• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3

Robert Kiewlicz
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.



Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.

- Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki. - Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.

Terminal rozszerzy zasięg DCT



Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Jeden z największych terminali w Europie



Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Nowy szef w terminalu DCT



- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Terminal na wodzie



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.

Miejsca

Opinie (240) 6 zablokowanych

  • A obwodnica ???? (1)

    A obwodnica stanie w izdu jak w tej chwili !

    • 6 6

    • kontenery jadą na południe, głównie pociągiem więc stanie Ci co najwyżej, ... a przynajmniej tego Ci życzę

      • 2 0

  • Las

    Kiedy protest PO ? przecież to wszystko jest w Niemczech więc po co u nas budować ?

    • 13 8

  • Po co?

    • 3 3

  • Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla.

    czyżby?

    • 6 1

  • DCT (2)

    czy ktoś wam powiedział np.Pinokio do kogo DCT należy i kto najwięcej na tym zarabia, my ochłap dostajemy bo to nie Polskie, i tak się rzadzi w Ciemnogrodzie, ciemnym narodem.

    • 8 9

    • akurat to obecny rząd przejął 30% tego przedsięwzięcia...

      Bo poprzedni zapewnił nam okrągłe zeru udziałów.

      • 6 3

    • Doker ale chyba z Gdyni :-)

      Dct 30% udziałów ma Polska
      Wystarczy trochę poszukać w necie.
      Co do plaży to szkoda jej bo niestety widoki będą tylko na statki!!

      • 2 0

  • A jaki zysk ma z tego miasto i mieszkańcy? (15)

    Tam gdzie jest terminal, kilkanaście lat temu była plaża, teraz jest płot nie mamy tam wstępu.
    Tam gdzie teraz są tory kolejowe, kilka lat temu był piękny las.

    • 53 91

    • żeby chociaż tymi torami (3)

      jeździł PKM na plażę...

      • 12 5

      • Kolejka SKM

        Pojedzie kolejka dudowa jak zwinięte tory kilka lat temu na nowo rozwiną.Nie ma dobrego dojazdu do nowych osiedli na Nowej Letnicy.Kolej rozwiązała by problem komunikacyjny.

        • 4 7

      • (1)

        To już pretensje do twojej prezydent zgłaszaj...

        • 14 10

        • zgłaszam

          ale założenia mówią, że tam ludzi nie ma i nie ma co wozić... To się nie opłaca
          Więc nie wożą...

          • 2 1

    • popytaj się radnych.

      • 8 4

    • Oczywisty sukces dojnej zmiany. (4)

      Morawicki po Remontowej chwali kolejną Gdańską spółkę. Ten człowiek i jego rząd są skazani na sukces.

      • 9 10

      • Czego nie można powiedzieć o PO, za której polski udział w tym przedsięwzięciu wynosił równe zero. (3)

        A nawet dokładano, bo budowano infrastrukturę pod to przedsięwzięcie.
        Port i miasto usiłowało ugrać coś na czynszach dzierżawnych, ale umowa jest kompensacyjna i za grunt nie ma opłat w zamian za przejęcie instalacji po 30 latach.

        Więc z wartości dodanej DCT widzimy zero.

        • 13 13

        • DCT (2)

          DCT placi oplaty od wszystkich umow dzierzawnych w tym podatek od nieruchomosci / gruntowy oraz czynsz dzierzawny, regulowany na podstawie umowy dzierzawy. Mysle, ze zanim sie cos napisze, warto zweryfikowac stan faktyczny.

          • 17 2

          • a co jest złego w umowie kompensacyjnej?

            i zwolnieniu z opłat?

            • 2 1

          • może teraz, po zmianie właścicieli, płaci

            Ale bez tych zwolnień by nie powstał.
            Poza tym, "regulowany na podstawie umowy", nie wyklucza regulacji "na zero".

            • 1 3

    • port to miasto, wiesz dlaczego Gdańsk jest bogaty a Olsztyn, Elbląg czy Toruń nie? podpowiem Ci, port, port, handel, logistyka, nie turyści mój drogi

      • 21 1

    • Ale ty jesteś mało rozgarnięty... (2)

      Miejsca pracy? Otoczenie biznesowe?

      • 10 7

      • oni o tym pojęcia nie mają, myślą, że Gdańsk jest wielki dzięki apartmentom na wynajem Jarmarkowi i budkami z hotdogami i piwem :v - Jastarnia 2.0 w ich mniemaniu

        • 11 7

      • czyli pozorne zaszczyty i profity "wybranych"

        a realny pieniądz płynie tam gdzie kapitał.

        • 4 0

    • To idz do lasu i Tam mieszkaj, przecierz trzeba sie rozwijac a nie byc zacofanym jaskiniowcem w lesie z golym tylkiem.

      • 0 2

  • Powiem krótko.

    Brawo.

    • 6 4

  • Sprawa jasna (1)

    Gdynia musi zapomnieć o planowanej rozbudowie swojego portu .

    • 5 6

    • A kto tak twierdzi?

      • 3 0

  • A w tym samym czasie miasto otwiera muzeum bursztynu z tęczową flaga.

    Kierowane przez osobę z klanu Adamowiczow.
    Taki mamy światły i nowoczesny samorząd.

    A w Gdyni deweloper buduje bloki mieszkalne w porcie na nabrzeżach przy pełnym wsparciu Miasta. Kolejne asy ..

    • 11 2

  • Po stadninie w Janowie plaza na Stogach bedzie ich nastepnym najwiekszym przyrodniczo -sukcesem.Az chce sie plakac.

    Dla glupka z Irlandzkim paszportem najwaniejsze sa wplywy do budzetu obojetnie jakim kosztem.

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane