• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Terminal Cukrowy w gdańskim porcie

Robert Kiewlicz
11 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Terminal Cukrowy w Porcie Gdańsk otworzyła właśnie Krajowa Spółka Cukrowa. Terminal Cukrowy w Porcie Gdańsk otworzyła właśnie Krajowa Spółka Cukrowa.

Ponad 100 mln zł zainwestowała w budowę Terminalu Cukrowego w gdańskim porcie Krajowa Spółka Cukrowa. KSC planuje eksport nawet 300 tys. ton cukru rocznie. Chce zdobyć nowe rynki w Azji i Afryce. Obecnie cukier przewożony jest głównie w kontenerach, a już w przyszłym roku zawinie do terminalu pierwszy masowiec.



Terminal został usytuowany na nabrzeżu w bezpośrednim sąsiedztwie Martwej Wisły, co umożliwia wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności.

Cała inwestycja obejmuje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w którego skład wchodzą:

  • silos o pojemności 50 tys. ton
  • pakownia cukru
  • magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności około 8 tys. ton i wysokości użytkowej 12 m
  • pomieszczenia biurowe
  • infrastruktura Nabrzeża Wiślanego umożliwiająca bezkolizyjną komunikację drogowo-kolejową.


Cała inwestycja umożliwia rozładunek cukru w kontenerach kolejowych oraz autosilosach. Nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych. Na terenie Terminalu powstają place manewrowe, parkingi samochodów ciężarowych i osobowych, a także zostaną zmodernizowane tory kolejowe.


Terminal Cukrowy na 300 tys. ton cukru rocznie



- Terminal Cukrowy daje możliwość sprzedaży eksportowej cukru drogą morską w ilości co najmniej 300 tys. ton rocznie. Własny terminal ograniczy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, co przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów - powiedział Krzysztof Kowa, prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej. - W ciągu najbliższych lat KSC planuje produkcję cukru na poziomie miliona ton rocznie, z czego eksport poza Unię Europejską z wykorzystaniem drogi morskiej stanowić będzie około 30 proc. Aby móc być konkurencyjnym na rynkach, gdzie rośnie spożycie cukru - głównie w Azji i Afryce - konieczny jest własny terminal przeładunkowy.
- Otwarcie Terminalu Cukrowego potwierdza gotowość Portu do reagowania na potrzeby klientów. Cieszy nas współpraca z Krajową Spółka Cukrową - największym graczem na rynku w branży cukrowej. Decyzja KSC o wyborze Portu Gdańsk na realizację swojej inwestycji to najlepszy dowód przyjętej przez nas strategii rozwoju Portu poprzez budowanie aliansów strategicznych z liderami w poszczególnych branżach i potwierdzenie tezy, że Port Gdańsk jest bezpiecznym i perspektywicznym miejscem na rozwijanie działalności biznesowej - komentuje Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.


Krajowa Spółka Cukrowa z rekordową produkcją



Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w sierpniu 2002 roku, jest obecnie największym w Polsce producentem cukru buraczanego. Większościowym udziałowcem KSC jest Skarb Państwa, ponad 20 proc. akcji należy do plantatorów buraka cukrowego i pracowników. W skład koncernu wchodzi siedem cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) oraz Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego "Polskie Przetwory" z siedzibą we Włocławku. W kampanii cukrowniczej 2018/2019 Spółka wyprodukowała łącznie ponad 910 tys. ton cukru. Jest to najlepszy wynik w historii firmy.

Terminal Cukrowy w liczbach:

  • ponad 100 mln zł wyniósł koszt całej inwestycji,
  • 3 ha zajmuje teren Terminalu,
  • 56 m wynosi wysokości silosu, w którym będzie przechowywany cukier,
  • silos będzie mógł pomieścić 50 tys. ton cukru,
  • magazyn może pomieścić około 8 tys. ton cukru,
  • do 3 tys. ton cukru będzie w stanie przyjąć Terminal w ciągu jednego dnia,
  • powyżej 300 tys. ton cukru będzie mogło być załadowanych za pomocą Terminalu w ciągu roku.

Miejsca

Opinie (45)

  • To gdzie ten polski cukier??? (3)

    W biedronce, lidlu i hipermarketach jest wyłącznie niemiecki.

    • 10 4

    • W Biedronce jest cukier właśnie z Krajowej Spółki Cukrowej.

      Przyjrzyj się opakowaniom.

      • 3 0

    • Pfeifer & Langen też jest w sporej mierze produkowany w Polsce. (1)

      Na rynku detalicznym jest dostępny pod marką Diamant. Koncern posiada cukrownie m.in. w Glinojecku, Gostyniu, Środzie Wlkp. czy Miejskiej Górce. Te cukrownie też mają potężne moce produkcyjne.

      • 4 2

      • No i po co minusujecie? Napisałem tylko suche fakty, więc o co chodzi?

        • 3 2

  • brawo (2)

    ali na brygadziste !!!
    Popieram

    • 12 2

    • Ali złamał nogę (1)

      • 3 2

      • Gdyby ali nie skakała to by nóżka była cała ....

        • 6 0

  • no jak to, przeciez Balcerowicz mówił

    że produkcja cukru się nie opłaca a z Gabriela Jankowskiego robili d**ila...oby ich społeczeństwo zweryfikowalo jutro

    • 8 2

  • A Cukrownia w Pruszczu???

    Została zlikwidowana a jest najbliżej portu. Zawsze rządzą układy gdy coś jest skarbu państwa. Prywatny dalej by działał

    • 9 1

  • Boże chroń Polskę. (1)

    Czy te chore ludzie nie widzą jak rośnie Polska,aby głosować na POKO.Tylko PIS.Aby tak dalej.Na 100 % wygra Kaczyński a będzie to 42 lub 43 procent.Margines się nie liczy,pomimo że się połączyli,ale po wyborach się podzielą ...cha,cha,cha ....POKO lana w gó*wnie.

    • 14 10

    • Tu nie temat o polityce.

      • 3 1

  • Słodko c:

    • 5 0

  • PO co?

    Znowu krytyka, oczywiście PO co nam taki obiekt skoro jest już w Niemczech prawda krytykanci?

    • 40 13

  • Mają rozmach krasnoludki

    56 mm wynosi wysokości silosu, w którym będzie przechowywany cukier.

    • 12 5

  • Legalny handel białą śmiercią...8-)))))

    • 9 17

  • 56 mm wynosi wysokości silosu, w którym będzie przechowywany cukier - to nie za wysoki ten silos

    • 17 7

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane