- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (107 opinii)
- 2 Energa z zyskiem za 2023 r. (56 opinii)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (164 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (203 opinie)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (27 opinii)
Osiem promów w dokach Remontowej
Promy w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA już tradycyjnie sezon zimowy rozpoczął się "paradą promów". Od końca grudnia ub.r. do połowy stycznia br. zawinęło tu kilkanaście jednostek tego typu, a na kolejne miesiące awizowane są następne.
Już w ub. roku zimą stocznia odnotowała "promowy rekord" goszcząc jednocześnie aż osiem promów w jednym czasie. W tym roku nie jest inaczej.
W ub. tygodniu w dokach i przy nabrzeżach stoczni stało osiem promów, wśród nich m.in.:
- Spirit of Vancouver Island, na którym trwa przebudowa systemu napędowego na zasilanie skroplonym gazem ziemnym. Jest to jedna z największych jednostek we flocie kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek obsługuje połączenie Metro Vancouver - Victoria (Tsawwassen - Swartz Bay) - najbardziej uczęszczaną linię promową, na której operuje BC Ferries.
- Baltic Queen, należący do estońskiego armatora Tallink. Jednostka obsługuje linię Sztokholm -Tallin.
- King Seaways należącym do DFDS Seaways,
- Finnmaid,
- Sassnitz,
- Finlandia,
- Tom Sawyer,
- Normandie.
Wśród awizowanych na kolejne dni był prom Princess Anastasia.
- Zima to sezon, w którym zmniejsza się liczba promowych przewozów pasażerskich i towarowych, toteż armatorzy wykorzystują ten okres na przeprowadzenie remontów okresowych swoich statków. Największa polska stocznia remontowa specjalizuje się w remontach i modernizacjach promów pasażersko - samochodowych i towarowych (ro-ro). Każdego roku armatorzy kierują tu takie jednostki, pływające po Bałtyku, a także z rejonów Morza Północnego, Kanału La Manche i Morza Irlandzkiego - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding, do którego należy Gdańska Stocznia Remontowa.
Z usług stoczni korzystają m.in.: Finnlines, Stena Line, Brittany Ferries, TT-Line, BC Ferries, Tallink Silja, DFDS, MOBY Spl, Eckerö Line i inni.
- Tej zimy, pierwsze promy na remonty do Gdańska zaczęły przypływać już w ostatnich tygodniach ub. roku, a były to m.in.: Scottish Viking, Finnbreeze, Finnsea, Skania i Ark Futura - dodaje Landowski.
Miejsca
Opinie (58) 4 zablokowane
-
2019-01-18 23:45
Hydrosystem
Super firma hydrauliczna 13zl/h na poczatek. Polecam
- 2 1
-
2019-01-19 18:25
Niewola (1)
A ilu tam pracuje na etacie w tej prywatnej firmie a ile na smieciowkach?
- 3 2
-
2019-01-19 22:38
1600 na etacie
1600 na etacie
- 0 0
-
2019-01-20 11:59
Robert ma 100% racji , mój syn i synowa pływali u Dunola . Połowa załogi to Filipińce a druga połowa to Polusy . Płace jak na zasiłku w Danii . Co do stoczni to tania siła robocza a co za tym idzie niższe koszty napraw napędzają klientów . Widzę iż statki na redzie oczekują nieraz i dwa tygodnie by wejść na dok a przecież czas to pieniądz . Widać że i tak się to opłaca .
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.