• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB: zlecono aktualizację wyceny spółki. Znów na sprzedaż?

Wioletta Kakowska-Mehring
5 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy.

Choć nie powiodła się kolejna próba prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, to resort skarbu nie rezygnuje. Zadecydowano o ponownej wycenie spółki, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się głównie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi na linii Gdańsk - Nynäshamn w Szwecji.


Czy korzystasz z połączeń promowych?


To będzie czwarta próba sprzedaży spółki. "Zwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej 29 czerwca 2012 r., w związku z art. 397 kodeksu spółek handlowych, powzięło uchwałę w sprawie dalszego istnienia Spółki oraz utrzymaniu funkcjonowania i działalności zgodnie z obowiązującym jej Statutem. Jeśli chodzi o proces prywatyzacyjny to zleciliśmy aktualizację wyceny spółki. Do czasu jej otrzymania nie należy spodziewać się jego rozstrzygnięcia, co powinno nastąpić w III kwartale br." - podano w komunikacie. Wycena ma nastąpić w ciągu trzech najbliższych miesięcy. Ostatnio państwo chciało sprzedać 91 procent akcji, pozostałe miały trafić do pracowników.

PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. Minister skarbu państwa udzielił wyłączności negocjacyjnej tej firmie w sierpniu ub. roku. Konsorcjum tworzyło Swedish House Sp. z o.o. w Warszawie, spółka Polen Ferries na Cyprze oraz osoba fizyczna Gustaw Myrstern. Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB. Tym razem sprawy zaszyły daleko. Negocjowano pakiet socjalny. Mówiło się o planach przeniesienia siedziby firmy z Kołobrzegu do Gdańska.

Podczas jeszcze wcześniejszej próby prywatyzacji blisko kupna PŻB był duński armator DFDS. Proces jednak zakończył się fiaskiem, a Ministerstwo Skarbu Państwa nie podało powodu zerwania rozmów. Z kolei przy ostatniej próbie sprzedaży o PŻB z Polen Line rywalizowała Żegluga Polska. Jest to spółka wchodząca w skład grupy Polska Żegluga Morska. Jest armatorem promów pływających ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga pod marką Unity Line. Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Czy jeszcze raz zainteresuje się PŻB? A kołobrzeska spółka pilnie potrzebuje prywatyzacji, ponieważ firma nie ma pieniędzy na odnowienie floty.

Polska Żegluga Bałtycka przewozi trzema promami ładunki, kontenery, samochody i prowadzi również przewozy pasażerskie. Spółka obsługuje połączenia promowe pomiędzy Polską i Szwecją. Zajmuje się również organizacją wyjazdów turystycznych, m.in. do Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii oraz pobytów wypoczynkowych. Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski Warszawie, Szczecinie i Gdyni. Baza promowa PŻB Polferries znajduje się w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 1 zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (30) 2 zablokowane

  • prawda

    • 2 1

  • u jakich Niemców...

    Już teraz wszyscy pracują jak parobkowie ale u Polskiego pracodawcy.
    Całe biuro i zarząd PŻB w Kołobrzegu to jedna klika trzymająca się stołków jak tylko się da. Nie liczy się interes firmy tylko rodzinne i kolesiowe układy.
    W "biurze" siedzi i podobno pracuje tyle samo osób, co jest zatrudnionych na promach, a powinno być w relacji najwyżej 1 osoba w biurze i 10 na promie.
    Znam kilka osób z promów bo jeżdżę tym złomem do Szwecji i wiem od nich jakie mają głodowe pensje. A pan Prezes... nikt nie wie ile zarabia.

    • 10 4

  • Potrzeba więcej połączeń z Nowego Portu.

    Chętnie popłynę nie tylko do wspaniałej Skandynawi.

    • 9 3

  • rudy wszystko za pół darmo oddaje (3)

    nasze dzieci będą za parobków u Niemców.

    • 37 11

    • (1)

      już są

      • 11 1

      • Chyba twoje.

        • 3 6

    • Jak wiesz, że za pół darmo, to zgłoś na prokuraturę. A jak piszesz, żeby tylko pisać, to się przymknij.

      • 5 8

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane