• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowy serwis oceaniczny do Gdańska

erka
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
AE19 - nowy serwis dalekowschodni Maersk Line w DCT Gdańsk. AE19 - nowy serwis dalekowschodni Maersk Line w DCT Gdańsk.

Z początkiem sierpnia 2019 roku zainaugurowano w Gdańsku nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk, łączący Azję z portami Europy. Co ciekawe, to nowe połączenie jest kombinacją transportu morskiego i kolejowego. Uzupełnia ono obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na wyłącznie konwencjonalnych usługach oceanicznych.



Serwis Maerska AE19 łączy kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej, w tym z Gdańskiem.

- Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.
AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.

Z Azji koleją transsyberyjską do Gdańska



Na początku sierpnia ze statku "Callisto" wyładowano w DCT pierwszą partię kontenerów, które przybyły z Korei Południowej do Polski koleją transsyberyjską. Nie przybyły one klasyczną drogą przez Białoruś i Małaszewicze. Na wagony kolejowe załadowane zostały w porcie Vostochniy na dalekim wschodzie Rosji, a ich lądowa podróż zakończyła się w Sankt Petersburgu. Następnie statkiem przypłynęły do Gdańska, a stąd koleją pojadą do odbiorców w południowej Polsce.

Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni.

Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach port Vostochniy i Sankt Petersburg, należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.
erka

Miejsca

Opinie (26) 3 zablokowane

  • Jacek Bartosiak się cieszy ;) (1)

    Najważniejszymi inwestycjami infrastrukturalnymi powinny być teraz połączenia kolejowe z polskimi portami. W kierunki północ-południe przed wszystkim. i droga via Karpatia łącząca nas z doliną Dunaju i portami Morza Czarnego. S3 z Czech do Szczecina już prawie gotowa.
    Do tego wszystkiego Centralny Port Komunikacyjny + koleje normalnych (250km/h) prędkości.
    Realizować to konsekwentnie i systematycznie. I nie dopuszczać autorów "hołdu berlińskiego" do władzy. Bo zamiast własnych planów mielibyśmy mitteleuropę.
    Jeśli te opisane inwestycje zrealizujemy to pokolenie naszych dzieci będzie nas błogosławić.

    • 5 3

    • No oby, ale w tej ukladance politycznej to trudne do zrealizowania. Kluczowe haslo: szpieg. Taki ktos moze omamic kolegow i opinie publiczna, a dzialac na rzecz obcego panstwa.

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane