- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (37 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (74 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (90 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
PSV dla Amerykanów, czyli cięcie blach w Remontowej Shipbuilding
Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego z trzech statków typu PSV do obsługi platform dla amerykańskiego armatora. Na terenie stoczniowego Wydziału Przygotowania i Prefabrykacji Kadłubów odbyła się uroczystość "cięcie pierwszych blach".
Zlecenie dla Grupy Gulfmark Offshore z USA obejmuje budowę trzech statków do obsługi przemysłu offshore. W dwóch typach i wielkościach. Wartość kontraktu szacowana jest na 120 mln dolarów.
- Pierwszy to budowany już w stoczni dla innego klienta statek wg. projektu MMC 887 CD o powierzchni pokładu 1000 m.kw i nośności ponad 5 tys. ton - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Drugi projekt to kolejne dziecko polskiego biura projektowego MMC Ship Design&Consulting z Gdyni. Statek jest określony numerem projektu MMC 879 CD o nośności 4 tys. ton i pokładem o powierzchni 800 m.kw.
MMC 887 będzie obsługiwał platformy wiertnicze na Morzu Północnym. Pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Projekt i konstrukcja statku plasuje tę jednostkę w grupie największych statków typu PSV.
Ta nowoczesna jednostka wyposażona zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Prędkość kontraktowa ponad 14 węzłów jest kolejnym atutem tego projektu.
Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku. Ponadto, w stoczni trwa budowa czterech nowoczesnych promów zasilanych gazem LNG dla armatora z Norwegii i kolejnych 4 jednostek PSV na zamówienie innych armatorów z USA i Norwegii.
Miejsca
Opinie (18) 3 zablokowane
-
2012-01-10 11:03
Remontowa (2)
Uroczyste cięcie blach na W 7/1
- 3 7
-
2012-01-10 11:10
REMONTOWA SHIPBUILDING
A nie Remontowa - cięcie blach na wydziale PK1.
- 2 3
-
2012-01-10 23:29
co za ch to zaminosował
- 0 0
-
2012-01-10 11:05
można? MOŻNA !! (3)
Naszą szansą jest budowa wyspecjalizowanych jednostek, będących jednostkowym lub małoseryjnym nakładem. Praca polegająca na wybudowaniu wysoce wyspecjalizowanego statku z dużą ilością urządzeń. To jest szansa polskich stoczni, a nie wielkie ''pudełka'' schodzące z pochylni co miesiąc to inny. Takie czasy skończyły się za Gierka. Teraz proste konstrukcje buduje się tanio na dalekim wschodzie i nikt na to nie poradzi. Wykorzystajmy to, że ONI jeszcze specjalistycznych statków nie robią. Polska i Nasze stocznie muszą zrozumieć, że czasy 10 000 ludzi zatrudnienia się skończyły. Nadszedł czas na jednostkowe produkcje specjalnych jednostek. Bez związków bez strajkowania i bez bzdur. Czas na pracę na kontrakt pół roku, rok, zarobienie odpowiednich pieniędzy, a potem czekanie na następny. Niestety tak powinno być, ale nasi ubzdurali sobie, że trzeba mieć etat i czy się stoi czy się leży... SPECJALIŚCI DO STATKÓW SPECJALNYCH a nie burdel od masówki.
- 51 7
-
2012-01-10 13:13
Ok masz racje, ale
u Nas chcą żebyć pracował na kontrakcie za kasę jak na etacie, a pozostałe pół roku wegetował a domu, na koszt państwa.
- 6 2
-
2012-01-10 14:43
PUDEŁKA :)
Gdyby co miesiąc z pochylni z chodziły "pudełka" to byśmy byli potęgą:)
- 10 2
-
2012-01-10 20:21
pracujesz na etat czy na kontrakcie?
- 1 0
-
2012-01-10 14:03
język polski - RIP (2)
kiedyś w Polsce były stocznie - teraz są "shipbuildingi" - może po prostu razem z walutą zmieńmy NASZ język na angielski? po co nam jakaś tam tożsamość....
- 28 5
-
2012-01-10 15:26
Znak czasów po prostu
Jeśli firmy robią w 99% na eksport... Zwróć jednak uwagę, że marka REMONTOWA pozostaje, a to jest polskie słowo.
- 8 0
-
2012-01-10 17:52
jestem za. ch**j z patriotyzmem
- 1 3
-
2012-01-10 14:17
jest tylko jedno PSV! PSV Eindhoven
- 10 13
-
2012-01-10 19:03
Remontowa Shipbuilding to najlepsze miejsce do pracy. (1)
- 6 8
-
2012-01-10 20:49
Polityka zwalniania załogi !
Na sile zwalniają ludzi, dziwna polityka, podpisują kontrakty z małą ilością załogi.
Liczą na spółki kooperujące które się nie wyrabiają i później wydziały muszą ich ratować (kończyć prace lub poprawiać) z wydziału rurowni który liczył kiedyś 200 osób pracujących przy remontach zostało ledwie 100.
Pozdrowienia dla W-5/2 i W-1/1 392- 2 2
-
2012-01-10 19:09
to najlepsze miejsce pracy dla przyglupów.
Pozdrawiam wszelkiej maści buractwo.
- 8 17
-
2012-01-10 20:28
Tłumaczę:
Stocznia Północna
- 5 4
-
2012-01-10 20:37
hmm a dlaczego się nie projektuje tych jednostek w biurze konstr. należacym do
grupy Remontowa!? dlaczego RMD&C mimo odpowiedniego zaplecza oraz doświadczonej kadry pracowniczej jest traktowane jako biuro podrzędne dla grupy remontowa?
- 12 1
-
2012-01-10 20:56
a co na to zwiazkowe roszczeniowe oszołomy ???? (1)
Guzikiewicz niedaleko, za płotem
- 2 4
-
2012-01-10 21:13
Jaka płaca taka praca
Związkowcy swoje dostają i cicho siedzą.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.