniowych i jeszcze jedno w dobrze zorganizowanej stoczni budowa tej wielkości kadłuba i o takim stanie wyposażenia trwa ok. 2,5 miesiąca. Kadłub jednostki 690 budowano prawie dwa lata i stąd straty
    stoczni bo to stocznia Nauta odpowiadała za kontrakt. Wg szacunkowej oceny straty siegają
    ok. 25 milionów złotych. Koszt umowny na zbudowanie kadłuba tego statku wynosi ok. 16 mln zł
    czyli można domniemywać , że źle p. Fiedorowicz skalkulował wartość umowy albo było to
    celowe działanie, do tego doszły braki wiedzy p.Fiedorowicza i p. Gęsickiego organizacji pracy przy budowie statku nie mówiąc o brakach wiedzy nt konstrukcji statku i technologii budowy i w efekcie musiało to się tak skończyć jak się skończyło. By wypowiadać się na temat terminów wykonania prac powinien Pan wczesniej zapoznać się z technologią budowy statków jaka stosuje się w stoczni Nauta a wczesniej poczytać o konstrukcji statków , technologii budowy okrętów i jeszcze trochę innej literatury ( mam tu na myśli książki ) związanej z okrętownictwem można to znaleźć i wypożyczyć w bibliotekach w szkołach technicznych. Jestem pewien, że nie ma Pan żadnego wykształcenia związanego z budownictwem okrętowym nie pisałby Pan takich bzdur,
    Tak więc poziom Pana wiedzy o statkach i stoczniach , Panie Arturze jest bliski zeru i z tym musi się Pan pogodzić .

    • 67 2

  • Odpowiedzialnosc (1)

    ciekawe czy kiedykolwiek ludzie którzy naraził stocznię na straty którzy doprowadzili do upadłości spółkę Konrem Nauta którzy wyprowadzili kasę zniszczyli setki miejsc pracy zostaną rozliczeni.

    • 8 0

    • Odpowiedzialnosc

      Wielomilionowe straty stoczni Nauta w wyniku działań tych ludzi jak do tej pory nie ponieśli odpowiedzialności.

      • 4 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane