- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (48 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (63 opinie)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (16 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.
Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.
- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.
Terminal rozszerzy zasięg DCT
Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
Jeden z największych terminali w Europie
Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.
Nowy szef w terminalu DCT
- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Terminal na wodzie
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.
Miejsca
Opinie (240) 6 zablokowanych
-
2021-07-26 15:41
(7)
Będzie więcej tirów na ulicach, super;)
- 25 58
-
2021-07-26 22:03
Ul.Wyzwolenia w NP (3)
Ulica Wyzwolenia więcej tirów już nie pomieści,a o Nowej Wyzwolenia nadal cicho.....sza.
- 3 3
-
2021-07-27 08:05
Gdzie NP a gdzie DCT :D
- 6 0
-
2021-07-27 01:29
Walnij się w główkę TIROwcze z osobowki
- 2 0
-
2021-07-26 22:11
Nie jest tak źle, są jeszcze rezerwy
Poza tym to nie ten teren
- 3 1
-
2021-07-27 01:28
Sam jesteś jak ten TIR
- 1 1
-
2021-07-26 17:36
Ahahahahahha.
Może w końcu dorobisz do kieszonkowego i coś zaliszysz.
- 9 3
-
2021-07-26 17:02
Może któryś cię trafi:))) Super co, boli cię rozwój Polski ty niemiecko rosyjski trolu;)
- 12 12
-
2021-07-27 07:39
Niech od razu zbudują go wyżej o metr albo dwa niż dotychczasowe
Bo im niedługo zacznie go regularnie podtapiać.
- 3 0
-
2021-07-27 06:58
Gdyby bylo to forum 100lat temu
nikt by nie slyszal o Gdyni
- 5 4
-
2021-07-27 06:21
Do stracenia jest plaza i las albo garsc dularow. Wole plaze.
- 5 4
-
2021-07-27 01:39
Dobrze mondrale popisali ponarzekali to spać
Nic nie możecie jesteście trybikami w tym życiu i was głos się tu nie liczy.Cieszcie się że wogole możecie coś tam ..........
- 4 2
-
2021-07-26 17:39
Już teraz na naszej najpiękniejszej plaży jest hałas, dobiegający z DCT... stukot, dzwonki itd (2)
Co będzie jak kontenery, dźwigi i Tiry staną vis a vis wejścia głównego.
Nie, nie, nie- 11 20
-
2021-07-27 01:32
Pojedziesz na plażę do Brzeźna lub na wyspę sobieszrwska
- 1 0
-
2021-07-26 22:09
hałas
Hałas to jest w naszej dzielnicy Nowy Nowy Port,całodobowy.
- 2 1
-
2021-07-26 15:29
(6)
Przecież ten terminal będzie prawie na wysokości wejścia na plażę z pętli. Hałas, smród i ingerencja w florę i faunę morską olbrzymia. Plaża na przeciwko nowej części i tak niedługo zostanie wchłonięta pod dalsze inwestycje. Grabież stogów czas start
- 60 68
-
2021-07-27 01:27
Mało masz plaży nie możesz się pomieścić? W strone Wisły masz hektary plazy
- 3 2
-
2021-07-26 21:45
A PiS obiecywał że rozbuduje port na wyskości Westerplatte a Stogi zostawią (1)
No to kolejna obok 2 mln elektrycznych aut zmarnowana obietnica
- 4 5
-
2021-07-27 01:24
Port centralny to zupełnie inna inwestycja.
Sprawdź temat zanim się wypowiesz bo gadasz głupoty.
- 4 1
-
2021-07-26 15:30
(2)
Inwestycja skończy się przecież na praktycznie na linii obecnego płotu dct i będzie na wodzie. Plaża jak była, tak będzie.
- 30 12
-
2021-07-26 16:47
zabudowa przesunie terminal mocno na prawo czyli vis s vis plaży (1)
Widać że nie miejscowy, tylko trol z polszy.
- 18 15
-
2021-07-26 17:38
Troll...
...to chyba twoje drugie imię.
- 5 8
-
2021-07-27 01:11
Był tam pinokio?
- 4 2
-
2021-07-26 21:50
Na lewo od wejścia na plażę będzie martwa strefa. (1)
Gdy zakwitną sinice to w żaden sposób nie będą one lub ich pozostałości mogły się stamtąd wydostać. Odpompowywać będą tę zupę?
Jeśli już chcą rozbudowywać DCT, to uczciwie zabudowując plażę, a nie tworząc jakąś śmierdzącą ułudę.
Alternatyw do rozbudowy DCT nie ma, bo tylko gdański port ma tak dobre połączenie kolejowe z południem. Zatem albo pozostawia się stan istniejący i nie rozbudowuje się portu, albo robi się ze Stogów teren w pełni już przemysłowy.- 5 4
-
2021-07-27 00:07
alternatywy dla DCT są, ale kto by się po nie schylał, jak można jechać na monopolu.
Połączenia kolejowe są takie sobie, bo E65 nie ma rezerw.
- 3 0
-
2021-07-26 21:57
Gdansk powinien miec wlasny Sejm i Senat i wlasne sily zbrojne robiace blokade na przeladunkach. (1)
Albo zostawiacie 50% zyskow z ladunkow dla Gdanska albo fora ze dwora i kopac lopatka od kurdupelka na Zatoce i tam urzadzac sobie port.Nie mamy Rajcow z jajami ,ktorzy dbali by o nas o budzet o rozwoj miasta .To co sie dzieje to calkowity blamaz i poddanstwo grupom deweloperskim i Pinokiowi klamcy z garbatym nosem.Co z tego halasu i przeladunkow ma Gdansk?Nic. nie ma nic.
- 3 8
-
2021-07-27 00:04
przez wiele lat Adamowicz był przewodniczącym rady nadzorczej portu
i układy z DCT oraz centrami logistycznymi na "polach ryżowych" to również jego robota.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.