• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3

Robert Kiewlicz
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.



Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.

- Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki. - Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.

Terminal rozszerzy zasięg DCT



Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Jeden z największych terminali w Europie



Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Nowy szef w terminalu DCT



- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Terminal na wodzie



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.

Miejsca

Opinie (240) 6 zablokowanych

  • (7)

    Będzie więcej tirów na ulicach, super;)

    • 25 58

    • Ul.Wyzwolenia w NP (3)

      Ulica Wyzwolenia więcej tirów już nie pomieści,a o Nowej Wyzwolenia nadal cicho.....sza.

      • 3 3

      • Gdzie NP a gdzie DCT :D

        • 6 0

      • Walnij się w główkę TIROwcze z osobowki

        • 2 0

      • Nie jest tak źle, są jeszcze rezerwy

        Poza tym to nie ten teren

        • 3 1

    • Sam jesteś jak ten TIR

      • 1 1

    • Ahahahahahha.

      Może w końcu dorobisz do kieszonkowego i coś zaliszysz.

      • 9 3

    • Może któryś cię trafi:))) Super co, boli cię rozwój Polski ty niemiecko rosyjski trolu;)

      • 12 12

  • Niech od razu zbudują go wyżej o metr albo dwa niż dotychczasowe

    Bo im niedługo zacznie go regularnie podtapiać.

    • 3 0

  • Gdyby bylo to forum 100lat temu

    nikt by nie slyszal o Gdyni

    • 5 4

  • Do stracenia jest plaza i las albo garsc dularow. Wole plaze.

    • 5 4

  • Dobrze mondrale popisali ponarzekali to spać

    Nic nie możecie jesteście trybikami w tym życiu i was głos się tu nie liczy.Cieszcie się że wogole możecie coś tam ..........

    • 4 2

  • Już teraz na naszej najpiękniejszej plaży jest hałas, dobiegający z DCT... stukot, dzwonki itd (2)

    Co będzie jak kontenery, dźwigi i Tiry staną vis a vis wejścia głównego.
    Nie, nie, nie

    • 11 20

    • Pojedziesz na plażę do Brzeźna lub na wyspę sobieszrwska

      • 1 0

    • hałas

      Hałas to jest w naszej dzielnicy Nowy Nowy Port,całodobowy.

      • 2 1

  • (6)

    Przecież ten terminal będzie prawie na wysokości wejścia na plażę z pętli. Hałas, smród i ingerencja w florę i faunę morską olbrzymia. Plaża na przeciwko nowej części i tak niedługo zostanie wchłonięta pod dalsze inwestycje. Grabież stogów czas start

    • 60 68

    • Mało masz plaży nie możesz się pomieścić? W strone Wisły masz hektary plazy

      • 3 2

    • A PiS obiecywał że rozbuduje port na wyskości Westerplatte a Stogi zostawią (1)

      No to kolejna obok 2 mln elektrycznych aut zmarnowana obietnica

      • 4 5

      • Port centralny to zupełnie inna inwestycja.

        Sprawdź temat zanim się wypowiesz bo gadasz głupoty.

        • 4 1

    • (2)

      Inwestycja skończy się przecież na praktycznie na linii obecnego płotu dct i będzie na wodzie. Plaża jak była, tak będzie.

      • 30 12

      • zabudowa przesunie terminal mocno na prawo czyli vis s vis plaży (1)

        Widać że nie miejscowy, tylko trol z polszy.

        • 18 15

        • Troll...

          ...to chyba twoje drugie imię.

          • 5 8

  • Był tam pinokio?

    • 4 2

  • Na lewo od wejścia na plażę będzie martwa strefa. (1)

    Gdy zakwitną sinice to w żaden sposób nie będą one lub ich pozostałości mogły się stamtąd wydostać. Odpompowywać będą tę zupę?
    Jeśli już chcą rozbudowywać DCT, to uczciwie zabudowując plażę, a nie tworząc jakąś śmierdzącą ułudę.
    Alternatyw do rozbudowy DCT nie ma, bo tylko gdański port ma tak dobre połączenie kolejowe z południem. Zatem albo pozostawia się stan istniejący i nie rozbudowuje się portu, albo robi się ze Stogów teren w pełni już przemysłowy.

    • 5 4

    • alternatywy dla DCT są, ale kto by się po nie schylał, jak można jechać na monopolu.

      Połączenia kolejowe są takie sobie, bo E65 nie ma rezerw.

      • 3 0

  • Gdansk powinien miec wlasny Sejm i Senat i wlasne sily zbrojne robiace blokade na przeladunkach. (1)

    Albo zostawiacie 50% zyskow z ladunkow dla Gdanska albo fora ze dwora i kopac lopatka od kurdupelka na Zatoce i tam urzadzac sobie port.Nie mamy Rajcow z jajami ,ktorzy dbali by o nas o budzet o rozwoj miasta .To co sie dzieje to calkowity blamaz i poddanstwo grupom deweloperskim i Pinokiowi klamcy z garbatym nosem.Co z tego halasu i przeladunkow ma Gdansk?Nic. nie ma nic.

    • 3 8

    • przez wiele lat Adamowicz był przewodniczącym rady nadzorczej portu

      i układy z DCT oraz centrami logistycznymi na "polach ryżowych" to również jego robota.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane