- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (32 opinie)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (20 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (28 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (146 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (126 opinii)
Oferty na "Drobnicowy" i inwestor dla "Masowego". Gdyński port sprzedaje
Do 15 stycznia gdyński port czeka na oferty prywatyzacyjne dotyczące Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia, z kolei do 15 lutego przedłużono negocjacje z inwestorem zainteresowanym udziałami w Bałtyckiej Bazie Masowej. To już ostatnie spółki, dla których zarząd portu szuka właścicieli.
Dziś Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia - wbrew nazwie - poza typową drobnicą, wszedł w nową sferę działalności, czyli w ładunki masowe (węgiel, śrut i koks). - Mamy nadzieję, że dzięki temu umocnił swoją pozycję i będzie łatwiej znaleźć dla niego inwestora. BTDG to też prawie 90 proc. obsługi ro-ro, jeżeli chodzi o polskie porty - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Zainteresowanie jest spore, trzeba było nawet dodrukować memoranda. Jednak jak będzie, okaże się w połowie stycznia.
Zarząd portu konsekwentnie inwestował w rozwój infrastruktury terminalu. BTDG przeszło znaczącą drogę w kierunku dostosowania infrastruktury i obniżki kosztów własnych. Dziś pracuje tam poniżej 500 osób. - Dzięki temu BTDG ma stabilnych partnerów biznesowych. Jeżeli do tego dodamy najbliższe plany inwestycyjne, które w zdecydowany sposób dalej będą poprawiały możliwości konkurencyjne, to wydaje nam się, że znalezienie inwestora nie będzie trudne - mówi prezes Jarosiński.
Zarząd portu chce też sprzedać 50 proc. udziałów w Bałtyckiej Bazie Masowej. Drugim udziałowcem BBM są Zakłady Azotowe Puławy SA. - W tym przypadku mieliśmy do czynienia z prawem pierwokupu. Jednak Zakłady Azotowe Puławy nie skorzystały z takiej możliwości i musieliśmy poszukać innego nabywcy na nasze udziały - wyjaśnia Jarosiński. Transakcja miała zostać zawarta w drugiej połowie 2012 roku. Jednak na prośbę inwestora przedłużono czas negocjacji do 15 lutego tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie bez zakłóceń, to umowa zostanie podpisana w kwietniu.
Bałtycka Baza Masowa to spółka powołana w 1997 r. przez Port Gdynia Holding SA oraz Zakłady Azotowe Puławy SA w celu obsługi eksportu polskich produktów chemicznych, a w szczególności nawozów sztucznych. W latach 1997-1999 w ramach działalności wybudowane zostały dwa terminale przeładunkowo-składowe, jeden do obsługi ładunków masowych płynnych, drugi do obsługi ładunków masowych sypkich luzem. Terminale BBM usytuowane są w najstarszej części portu, w rejonie basenu III, przy Nabrzeżu Szwedzkim i Nabrzeżu Inżyniera Wendy.
Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Ostatnio spółka zajęła się obsługą ładunków masowych - takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii ro-ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia .
Miejsca
Opinie (32)
-
2013-01-03 19:34
kolejny przekret i zlodziejstwo (2)
- 2 7
-
2013-01-03 20:59
flaszka się skończyła? (1)
- 4 1
-
2013-01-04 06:38
a co? masz czy wypadla Ci flaszka na glowe?
- 0 3
-
2013-01-03 19:35
Państwo
poręcza długoterminowy kredyt, który pracownicy (głównie kadra kierownicza) biorą na wykup. Poza tym pokrywa odsetki powyżej inflacji. Tyle w temacie. To pozwala niskim kosztem zabezpieczyć polskie interesy nad Bałtykiem. Pracownicy dostają zakaz sprzedaży inaczej niż między sobą w okresie kredytowania + 5 lat.
- 1 1
-
2013-01-06 20:19
zwolnienia
jeszcze nie sprzedali a już mówi się o redukcji zatrudnienia, tzw polska restrukturyzacja. Co to będzie gdy wszystko sprzedadzą??
Podobnie było z Zespołem Elektrociepłowni Wybrzeże, dzisiejszym EDF. Jak było państwowe to pracowało tam 3000 osób, dzisiaj 600, a cały zysk z rabunkowej gospodarki tego zakładu idzie do francji. I co dziwne, polskiemu rządowi nie opłaca się nic, EDF to też państwowa firma i jej się opłacało.
Płakać się chce, ten kraj upada, rządzący rozkładają wszystko.- 0 0
-
2013-01-07 08:44
A co robią inwestorzy ??
NIC ! nawet warunków podpisanych umów nie dotrzymują. Mieli inwestować w zakupione spółki, a tylko łupią je niemiłosiernie i wypieprzają ludzi na bruk ( patrz BTZ)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.