• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PSV dla Amerykanów, czyli cięcie blach w Remontowej Shipbuilding

VIK
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku. Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku.

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego z trzech statków typu PSV do obsługi platform dla amerykańskiego armatora. Na terenie stoczniowego Wydziału Przygotowania i Prefabrykacji Kadłubów odbyła się uroczystość "cięcie pierwszych blach".



Zlecenie dla Grupy Gulfmark Offshore z USA obejmuje budowę trzech statków do obsługi przemysłu offshore. W dwóch typach i wielkościach. Wartość kontraktu szacowana jest na 120 mln dolarów.

- Pierwszy to budowany już w stoczni dla innego klienta statek wg. projektu MMC 887 CD o powierzchni pokładu 1000 m.kw i nośności ponad 5 tys. ton - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Drugi projekt to kolejne dziecko polskiego biura projektowego MMC Ship Design&Consulting z Gdyni. Statek jest określony numerem projektu MMC 879 CD o nośności 4 tys. ton i pokładem o powierzchni 800 m.kw.

MMC 887 będzie obsługiwał platformy wiertnicze na Morzu Północnym. Pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Projekt i konstrukcja statku plasuje tę jednostkę w grupie największych statków typu PSV.

Ta nowoczesna jednostka wyposażona zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Prędkość kontraktowa ponad 14 węzłów jest kolejnym atutem tego projektu.

Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku. Ponadto, w stoczni trwa budowa czterech nowoczesnych promów zasilanych gazem LNG dla armatora z Norwegii i kolejnych 4 jednostek PSV na zamówienie innych armatorów z USA i Norwegii.
VIK

Miejsca

Opinie (18) 3 zablokowane

  • Remontowa (2)

    Uroczyste cięcie blach na W 7/1

    • 3 7

    • REMONTOWA SHIPBUILDING

      A nie Remontowa - cięcie blach na wydziale PK1.

      • 2 3

    • co za ch to zaminosował

      • 0 0

  • można? MOŻNA !! (3)

    Naszą szansą jest budowa wyspecjalizowanych jednostek, będących jednostkowym lub małoseryjnym nakładem. Praca polegająca na wybudowaniu wysoce wyspecjalizowanego statku z dużą ilością urządzeń. To jest szansa polskich stoczni, a nie wielkie ''pudełka'' schodzące z pochylni co miesiąc to inny. Takie czasy skończyły się za Gierka. Teraz proste konstrukcje buduje się tanio na dalekim wschodzie i nikt na to nie poradzi. Wykorzystajmy to, że ONI jeszcze specjalistycznych statków nie robią. Polska i Nasze stocznie muszą zrozumieć, że czasy 10 000 ludzi zatrudnienia się skończyły. Nadszedł czas na jednostkowe produkcje specjalnych jednostek. Bez związków bez strajkowania i bez bzdur. Czas na pracę na kontrakt pół roku, rok, zarobienie odpowiednich pieniędzy, a potem czekanie na następny. Niestety tak powinno być, ale nasi ubzdurali sobie, że trzeba mieć etat i czy się stoi czy się leży... SPECJALIŚCI DO STATKÓW SPECJALNYCH a nie burdel od masówki.

    • 51 7

    • Ok masz racje, ale

      u Nas chcą żebyć pracował na kontrakcie za kasę jak na etacie, a pozostałe pół roku wegetował a domu, na koszt państwa.

      • 6 2

    • PUDEŁKA :)

      Gdyby co miesiąc z pochylni z chodziły "pudełka" to byśmy byli potęgą:)

      • 10 2

    • pracujesz na etat czy na kontrakcie?

      • 1 0

  • język polski - RIP (2)

    kiedyś w Polsce były stocznie - teraz są "shipbuildingi" - może po prostu razem z walutą zmieńmy NASZ język na angielski? po co nam jakaś tam tożsamość....

    • 28 5

    • Znak czasów po prostu

      Jeśli firmy robią w 99% na eksport... Zwróć jednak uwagę, że marka REMONTOWA pozostaje, a to jest polskie słowo.

      • 8 0

    • jestem za. ch**j z patriotyzmem

      • 1 3

  • jest tylko jedno PSV! PSV Eindhoven

    • 10 13

  • Remontowa Shipbuilding to najlepsze miejsce do pracy. (1)

    • 6 8

    • Polityka zwalniania załogi !

      Na sile zwalniają ludzi, dziwna polityka, podpisują kontrakty z małą ilością załogi.
      Liczą na spółki kooperujące które się nie wyrabiają i później wydziały muszą ich ratować (kończyć prace lub poprawiać) z wydziału rurowni który liczył kiedyś 200 osób pracujących przy remontach zostało ledwie 100.
      Pozdrowienia dla W-5/2 i W-1/1 392

      • 2 2

  • to najlepsze miejsce pracy dla przyglupów.

    Pozdrawiam wszelkiej maści buractwo.

    • 8 17

  • Tłumaczę:

    Stocznia Północna

    • 5 4

  • hmm a dlaczego się nie projektuje tych jednostek w biurze konstr. należacym do

    grupy Remontowa!? dlaczego RMD&C mimo odpowiedniego zaplecza oraz doświadczonej kadry pracowniczej jest traktowane jako biuro podrzędne dla grupy remontowa?

    • 12 1

  • a co na to zwiazkowe roszczeniowe oszołomy ???? (1)

    Guzikiewicz niedaleko, za płotem

    • 2 4

    • Jaka płaca taka praca

      Związkowcy swoje dostają i cicho siedzą.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane