• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza dostawa diesla z USA dla Unimotu przypłynęła do Gdyni

Robert Kiewlicz
17 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (49)
Najnowszy artykuł na ten temat Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Unimot sprowadził pierwszą dostawę diesla z USA bezpośrednio do portu w Gdyni Unimot sprowadził pierwszą dostawę diesla z USA bezpośrednio do portu w Gdyni

Grupa Unimot sprowadziła do Polski pierwszy ładunek oleju napędowego ze Stanów Zjednoczonych. Tankowiec Eldia o pojemności 38 tys. ton przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie do portu w Gdyni, skąd za pośrednictwem hubu paliwowego PERN w Dębogórzu olej napędowy trafi do klientów Grupy Unimot.





Szybka dywersyfikacja dostaw paliw do Polski to:

- Intensywnie wykorzystujemy nasze szerokie kontakty handlowe, w tym potencjał naszego biura tradingowego w Genewie, żeby zapewnić dostawy oleju napędowego do Polski po wprowadzeniu sankcji na rosyjskie produkty ropopochodne. Dostawa ze Stanów Zjednoczonych została zrealizowana bez konieczności wykorzystania naszego terminala przeładunkowego w Danii, ponieważ towar przypłynął bezpośrednio do Polski największym tankowcem, jaki może zostać obsłużony przez port w Gdyni, czyli statkiem o pojemności 38 tys. ton. Terminal w Danii pozwala nam na obsłużenie największych tankowców o pojemności 100 tys. ton i prowadzimy rozmowy dotyczące takich dostaw z kontrahentami na całym świecie - mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.


  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.
  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.
  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.

Dostawy paliwa z Arabii Saudyjskiej i Indii



Grupa Unimot przygotowywała się do uniezależnienia od dostaw paliw z Rosji od momentu wybuchu wojny na Ukrainie. W związku z tym na początku kwietnia 2022 r. spółka wynajęła terminal w duńskim Gulfhavn, który umożliwia przeładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także - w razie potrzeby - do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niemu do tej pory zrealizowane zostały trzy dostawy oleju napędowego - dwie z Arabii Saudyjskiej i jedna z Indii. Umowa dotycząca wynajęcia terminala została zawarta na rok z możliwością jej przedłużenia, z czego Grupa Unimot już skorzystała i przedłużyła ją o kolejny rok.



W latach 2021-2022 Unimot sprowadzał produkt również z rafinerii europejskich, w tym ze Szwecji, Finlandii, Niemiec i Holandii, bezpośrednio do portu w Gdyni. Są to kierunki, z których Grupa zamierza korzystać również teraz, po wprowadzeniu sankcji na produkty ropopochodne z Rosji.

Unimot przejmuje Lotos Terminale i Olavion



Przypomnijmy, że na początku lutego 2023 r. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej.

Grupa Unimot intensyfikuje inwestycje w logistykę kolejową, by możliwie szybko i efektywnie kosztowo transportować produkt drogą lądową. W I kwartale 2023 r. roku do Grupy dotrą ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja zainicjowanej pod koniec 2022 r. transakcji zakupu logistycznej spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli Grupie Unimot uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii.

Miejsca

Opinie (49) 9 zablokowanych

  • i co z tego jak to sprzeda jeden monopolista. (1)

    ten co w ochronie odbiorcy ma cenę na granicy zaporowej dla wielu Polaków.

    • 6 7

    • Czyli niby kto???

      • 1 0

  • Na razie połowę ropy dla Polski Wójt z Pcimia sprowadza od Rosjan

    rurociągiem 'Drużba' a korzysta jeszcze na tym serdeczny przyjaciel Jarosława - Viktor, wasal Putina
    tak, że jest dobrze

    • 3 7

  • A nie możecie dorzucić informacji, czy ten terminal nie może przyjmować większych tankowców (2)

    ze względu na głębokość czy coś innego?

    I czy w związku z tym jakie tankowce zwykle używa firma oraz wraz ze zmiana sytuacji w Rosji, są jakieś plany, by ten terminal dostosować do tych większych tankowców?

    • 7 0

    • (1)

      Skoro piszą, że terminal obsłużył największy statek jaki może, to z pewnością chodzi o zaniżenie, tudzież długość nabrzeża, a może i nawet wielkość ramion przeładunkowych . Względnie jest to kombinacja wszystkich trzech aspektów. Żaden z nich raczej nie jest możliwym do rozwiązania na szybko i wymaga wielu zgód, projektów i sooorych nakładów. Bo jak nie wiadomo o co chodzi

      • 4 0

      • Też tak myślę, ale w końcu nie ja kontaktuję się z firmami

        pisząc artykuł

        A ze jestem ignorantem w temacie, to zielonego pojęcia nie mam czy coś jest możliwe do zrealizowania i w jakim czasie.

        • 0 0

  • ciekawe po ile to kupili :)

    • 7 3

  • Inwestycje za miliardy a do ochrony infrastruktory strategicznej zatrudniaja ludzi z przypadku za najnizsza krajowa-oto

    • 6 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane