• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku

Robert Kiewlicz
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk. Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk.

Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.



Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują



Nowy terminal rolny w gdańskim porcie to:

- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie terminala produktów rolno-spożywczych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Rada Ministrów uznaje za zasadne zlokalizowanie w Porcie Gdańsk terminala produktów rolno-spożywczych, w szczególności zboża. Rozwiązanie to wniesie wkład w zapewnienie bezpieczeństwa państwa, w szczególności bezpieczeństwa żywnościowego Polski, a także całej społeczności międzynarodowej - napisano w stanowisku rządu.
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.

Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę



Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża



Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.

Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę



Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych  i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

  • być może w ramach warunków rozejmu Rosjanie zostawią Ukrainie port w Odessie

    pytanie czy to wystarczy do eksportu ich zboża? Jeżeli tak, to nie ma sensu budować w Gdańsku. Chyba, że zakłada się, że Rosja odetnie Ukrainę całkowicie od morza.

    • 3 2

  • A nie Elbląg ? xD

    • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Rząd chce się bawic w biznes? Rekordy przeładunkow w Porcie Gdańsk to zasługa prywatnych firm przeładunkowych, przede wszystkim DCT i wielu innych operatorów.

    • 46 17

    • to zapoznaj się z strukturą własnościową DCT (4)

      i tym kto zadbał infrastrukturę kolejową bez której był by tylko przystanią.

      • 14 12

      • Opinia wyróżniona

        Tak zmusili fundusz z Australii do odsprzedaży. (3)

        Potem łaskawie rozbudowali torowisko. Ale zarządzać pisowskie misie już nie potrafią. Port kontenerowy dalej nie z automatyzowany. Wszystko polega na pracy ludzkiej.

        • 5 19

        • Jak dobrze być człowiekiem i czerpać dochód z pracy ludzkiej...

          • 0 1

        • serio ?

          Z podatków Skarb Państwa za ponad 1,5 mld zł zmodernizował całą infrastrukturę kolejową na terenie portu i w planie jest dalsza rozbudowa, nowe torowiska, nowe bocznice, nowe wiadukty, mosty itp. Podobnie rozbudowa falochronu za prawie 900 mln zł i pogłębienie podejść do 21 metrów ponad (zanurzenie największych statków wpływających ma ponad 17 metrów), kolejny 4 etap rozbudowy DCT i powiększenie powierzchni składowania o 1/2 i nowe głęboko wodne nabrzeże, które będzie budowane po wschodniej stronie też. Automatyzacja całości to kolejny etap przewidziany w 5 albo 6 etapie rozbudowy DCT. Tylko potem nie płaczcie, że to będzie się wiązało ze zwolnieniem pewnie połowy załogi.

          • 3 1

        • No i to cie boli ?

          Że zagraniczny koncern musiał odsprzedać, żeby było w interesie polski ? Na pracy ludzkiej niedługo nie bedzie polegało bo nikt twojej łaski nie bedzie potrzebował i opoerowani sztaplarki ksieciuniu. W ciagu 5 lat to bedzie robił robot.

          • 7 4

    • to zasługa rozwoju gospodarki i wojny

      • 2 0

    • Bo to będzie kolejny Miś na miarę ich możliwości.... (1)

      A co oni zrobią z tym Misiem? Tym kolejnym Misiem otworzą oczy niedowiarkom

      • 11 9

      • Miś - czyli PiS w czystej postaci :)

        • 4 4

  • tylko zapytam o sponsora?,Rasija,Wegry, bo ukraincy nie bardzo.

    • 4 2

  • Terminale zaczęły w Polsce rosnąć jak grzyby po deszczu.

    • 10 0

  • W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.

    Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża.

    O jakiej skali mówimy? To będzie drugi taki sam, w sumie 3 mln ton rocznie? Czy jedenaście takich samych, 1.6 mln ton miesięcznie? Czy 35 takich samych, 4.8 mln ton miesięcznie?

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane