- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (124 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
Nowe specjalistyczne statki ze Stoczni Północnej
Stocznia Północna na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowej zbuduje dwa specjalistyczne statki typu MPSV (Multi Purpose Supply Vessel), czyli wielozadaniowe jednostki do zaopatrywania platform wiertniczych. Odbiorcą jednostek jest Ezra Holdings Limited z Singapuru.
Umowę na budowę dwóch statków typu offshore gdańska Remontówka podpisała z Ezra Holdings jeszcze w sierpniu 2010 roku. W grudniu położono stępki pod dwie jednostki. Statki typu PSV różnią się od holowników AHTS tym, że są większe i nie wykonują takich operacji, jak kotwiczenie obiektów offshore na morzu lub ich holowanie.
W projekcie jednostek budowanych w Stoczni Północnej uwzględniono jednak możliwość zainstalowania na nich wciągarek holowniczych. Za projekt obydwu statków odpowiada biuro konstrukcyjne MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Statki budowane są według projektu MMC 887 CP.
Długość całkowita statku wynosi 87,9 m, szerokość - 18,8 m, wysokość boczna - 8 m, zanurzenie maksymalne - 6,5 m, nośność - 5,2 tys. DWT. Obydwie jednostki przeznaczone będą głównie do zaopatrywanie w paliwo i wodę oraz materiały morskich platform wydobywczych. Dzięki dodatkowym urządzeniom będa one także mogły wykonywać prace holownicze.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (10)
-
2010-12-16 15:20
Nie chwalcie się tak głośno
jak rzad zwęszy to wam takie kłody położy pod nogi że nawet wspomnienia po waszym zakładzie nie będzie
cicho sza to il lepiej i podatki niższe a wszyscy szczesliqwi- 7 3
-
2010-12-16 15:25
co to znaczy DWT?
DWT nie jest jednostką tylko angielskojęzycznym określeniem nośności statku. Tłumacząc artykuł to ten statek ma "nośność 5,2tyś nośności".
- 5 0
-
2010-12-16 15:52
To jest PSV, a nie MPSV (1)
A to znaczaca roznica.
Gratulacje dla Remontowej oby tak dalej!- 7 0
-
2010-12-21 00:35
Gratulacje
Chyba nie Remontowej nalezy tu gratulowac. Tak mogl napisac tylko czlowiek nie znający tematu. Ale rzeczywiście gratulacje!
- 2 0
-
2010-12-16 15:57
A moze jednak MPSV (1)
Tu bym polemizował. Oprócz funkcji PSV (Platform Supply Vessel) ma także Safety Standby Rescue, Oil Recovery, Fire Fighting, AHT...czyli jednak Multi Purpose...
- 5 0
-
2010-12-16 16:06
Czyli AHTS bez wind?
To znaczy kazdy AHTS jest MPSV.
MPSV ma kilka dzwigow i to wiekszych, oraz wiecej specjalistycznych urzadzen- 2 0
-
2010-12-16 18:42
Troche inaczej
Ten statek ma winde, rolke rufową Towing Pins / Shark Yaws (czyli spełenia wymagania dla AHTS) jak rownież wzmocnienia pokładów pod przyszłe instalacje ROV oraz dzwigu Subsea.
- 4 0
-
2010-12-16 20:17
Będzie praca
Będzie praca - a to najważniejsze dla załogi.
Kupujący postawił na jakość, a nie na cenę ( Chiński produkt ) a to cieszy.- 6 0
-
2010-12-16 22:28
Adard tak nie wypada
No panie rekowski do boju,niedorozwój(rafałek) już zaciera rączki,teraz ustukać chłopaków co porobią za darmo
kapitalisty- 1 1
-
2010-12-17 06:57
Co za kapeć!!!!
Kabiny małe, 12 godzin dziennie w dziwnych miejscach na ziemi. Offshore fleets suck.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.