• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe statki w portfelu zamówień Nauty

VIK
21 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych statków do połowu ryb. Obie jednostki zostaną zbudowane na zamówienie duńskiego klienta - Karstensens Skibsvaerft AS.

 

Zakontraktowane jednostki to trawlery pelagiczne Torland (B-447) i Tor-ön (B-448). Oba statki będą miały po 49,95 m długości i 13,2 m szerokości. Finalnym odbiorcą trawlerów będzie szwedzki armator - firma Torönland. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym, łowiąc gatunki takie jak makrele, śledzie i szproty.

Czytaj też: Zmiany w zarządzie stoczni Nauta. Sławomir Latos odwołany

Stocznia Nauta współpracuje z Karstensens Skibsvaerft AS od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku. Dotychczas klient zamówił 19 statków, z których 13 zostało już zwodowanych. Dzięki pozyskanym właśnie kontraktom w portfelu zamówień Zakładu Nowych Budów znajduje się obecnie 12 statków, w tym dwie jednostki budowane pod klucz.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 5 zablokowanych

  • Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj miasto upadłe (3)

    • 17 9

    • Nie była, była sztucznie nadmuchana państwowymi pieniędzmi. Teraz widać ile jest warta na wolnym rynku.

      • 0 0

    • Gdynia powstała ze względu na politykę (1)

      To nie był powód ekonomiczny. Gdy kapitalizm wrócił do Polski to już nie ręcznego sterowania prywatnym biznesem i losem Polaków. Gdańsk jest metropolią i ściąga inwestorów znacznie więcej niż Gdynia.

      • 2 4

      • Gdańsk to podwykonawca w każdej branży. Albo place tak słabe że szkoda komentować.

        • 2 0

  • Na budowę kadlubow, nie statków

    • 0 0

  • Ciekawe jaki będzie wynik finansowy... (1)

    A trojmiasto.pl kochane mogłoby chociaż raz pofatygować się o reportaż z opłacalności produkcji statków w stoczni Nauta - może wtedy wyborcy lepszej zmiany zrozumieliby na co idą pieniądze polskich podatników. Pracuję w tej branży już ładnych kilka lat i wiem co mówię, a wyniki roczne finansowe tego typu spółki są jawne - wystarczy opublikować na trojmiasto.pl.

    • 4 0

    • W naucie nie chodzi o zysk czy gospodarnosc...

      Jest to twor celowy czyli ma produkowac chocby generuhac 12 milionow straty na kadlubie i sie chwalic , ze dobra zmiana ratuje stocznie.
      Np. 8 milionow straty na kadlubie dla Fitjar Mekhaniske Verkstad. Na wprost kontrakt podpisany ze strata, ludzie z Nauty skorumpowani czy podkupieni przez Hugo Stranda - szefa tej norweskiej fitmy.

      • 0 0

  • (3)

    A ile płacą w naucie elektryką ? Ktoś coś wie?

    • 1 1

    • (1)

      Zapomniałem dodać, że z 10 letnim stażem. :)

      • 0 1

      • staszem?

        nic nie płącą

        • 2 0

    • Elektryką pewnie nic....

      • 3 0

  • wszystkie inwestycje w Gdańsku a w zrujnowanej Gdyni nauta sprzedaje tereny portowe... (4)

    • 17 14

    • Horała, zapomniałeś się podpisać :) (2)

      • 4 3

      • To nie Horała, ani platforma (1)

        To zagrywka i przykaz z góry do nabijania komentów.

        • 4 3

        • to jeszcze gorzej i jeszcze głupiej

          dno dna

          • 1 0

    • Odo.

      Młody jestes lub prubojesz siać propagande . Nie Nauta a Vistal.

      • 5 6

  • Nauta jako upaństwowiona firma produkuje długi (5)

    Gdy ARP stało się właścicielem Nauty to zaczęły się problemy. Nauta ma większe koszty niż przychody. Komuna wróciła. Długu narobili na 200 mln zł. Podwykonawcy bankrutują. Dobra zmiana.

    • 27 8

    • (4)

      A która stocznia oprócz GSR nie generuje długów?

      • 3 6

      • Przenoszenie strat to nie jest sposób na biznes (1)

        Już mieliśmy wszystko państwowe i zbankrutowalismy jako kraj. Teraz powielamy te same błędy

        • 4 1

        • Jedną niedokończoną myślą też się biznesu nie robi.

          • 0 0

      • GSR

        he, he długi też mają. Nie płacą wykonawcom na czas. Jakby mieli kasę to byłoby inaczej.

        • 4 3

      • Crist

        • 3 7

  • Przemysł okrętowy na całym swiecie przynosi straty, wystarczy poczytać prasę światową. (3)

    Są jednak nisze, gdzie są zyski - np budowa promów.
    Przy okazji - jak tam sie ma projekt promu Batory, chłopaczki z MARSA z Warszawy? Nauczyliście się już gdzie jest dziób, a gdzie jest rufa?

    • 21 2

    • Niedługo Kaczor przejrzy na oczy i bedzie sie działo. Każda ściema jest skuteczna tylko do czasu.

      • 2 1

    • już jest zbudowany

      model dla niewidomych.

      • 4 0

    • Na razie wiedzą tylko gdzie leży stępka ( chyba już na złomowcu )

      • 12 0

  • A Gdzie Gdańska??? (1)

    Nie będzie budyń sprzedawał nam stoczni!!!
    po wyborach pod sąd i będzie zwracał! Nie dajcie sie ogłupić !
    Polska stocznia mogła by być Najprężniej działającą stocznia w tej części świata!
    Ludzie by Potężne pieniądze zarabiali!!

    • 0 5

    • Mogła by być

      Ale nie przekonasz wielbicieli budynia - przekupił już ich obietnicą darmowych dojazdów do szkoły w wakacje.....i stwierdzeniem, że do końca życia chciał by służyć Gdańszczanom - czytaj siedzieć na stołku prezydenta.....

      • 2 1

  • Odwalą czarną robotę przy kadłubach.

    Nowe pługi do orania Bałtyku. Później płacz że ryb jest mało .

    • 5 1

  • kadłuby statków.. (2)

    • 20 4

    • ogarnijsie.pl (1)

      Czytaj uważnie, a drugie primo. Czym byłyby statki bez kadlubów ?

      • 6 2

      • Statek to nie tylko kadłub

        i pewnie kształt kadłuba nie był projektowany/modelowany u nas.
        Zawsze coś, ale to tylko podwykonawstwo najbardziej pracochłonnych prac.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane