• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku

Robert Kiewlicz
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk. Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk.

Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.



Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują



Nowy terminal rolny w gdańskim porcie to:

- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie terminala produktów rolno-spożywczych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Rada Ministrów uznaje za zasadne zlokalizowanie w Porcie Gdańsk terminala produktów rolno-spożywczych, w szczególności zboża. Rozwiązanie to wniesie wkład w zapewnienie bezpieczeństwa państwa, w szczególności bezpieczeństwa żywnościowego Polski, a także całej społeczności międzynarodowej - napisano w stanowisku rządu.
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.

Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę



Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża



Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.

Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę



Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych  i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

  • tam już stoją silosy

    dokleją coś, nazwa : Silos europejski LECH i wezma premie po pół melona i wreszcie kupią okna do swojego pałacu

    • 5 2

  • mamy linie Gierkowke slask porty.bedziemy mieli Lechowke Ukraina-Gdansk,iiii ukrainy dostep do morza,co sie z tym wiaze?

    • 3 0

  • Mam nadzieję że Ukrainę solidnie kasujemy za te usługi.

    • 3 2

  • Bardzo mały chlebek żytni w sklepie osiedlowym 7,99 , ludzie już zapomnieli jak prawdziwe chleby wyglądały!!!!

    • 2 0

  • Chleb pk 8 zł , masło 10 , , 18 zł na podstawowe produkty spożywcze, chleb dla 1 osoby niepracującej ciężko !!! Ile to potrwa ?

    • 2 0

  • Nowy terminal?

    Niestety mam wrażenie, że osoby decyzyjne działają pod wpływem impulsu włącznie z panem profesorem. Plan budowy terminalu zbożowego w porcie gdańskim już był i o ile się nie mylę to taka inwestycja została rozpoczęta. inwestycja została rozpoczęta ale nie zakończona - powód - zapewne z rachunku ekonomicznego inwestycja była nie opłacalna. Przeładunek 1,6 ml ton jest to ilość, która jest najmniejszych jak została wykonana w portach o podstawowym znaczeniu czyli Gdyni, Szczecin i Gdańsk. Do tego mam być do przedsiębiorstwo, którego właścicielem będzie skarb państw a to oznacza złe zarządzanie i mnóstwo etatów dla działaczy politycznych - koszty są mało istotne. I ostatnia uwaga - do pana profesora - w obsłudze zbóż ukraińskiego problemem nie są porty problemem jest transport kolejowy - np brak wagonowni, brak lokomotyw, brak maszynistów itp. Może jednak ktoś pomyśli zanim wyda publiczne pieniądze bo to jest najprostsze a działacze partyjni, którzy zajmują odpowiednie stanowiska zaczną zarabiać a nie tylko wydawać.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane