• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3

Robert Kiewlicz
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.



Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.

- Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki. - Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.

Terminal rozszerzy zasięg DCT



Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Jeden z największych terminali w Europie



Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Nowy szef w terminalu DCT



- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Terminal na wodzie



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.

Miejsca

Opinie (240) 6 zablokowanych

  • Morawiecki kolejny raz podpina się pod prywatną inwestycję!! Ten terminal kosztować będzie mniej, niż zmarnowaliście na jakiś (3)

    Przekop Mierzei. A teraz konia kują, a żaba nogę podstawia!
    To jak w balladzie Młynarskiego o ekskremencie, co się przylepił do dna statku i wolał :Płyniemy!!

    • 25 24

    • ponad 30% udziałów w DCT ma organizacja reprezentowana przez (2)

      Morawieckiego...

      • 7 1

      • Od jakiego czasu maja te udziały??? (1)

        • 1 5

        • Od dwóch lat.

          • 6 0

  • Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie (3)

    w końcowym artykule piękne podsumowanie Panie Redaktorze.

    • 9 1

    • Taa lezac na plazy bedziemy ogladac stosy kontenerow zamiast wody

      • 6 1

    • Kto pójdzie na plażę z widokiem na kontery (1)

      PiS obiecywał że zrobią port na wyskości Westerplatte, a na Stogach nie będzie budowy.

      • 4 1

      • Od 15 lat masz taki widok na tej plaży, a tłumy jak były tak są :)

        • 1 2

  • Tylko plazy zal...

    • 13 6

  • Realne podsumowanie artykułu p. Redaktorze,

    "Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających".

    • 7 0

  • Już teraz na naszej najpiękniejszej plaży jest hałas, dobiegający z DCT... stukot, dzwonki itd (2)

    Co będzie jak kontenery, dźwigi i Tiry staną vis a vis wejścia głównego.
    Nie, nie, nie

    • 11 20

    • hałas

      Hałas to jest w naszej dzielnicy Nowy Nowy Port,całodobowy.

      • 2 1

    • Pojedziesz na plażę do Brzeźna lub na wyspę sobieszrwska

      • 1 0

  • Dumny Gdańszczanin (4)

    To wielki dzień, który doprowadzi do zwiększenia przeładunków Portu Gdańsk do poziomu pierwszej 10 portów UE.
    Brawo Zarząd Portu i DCT.
    12 mld rocznie do budżetu Kraju z samego DCT i ponad 20 z całego Portu Gdańsk.
    Osoby, które nie rozumieją tych prostych zależności będą dalej opowiadać dyrdymały.

    • 25 11

    • Wypad populisto... (1)

      A co z naszą cudowną plażą na Stogach ?
      Już teraz ciężko tam wytrzymać, bo jest hałas z DCT.
      A to co jest na zdjęciu będzie prawie przed wejściem głównym

      • 7 9

      • Dzizas

        Pogielo Cię z tą plaża na Stogach. Idź sobie na plażę do Jelitkowa albo DO Sopotu też jest piękna. Ile można z tą plaża na Drogach. Przez takich ekoswirow są wieczne opoznienianw inwestycjach w naszym kraju.

        • 5 2

    • Duma mnie rozpiera będąc częścią załogi DCT

      • 2 2

    • 12 mld? na pewno nie zysku i dochodów z DCT, bo te bierze własciciel

      To może być ewentualnie kwota ceł i podatków od obrotu towarowego.
      Które opłacamy kupując te towary.

      Mam się cieszyć, że z jednej kieszeni wyjmuję i wkładam do drugiej?

      • 3 2

  • Po co ta gigantomania? (1)

    Mamy przecież port wHamburgu.

    • 11 20

    • a tutaj tylko przed waszą najpiękniejsza plażą, wybudujemy wam terminal kontenerowy

      • 4 3

  • Biznes lubi ciszę (2)

    Wszyscy opowiadają. Wielu jest złotoustych.
    W Porcie Gdańsk robią robotę!
    Nie gadają tylko robią.
    Patrzcie i się uczcie Panowie od Portów Zewnętrznych i innych CPKów.

    • 23 3

    • oni nie robią roboty, oni ją nakazują wykonać

      I wśród tych "onych" niewielu jest naszych rodaków.
      I nie w porcie a w DCT, do którego jeszcze przez 15 lat (a może i dłużej) port nie będzie miał wstępu.

      • 6 0

    • To gdzie jest ten Port Centralny cwaniaku? Nigdzie. Bo nie było chętnych. Biznes lubi ciszę. Gdynia robi swoje.

      • 3 0

  • (3)

    Skoro powstają takie inwestycje, oraz podobne, to nie dziwi atak Niemców, Rosji i Francji na rząd ZP w sprawie np. reformy sądownictwa, oraz za niby nieprzestrzeganie przez nas jakiś tam tajemniczych wartości i norm europejskich. Raczej antywartości. Rosja i obecna ue to bagno samo w sobie. Trzeba dokonać reformy ue, by się stała naprawę Europą opartą na konkretnych chrześcijańskich wartościach, prawie stanowionym przez poszczególne kraje członkowskie, prawie naturalnym oraz Suwerenności, Niepodległości każdego kraju europejskiego. Inna Europa jest nie do przyjęcia.

    • 18 15

    • TV PIS działa jak trzeba. (1)

      Widzowie wiedzą, że Niemiec to wróg, z którym trzeba walczyć, kler kochać bo to samo dobro, a geje wkrótce będą zabierać dzieci prawdziwym, patriotycznym polskim rodzinom. Ponury, wściekły patriota z orłem na koszulce, z piwem w puszce stoi w obronie chrześcijańskich wartości.

      • 2 2

      • masz jakieś wątpliwości że to nie jest wróg ?

        • 1 2

    • Junker powiedział, że do niektóych państw trzeba podchodzić elastycznie

      to prawo UE to fikcja i bat do nawalania kogoś kto wybija się wyżej niż jest. PL ma być rezerwuarem taniej siły roboczej dla Niemiec i Francji. Jeśli ktoś to neguje to jest albo upośledzony albo ogląda całą dobę tvn 24...niech sobie lepiej doczytają jak powstała grupa ITI i kto ją tworzył w latach 90 to się zdziwią co niektórzy, dodatkowo kto stoi teraz za kapitałem.. i nie nie są to USA, choć tam jest siedziba .....

      • 1 2

  • Plaża Stogi może się zwijać

    W sumie to i tak nie było gdzie parkować, a teraz po prostu nie będzie po co tam jechać..

    • 24 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane