• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem promów w dokach Remontowej

VIK
18 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Promy w Gdańskiej Stoczni Remontowa.


W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA już tradycyjnie sezon zimowy rozpoczął się "paradą promów". Od końca grudnia ub.r. do połowy stycznia br. zawinęło tu kilkanaście jednostek tego typu, a na kolejne miesiące awizowane są następne.

 

Już w ub. roku zimą stocznia odnotowała "promowy rekord" goszcząc jednocześnie aż osiem promów w jednym czasie. W tym roku nie jest inaczej.

W ub. tygodniu w dokach i przy nabrzeżach stoczni stało osiem promów, wśród nich m.in.:

  1. Spirit of Vancouver Island, na którym trwa przebudowa systemu napędowego na zasilanie skroplonym gazem ziemnym. Jest to jedna z największych jednostek we flocie kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek obsługuje połączenie Metro Vancouver - Victoria (Tsawwassen - Swartz Bay) - najbardziej uczęszczaną linię promową, na której operuje BC Ferries.
  2. Baltic Queen, należący do estońskiego armatora Tallink. Jednostka obsługuje linię Sztokholm -Tallin.
  3. King Seaways należącym do DFDS Seaways,
  4. Finnmaid,
  5. Sassnitz,
  6. Finlandia,
  7. Tom Sawyer,
  8. Normandie.

Wśród awizowanych na kolejne dni był prom Princess Anastasia.
  • Spirit of Vancouver Island
  • Baltic Queen
  • King Seaways
  • Tom Sawyer

- Zima to sezon, w którym zmniejsza się liczba promowych przewozów pasażerskich i towarowych, toteż armatorzy wykorzystują ten okres na przeprowadzenie remontów okresowych swoich statków. Największa polska stocznia remontowa specjalizuje się w remontach i modernizacjach promów pasażersko - samochodowych i towarowych (ro-ro). Każdego roku armatorzy kierują tu takie jednostki, pływające po Bałtyku, a także z rejonów Morza Północnego, Kanału La Manche i Morza Irlandzkiego - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding, do którego należy Gdańska Stocznia Remontowa.
Z usług stoczni korzystają m.in.: Finnlines, Stena Line, Brittany Ferries, TT-Line, BC Ferries, Tallink Silja, DFDS, MOBY Spl, Eckerö Line i inni.

- Tej zimy, pierwsze promy na remonty do Gdańska zaczęły przypływać już w ostatnich tygodniach ub. roku, a były to m.in.: Scottish Viking, Finnbreeze, Finnsea, Skania i Ark Futura - dodaje Landowski.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Hydrosystem

    Super firma hydrauliczna 13zl/h na poczatek. Polecam

    • 2 1

  • Niewola (1)

    A ilu tam pracuje na etacie w tej prywatnej firmie a ile na smieciowkach?

    • 3 2

    • 1600 na etacie

      1600 na etacie

      • 0 0

  • Robert ma 100% racji , mój syn i synowa pływali u Dunola . Połowa załogi to Filipińce a druga połowa to Polusy . Płace jak na zasiłku w Danii . Co do stoczni to tania siła robocza a co za tym idzie niższe koszty napraw napędzają klientów . Widzę iż statki na redzie oczekują nieraz i dwa tygodnie by wejść na dok a przecież czas to pieniądz . Widać że i tak się to opłaca .

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane