• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku

Robert Kiewlicz
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk. Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk.

Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.



Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują



Nowy terminal rolny w gdańskim porcie to:

- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie terminala produktów rolno-spożywczych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Rada Ministrów uznaje za zasadne zlokalizowanie w Porcie Gdańsk terminala produktów rolno-spożywczych, w szczególności zboża. Rozwiązanie to wniesie wkład w zapewnienie bezpieczeństwa państwa, w szczególności bezpieczeństwa żywnościowego Polski, a także całej społeczności międzynarodowej - napisano w stanowisku rządu.
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.

Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę



Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża



Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.

Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę



Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych  i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Rząd chce się bawic w biznes? Rekordy przeładunkow w Porcie Gdańsk to zasługa prywatnych firm przeładunkowych, przede wszystkim DCT i wielu innych operatorów.

    • 46 17

    • Bo to będzie kolejny Miś na miarę ich możliwości.... (1)

      A co oni zrobią z tym Misiem? Tym kolejnym Misiem otworzą oczy niedowiarkom

      • 11 9

      • Miś - czyli PiS w czystej postaci :)

        • 4 4

    • to zapoznaj się z strukturą własnościową DCT (4)

      i tym kto zadbał infrastrukturę kolejową bez której był by tylko przystanią.

      • 14 12

      • Opinia wyróżniona

        Tak zmusili fundusz z Australii do odsprzedaży. (3)

        Potem łaskawie rozbudowali torowisko. Ale zarządzać pisowskie misie już nie potrafią. Port kontenerowy dalej nie z automatyzowany. Wszystko polega na pracy ludzkiej.

        • 5 19

        • No i to cie boli ?

          Że zagraniczny koncern musiał odsprzedać, żeby było w interesie polski ? Na pracy ludzkiej niedługo nie bedzie polegało bo nikt twojej łaski nie bedzie potrzebował i opoerowani sztaplarki ksieciuniu. W ciagu 5 lat to bedzie robił robot.

          • 7 4

        • serio ?

          Z podatków Skarb Państwa za ponad 1,5 mld zł zmodernizował całą infrastrukturę kolejową na terenie portu i w planie jest dalsza rozbudowa, nowe torowiska, nowe bocznice, nowe wiadukty, mosty itp. Podobnie rozbudowa falochronu za prawie 900 mln zł i pogłębienie podejść do 21 metrów ponad (zanurzenie największych statków wpływających ma ponad 17 metrów), kolejny 4 etap rozbudowy DCT i powiększenie powierzchni składowania o 1/2 i nowe głęboko wodne nabrzeże, które będzie budowane po wschodniej stronie też. Automatyzacja całości to kolejny etap przewidziany w 5 albo 6 etapie rozbudowy DCT. Tylko potem nie płaczcie, że to będzie się wiązało ze zwolnieniem pewnie połowy załogi.

          • 3 1

        • Jak dobrze być człowiekiem i czerpać dochód z pracy ludzkiej...

          • 0 1

    • to zasługa rozwoju gospodarki i wojny

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Ma powstać kosztem rezygnacji z przeładunku innych towarów (12)

    Warto być rzetelnym.

    • 36 24

    • napisz jakich i gdzie (3)

      • 13 3

      • (2)

        Jeśli to ma być Port Północny to:
        jedyne miejsce to pętla tramwajowa.

        - Port zrezygnował z budowy portu centralnego na wysokości Westerplatte.
        - część pirsu rudowego przejął DCT wszystko ma być splantowane.
        - teren obok DCT (na płd-wsch) wzdłuż plaży będzie budował DCT + port instalacyjny

        Więc jeśli nie inny terminal to pętla tramwajowa.

        • 4 0

        • Takie pytanie. Jak sytuacja na ukrainie sie wyklaruje to te silosy wiecej nie beda potrzebne?

          • 6 2

        • Jest jeszcze nabrzeże węglowe ale tak jak mówisz najpewniej w pobliżu DCT

          • 3 1

    • (4)

      napisz cos wiecej o tym. Jak wiemy silosy w DCT juz stoja, te same gdzie inwestycje mialy byc prowadzone od 2016 roku ale inwestor sie wycofal

      • 4 1

      • nie będzie ograniczeń

        Ma być przebudowany pirs rudowy i na nim ma być tak jak kiedyś urządzenie do przeładunku zboża + odrębne osłonięte taśmociągi prowadzące do przebudowanych silosów i magazynu który jest od zabudowany.

        • 2 1

      • (2)

        te silosy przejął DCT i ma wszystko splantować.

        • 3 0

        • Skąd te wiadomości

          W obecnej chwili DCT będzie budowało
          T3 w obszarze morskim na wschód ( tam gdzie pracują pogłębiarki) a co do pirsu rudowego to przymierzali się do dzierżawy gruntu ale ponoć nic z tego nie wypaliło

          • 2 1

        • Opinia wyróżniona

          DCT przejął działkę od nowej chłodni pago do obecnego placu składowania (prawie 7 hektarów)

          reszta rozbudowy ma być w morze i w kierunku wschodnim, dlatego też rozbudowywali falochrony przez ostatnie lata.
          Działka pod terminal Agro jest przewidziana pomiędzy przyszłym placem składowania DCT a obecnym placem składowania / terminalem węglowym / rudowym - w sumie ma ponad 27 hektarów. Agroport ma korzystać z rozbudowanego pirsu rudowego. Obecne silosy i reszta infrastruktury miały nie dawno przeprowadzoną kontrole i mają być rozbudowane i uzupełnione o resztę gratów.

          • 11 3

    • i to dobry kierunek , wole zeby byly tam plody rolne , drzewo, elementy farm wiatrowych przeladowywane a nie siarka (2)

      i inne szkodliwe dla zdrowia mieszkancow i srodowiska towary, ktore sa jak w afryce przeladowywane byle tanio bez uwagi na nic

      • 5 1

      • siarkopol ktorego przejol pern truje i nieszczy srodowisko naturalne zatruwa mieszkancow nowego portu i satoke gdanska (1)

        • 3 0

        • satoke?

          • 1 0

  • nastepny powinien stanac w elblagu (11)

    Buduja tam port i ten przeplyw wiec tam nalezy roziwijac tez biznes aby zrobic drugi gdansk

    • 18 10

    • Na kajaki nie pakują zboża (8)

      Taka mała różnica

      • 9 9

      • Na sokzburaka napisali, że tam tylko kajaki mogą pływać? (7)

        • 9 0

        • Tak w PISie mają amfibie o zanurzeniu 1,5 m (3)

          Będą pływały do Elbląga i woziły puch. Ale wiosną kiedy woda najwyższa. Latem kajaki i jacht posła Krasowskiego. Kaczor mu obiecał, że wypłynie na Bałtyk.

          • 0 7

          • tor wodny ma mieć ponad 6m głębokości (1)

            • 5 2

            • W przyszłości

              • 3 0

          • Od Puchu to jest królowa DA,która zmieniła branżę.Odprawę dostała?

            • 1 0

        • Póki nie pogłębią, to raczej tylko rzeczne statki wejdą (2)

          • 3 0

          • no ale jak by najpierw tor pogłębili przed kanałem to by dopiero był ból poniżej pleców, że po co, za rok zarośnie itd :)

            • 3 1

          • Do Nowego Portu,to nawet prom samochodowy zlikwidowali. o promie wróc.

            • 0 0

    • a co tam wpłynie? barka z jednym kontenerem?

      • 2 4

    • Marina Elbląg

      W Porcie w Elblągu jest stary terminal zbożowy. Niema na świecie masowca,który był by wstanie tam w tej chwili dopłynąć.

      • 2 1

  • Dopóki nie rozliczono sprawy Europortu nie zaczynajcie nowych podejrzanych interesow (1)

    • 14 5

    • A co dzielnica Nowy Port zyskuje na tym,ze leży przy porcie gdańskim? Ogromne zapylenie dzielnicy,zniszczone drogi i hałas calodobowy.Ludzie choruja.

      • 0 0

  • Powstanie jak stocznia promowa i CPK. (3)

    • 28 8

    • Przy pilnowaniu CPK Horała i jego pociotki zarobili fortunę przy pilnowaniu łąki.

      Nachapali się na całe pokolenia ale spokojnie po zmianie władzy oddadzą z nawiązką to co zabrali Polakom :)

      • 3 5

    • jeśli powstanie to zamkniesz się w piwnicy i odłączysz od sieci ? (1)

      • 4 3

      • Patryczku, chłopaczku z zadartym noskiem - siedź cicho i się nie odzywaj

        • 1 0

  • To ja już nic nie kumam? Minister Kowalczyk z PiS nie tak dawno wmawiał Nam że jesteśmy żywnościowo samowystarczalni? (10)

    A teraz budują terminal żeby poprawić bezpieczeństwo żywnościowe Kraju? Pora zacząć się bać, zbierać chrust, mniej jeść i pracować za miskę ryżu - tak to widzę - to efekt siedmiu lat rządów PiS. Najwyższa pora podziękować tym nieudacznikom i złodziejom a później rozliczyć czyli jak mówił Radosław Sikorski ` dorżnąć watahę` :) Jak można było w zaledwie 7 lat uczynić z Polski kraj który aspirował do G20 państwo które bardziej przypomina republiki bananowe rodem z Afryki ?

    • 16 15

    • (2)

      Na wstępie, nie jestem za pisem. A odnośnie tej Twojej platformy która rządziła 8 lat... Rządzili i pokazali na co ich stać. Jednych i drugich czas wysłać na śmietnik historii. Czas na nowych.

      • 5 4

      • Ale ja nie jestem za Platformą - po prostu lepszych nie widzę :) Za PO nikt nie dostawał w rok dyplomu MBA po zaliczeniu roku u (1)

        panów Czarneckich :) Żadna łajza nie mogła piastować najwyższych urzędów w spółkach Skarbu Państwa. Żaden `jaszczomb` nie mógł być szefem NBP. Prezes Trybunału nie gotował obiadów Panu Tuskowi. I w kranach płynęła ciepła woda a tej jesieni może już nie płynąć. Chleb kosztował 1,15 PLN a nie 3 złote a za prąd płaciłem ( sprawdziłem swoje rachunki z tamtego czasu ) 170 PLN za 2 miesiące a nie 600 jak teraz. To ja się pytam teraz publicznie jak żyć panie Morawiecki jak żyć ?

        • 4 8

        • o czym ty gadasz gościu ? dyktę pijesz sączoną przez chleb i mózg ci wyżarło ?

          Powiedz może coś o znanym polityku, który hajtnął się z pisarką i chwali się dyplomami z Oxfordu, z których jeden kupił. Premierem był gość który skończył ledwo historię. Doczytaj sobie o mistrzach ze spółek z tamtego okresu, jak doczytasz to napisz coś konkretnego. NBP hmm uważasz że obecny prezes nie ma kwalifikacji ? xd to kto według ciebie je ma ? bo chyba jego CV nie znasz. Chleb kosztował 1,15 xd to porównaj cenę artykułów do średnich zarobków i sprawdź jakie było wtedy bezrobocie bo chyba nie łączysz tego ze sobą. Mówisz o cenach energii - dopowiedz jaki był kurs dolara wtedy i cena ropy i węgla na rynku.. a jak to sprawdzisz to pewnie styki ci się zewrą

          • 9 3

    • Jak tak nie lubisz pisu (3)

      to powinienies miec pretensje do całej po i tuska który sie zerwał do brukseli kase trzepać i olał swoja partie i obywateli. A jego super rzady doprowadziły do pisu a teraz go niemcy wysłąli zeby pożadek w polsce zrobił

      • 5 1

      • Jeżeli chleb kosztował 1,15 a kosztuje 3 PLN, prąd kosztował 170 a kosztuje 600 to inflacja za PiS w ciągu 7 lat wyniosła ponad

        200 %.

        • 2 5

      • rudy wiedział wcześniej że przegrają wybory i podwinął kitę

        i wyskoczył ze stołka premiera do Brukseli. Tacy ludzie nie zasługują na szacunek i za ten numer powinien mieć bana na wstęp do polskiej polityki do końca swojego życia. Do tego zostawił na stołku premiera kogoś na levelu intelektualnym Kidawy...Pamiętam to bo wybory w których wygrał głosowałem na tego nieudacznika (pierwsze wybory w życiu w sumie) pamiętam jak cała TV waliła w Kaczora i jego kumpli a wychwalała Tuska. Jak sobie przypomnę Kopacz jako premiera, Simoniaka jako ministra obrony albo Arłukowicza jako ministra zdrowia i ich wypowiedzi to słabo się robi. Wiele z tych wypoci jest nadal w sieci dostępna i można sobie przesłuchać co mówili wtedy i co mówią teraz. Do tego bezrobocie ok 15% oficjalne. Teraz wiele firm ciśnie 24h/dobę.

        • 6 1

      • przed zrywka Tuska splacilismy ostatnie Gierkowe dlugi ,dwa lata rzadow Morawieckiego, pyk i mamy trzykroc wiecej jdlugu jak po Gierku.gdzie oni sie zerwa?.

        • 3 3

    • haha aspirowała do G20

      ze średnią pensją na poziomie 2800 brutto i minimalną 1200, skąd połowa ogarniętych wyjeżdżała w siną dal by nie dać się wykorzystywać i okradać. To ta mistyczna zielona wyspa ryżego. Ten terminal dawno powinien być gotowy, teraz ma to znaczenie razy 10 z punktu widzenia tego co dzieje się na Ukrainie, my możemy tylko odpowiednio manewrując na tym kasę trzepać jako pośrednik a oni też będą mogli sprzedać swoje plony, które ru***ale kradną.

      • 5 1

    • ten terminal ma być do eksportu a nie importu żywności, my mamy nadwyżki jedzenia produkowane w Polsce

      • 4 1

    • masz nie aktualne treści, w tamtym roku Polska była 21 gospodarką świata i tak wciąż aspiruje do G20, może nie jesteśmy Japonią, USA czy Niemcami ale nie porównuj nas do Afryki, przed nami nie ma ani jednego afrykańskiego kraju, nawet RPA, Nigeria i Egipt są daleko w tyle

      • 3 1

  • Kolejna pomoc dla Ukraińców. (2)

    Ile można?

    • 12 5

    • wiesz na czym polega handel i usługi ? (1)

      my jako pośrednik możemy tylko na tym zyskać.

      • 4 3

      • Powiedz to rolnikom którzy nie mają co ze zbożem zrobić bo teraz tylko ukraińskie przeładowuje port

        • 2 1

  • W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.

    Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża.

    O jakiej skali mówimy? To będzie drugi taki sam, w sumie 3 mln ton rocznie? Czy jedenaście takich samych, 1.6 mln ton miesięcznie? Czy 35 takich samych, 4.8 mln ton miesięcznie?

    • 8 2

  • przekopali Mierzeję (1)

    można było tam ulokować nowy terminal zbożowy

    • 7 0

    • kajakami się ciężko zboże wozi

      • 3 3

  • Terminale zaczęły w Polsce rosnąć jak grzyby po deszczu.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane