- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (207 opinii)
- 3 Wyższy zasiłek pogrzebowy (100 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (290 opinii)
- 5 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (28 opinii)
- 6 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (229 opinii)
PŻB przeprowadzi się do Gdańska?
Konsorcjum Polen Line, które negocjuje z resortem skarbu zakup Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, nie wyklucza przeniesienia siedziby tej firmy z Kołobrzegu do Gdańska - takie informacje pojawiły się na rynku. PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się głównie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi na linii Gdańsk - Nynäshamn w Szwecji.
- Inwestor, z którym aktualnie negocjujemy pakiet socjalny często czyni insynuacje, że rozważa przeniesienie do Gdańska - potwierdza Kazimierz Sikora, przewodniczący Solidarności w PŻB. - To oznacza zwolnienie prawie 70 pracowników lądowych, którzy pracują w Kołobrzegu. Dla miasta tej wielkości to duża strata. PŻB obecne jest w Kołobrzegu od 35 lat. Osobiście nie widzę sensu takiej przeprowadzki zwłaszcza, że większość naszej aktywności koncentruje się na Pomorzu Zachodnim. Do tego jeszcze przez dwa lata obowiązuje nas umowa dzierżawy nieruchomości w kołobrzeskim porcie.
Nieoficjalnie mówi się, że inwestor ma konkurencyjną ofertę z Gdańska, którą "szantażuje" Zarząd Portu Morskiego w Kołobrzegu i chce negocjacji warunków najmu. W Gdańsku PŻB ma bazę promową i prowadzi dwa połączenia ze Szwecją. Ewentualne przeniesienie spółki, to być może nowe połączenia, większe ambicje rozwojowe w Trójmieście i centrala z nowymi miejscami pracy. Gdański port nie chce jednak komentować ewentualnych planów Polen Line. Niestety, nie udało nam się też skontaktować z inwestorem. Podobno obecnie przebywa w Szwecji.
Kim jest inwestor? Minister skarbu państwa udzielił wyłączności negocjacyjnej na zakup akcji PŻB Konsorcjum Polen Line w sierpniu ub. roku. Konsorcjum tworzą Swedish House Sp. z o.o. w Warszawie, spółka Polen Ferries na Cyprze oraz osoba fizyczna Gustaw Myrstern. Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny stał się bohaterem kilku artykułów prasowych kiedy okazało się, że spędzał wakacje w pensjonacie "Rybitwa" we Władysławowie w tym samym czasie co Aleksander Kwaśniewski i agent KGB, Władimir Ałaganow. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB.
Pakiet socjalny dla PŻB miał być przyjęty do 20 marca. Termin ten przesunął się. - Ostateczny mija 27 marca, ale, niestety, resort nie musi sugerować się wynikami tych rozmów - dodaje przewodniczący Sikora.
Jeżeli na linii Ministerstwo Skarbu Państwa konsorcjum Polen Line negocjacje się nie powiodą, to resort może unieważnić przetarg lub powrócić do negocjacji ze spółką Żegluga Polska, która też wyraziła chęć kupna PŻB. Żegluga Polska to spółka należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej.
Polska Żegluga Bałtycka przewozi promami ładunki, kontenery, samochody i prowadzi również przewozy pasażerskie. Spółka obsługuje połączenia promowe pomiędzy Polską i Szwecją. Zajmuje się również organizacją wyjazdów turystycznych, m.in. do Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii oraz pobytów wypoczynkowych. To już trzecia próba sprzedaży przedsiębiorstwa. Podczas ostatniej blisko kupna był duński armator DFDS. Prywatyzacja zakończyła się jednak fiaskiem, a Ministerstwo Skarbu Państwa nie wyjaśniło przyczyn przerwania procesu sprzedaży. PŻB pilnie potrzebuje prywatyzacji, ponieważ firma nie ma pieniędzy na odnowienie floty.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (38) 5 zablokowanych
-
2012-03-20 19:43
dziwny kraj (2)
ma trzy akademie morskie i żadnej floty...
- 36 0
-
2012-03-20 21:40
(1)
dziwny kraj , mamy albo mieliśmy też węgiel , teraz za niejakiego tuska musimy wegiel imPOrtować
- 6 2
-
2012-03-21 07:43
nie musimy tylko chcemy - bo jest tańszy
idź lizać d. kaczafiemu
- 4 2
-
2012-03-21 05:59
biur
najwyższy czas,pogonić biuro, dawno ta firma by stanęła na nogi gdyby nie oni.Trzy promy a 60 osób w biurze jak może być dobrze.?
- 5 2
-
2012-03-20 22:02
ktos tam dobrze kombinuje (1)
- 10 1
-
2012-03-21 01:01
pewnie Cypisek od Rumcajsa
- 4 1
-
2012-03-20 23:41
co to sie dzieje Wąski ?
- 5 1
-
2012-03-20 20:51
PZB i baza pormowa (1)
ktos nie kuma bazy bo PZB nie ma zadnej juz bazy, wlascicielem tej w Gdansku jest port....
a jak juz sprzedac PZB to wole aby to kupila ZP, bedzie to wtedy dobry konkurent dla Steny- 4 0
-
2012-03-20 21:40
i baza pornola ;-)
- 2 0
-
2012-03-20 14:13
Lepiej do Gdyni,to jest miasto o tradycjach promowych ,w końcu to u nas był Batory (5)
- 25 80
-
2012-03-20 20:59
Kiedy był,nic nie mówili?
Z tego co wiem to nie żyje,zmarł w 1586 roku i jest pochowany na Wawelu.
- 6 0
-
2012-03-20 18:41
Tak, tak wiemy. Gdynia to potęga
Nawet muzeum emigracji z Gdyni powstaje.
- 14 3
-
2012-03-20 16:38
ta... a cała wasza wieś
jest jak Titanic
- 13 6
-
2012-03-20 16:27
Batory był promem?
czy transatlantykiem?
- 18 1
-
2012-03-20 14:30
Stefan Batory wlazł do komory
najadł się grochu i sr... po trochu
- 19 13
-
2012-03-20 18:14
no tak !...
czyli "swojaki" typu - jasiek niezwiestny mają się dobrze i są nie do ruszenia! . panno Violetko ! a może słów kilka na temat który poszedł jakoś już pare lat temu do lamusa i w odstawke - chodzi o plany powołania komisji rządowej której celem miało być wyjaśnienie upadku całej polskiej gospodarki morskiej ! - może powinna pani spytać obecny rząd i premiera co o tym sądzą ?
- 10 6
-
2012-03-20 17:39
Nareszcie
Już dawno powinni to zrobić ,a włodarzom Gdańska też powinno zależeć na utrzymaniu połączenia ze Szwecją a może i inne kierunki. W chwili obecnej widać jak im zależy,wystarczy przejść się z teminalu PŻB w Nowym Porcie do centrum,wizytówka Gdańska ,pierwszy kontakt obcokrajowca - brud,dziurawe ulice,fruwające śmieci wzdłuż płotu i dumny napis Euro 2012 Gdańsk Wita, PORAŻKA
- 16 2
-
2012-03-20 16:47
nooo jednak jest światełko w bunkrze
- 10 0
-
2012-03-20 14:44
"Prywatyzacja zakończyła się jednak fiaskiem, a Ministerstwo Skarbu Państwa nie wyjaśniło przyczyn przerwania procesu
Tu chyba nie trzeba nic wyjaśniać skoro SP szuka naiwnego, który będzie wkładał kasę w unowocześnianie firmy a większością zysków dzielił się ze związkami zawodowymi to chyba nie ma co się dziwić że brak efektów. I to jest przyczyna braku zainteresowania ofertą lub tego, że ktoś kto pochopnie takie wyraził w porę się wycofał i tu też mała dygresja - problem jest szerszy i dotyczy całego grajdołu - gdy Państwo okrada obywatela na każdym kroku to trudno się dziwić że nikt nie robi biznesu - wymuszenie rozbójnicze w majestacie prawa - ciekawe że RP nie da się za to osądzić i wtrącić do lochu tak jak poszczególnych jej obywateli
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.