• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3

Robert Kiewlicz
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.



Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.

- Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki. - Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.

Terminal rozszerzy zasięg DCT



Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Jeden z największych terminali w Europie



Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Nowy szef w terminalu DCT



- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Terminal na wodzie



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.

Miejsca

Opinie (240) 6 zablokowanych

  • Obywatel (1)

    Doskonała wiadomość!
    Rozwój Portu to wprost miliardy do budżetu Polski z cła , akcyzy, Vat-u. Miejsca pracy w Porcie i w Kraju.

    • 26 6

    • cła, akcyzy i vat'u

      Które, obywatelu, zapłacisz z własnej kieszeni, kupując chiński chłam...
      Zarabiając na to w tym porcie, na śmieciówkach...

      • 5 7

  • Port Centralny umarł śmiercią naturalną? (3)

    Bo o nim coś Greinke już przestał opowiadać

    • 25 7

    • port centralny to Greinke musiałby zbudować

      a tu mu budują bez jego wysiłku...
      To się można podkleić i podbudować.
      Za 15 lat i tak to jego będzie...

      • 11 2

    • Był przetarg

      Ale nikt się nie zgłosił

      • 3 6

    • Portu Centralnego nie będzie bo prom ze Szczecina nie powstał...

      • 1 1

  • Statki zacumują na wysokości głównego wejścia Stogi plaża.. Nie to nie będzie miało wpływu na środowisko i kąpiele plażowiczów..nic a nic

    • 29 14

  • Czyli jednak koniec plazy na Stogach

    • 32 13

  • W ten sprytny sposób

    port nie jest na plaży Stogi ;-).

    • 30 1

  • Super, że nowe inwestycje powstają w mieście. Może ktoś pomyśli też o budowie wałów przeciwpowodziowych! Ocieplenie klimatu zagraża całemu Pomorzu. Według prognoz naukowców źle to wygląda!

    • 4 14

  • Niemców i ruskich już pieką tyłeczki haha (4)

    Brawo PiS brawo Polska, jedziemy do przodu.

    • 23 37

    • Rosjan to nie obchodzi, bo obsługują swój obrót i nikt inny tego nie zrobi.

      A do Niemców to jeszcze bardzo dużo brakuje i daleko DCT do tego, aby podbierać im cargo.
      Cały wzrost, to kanibalizacja innych polskich portów i koniunktura. No i ten obrót to 20% obrotów jednego portu na Morzu Północnym. I jakieś pojedyncze procenty obrotów na Bałtyku. Szwedzi mają ponad dwadzieścia portów.

      Jednak rozwój DCT to dobitny przykład, że stworzenie możliwości jest czynnikiem wzrostu.
      To ku pamięci dla tych porykiwaczy, "po co budować jak nie ma ładunków", "niedasię", "nieopłacasię"...

      • 12 2

    • Jakie brawo...? (1)

      Jaki PIS...? Akurat zasługi tego "rządu" to tu nie ma nawet na pół paznokcia. Oni się tylko doklejają ze swoją manią propagandową, żeby ciułać swoje procenty poparcia...

      • 8 5

      • akurat ten rząd zapewnił nam udziały w tym przedsięwzięciu.

        Bo poprzedni uważał, że wystarczy, jak robotnicy jakąś płacę dostaną...

        • 4 4

    • A co PoS ma z tym wspólnego?

      • 2 2

  • Chyba plaża będzie naturalnie zmierzać w prawo, to może niektórych zdziwić bo wpadną na plaże dla nudystów

    • 17 0

  • (7)

    Gdansk z tego dct terminala nic nie ma.....tylko smrod chalas i zanieczyszczone plaze...smrod z tirow na ulicach...won Polacy z takimi investycjami gdzie smietanke spija czosnkowa warszawa to samo z ukradzionym nam lotosem i energa won Polacy z gdanska tu sa kaszuby a nie polska!

    • 9 40

    • Roman. Znowu nie bierzesz tabletek. (2)

      No i wyłącz ten TVN ile można tego jadu w kółko oglądać.

      • 7 4

      • słucham TVPis !

        • 0 8

      • wkorzony roman z kaszub

        pis i po samo zło jada na jednym wózku..............pis ograbił pomorze z podatków i inwestycji kasa oidzie cała na warszawe,
        Dosc okradania polskich miast na rzacz warszawy!
        co to ma byc gdzie ta obiecana decentralizacja??????????????????????
        Taka biedronka czemu płaci podatek w wawie? jezeli zyski spływaja w duzej wiekszosci z calej polski?

        • 3 1

    • (2)

      won kaszubi z gdańska, tu jest wolne miasto anie wiocha!

      • 2 5

      • won przesiedlencu na ukraine lub do wilna moze na mazuru.....jestescie tu intruzami.
        Ta ziemia nalezy do nas kaszubów!!!!!!!!!!
        polacy wraz z eu nas okupuja aktualnie.................

        • 0 5

      • jak by tu bylo wolne miasto to byc dawno lezal pod ziemia albo byc wyladowal w sztutofie(to taki obuz koncentracyjny jak byc nie wiedzial)
        tu maja byc panstwo kaszubskie..........nie rzadna polska co nas okrada czy niemcy co nas zabijali!
        niepodlegle kaszuby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 1 2

    • Kolejny góral co na s/y Batorego nie zdążył, jo.

      • 3 0

  • Po co nam porty jak mamy w Hamburgu ? (3)

    Podpis: Tusk / PO

    • 32 24

    • tylko zabierzemy, najpiękniejszą plażę trójmiasta (2)

      która niby zostanie, ale naprzeciw wejścia będą stały kontenery

      • 3 7

      • (1)

        Najpiękniejsze plaże to są w Sobieszewie, ale pewnie nigdy nie byłeś poza swoim podwórkiem we Wrzeszczu, a ostatni raz na plaży w 1978.

        • 7 3

        • Misiu pluszowy, trafiłeś jak kulą w płot, ja jeżdżę tylko na plażę do Sobieszewa (Orle)

          Na Stogach już teraz jest straszny hałas, a co będzie jak powstanie terminal?
          Wiem... stary jesteś i nie słyszysz.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane