• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym

VIK
6 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
"Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego. "Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego.

Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.


Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM.

Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.

MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdańska, Holenderskim zobacz na mapie Gdańska, Szwedzkim zobacz na mapie Gdańska, na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego zobacz na mapie Gdańska i na stanowisku przeładunku paliw płynnych zobacz na mapie Gdańska. Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 2 zablokowane

  • A po co taka informacja?

    Mam się cieszyć i brawo bić, że jakiś odrapany złom wpłynął do portu? Od tego jest port chyba.

    • 1 0

  • I czym tu się chwalić? (1)

    Taki statek to nic wielkiego. Przywieziony węgiel jest pewnie tańszy od naszego ale czekam na informacje że taki panamax przybył po polski węgiel i wtedy będzie się czym chwalić.

    • 11 3

    • w srodę

      będzie w PP

      • 0 0

  • no, kolejny z WIELU błędów merytorycznych na tym portalu... :-) (1)

    w niejednym miejscu artykułu (także w tytule) podkreślono, że to panamax...

    jest tylko "mały" problem...

    - ten statek to NIE panamax !!!

    • 2 0

    • ast

      takiego statku nie nazywa się także post-panamaxem, jak sugerował jeden z komentujących...

      to, że część kontenerowców nazywa się pos-panamaxami wynika z chronlogii, z eweolucji (wielkości) kontenerowców...

      post-panamax to określenie ściśle związane z kontenerowcami i ich ewolucją...

      kontenerowce rosły aż do rozmiaru panamax...

      potem pojawiły się kontenerowce większe niż mieszczące się w Kanale Panamskim i TE (takie większe) zaczęto nazywać "post-panamaxami" ...

      z masowacmi (i np. zbiornikwocami) tak nie było...

      od dawna istniały staki (masowce, zbiornikowce) większe od panamaxów, a nikt ich post-panamaxami nie nazywał i nie nazywa...

      • 3 0

  • jak to jest? (4)

    sprowadzamy węgiel, a rozładunkiem zajmuje się francuski właściciel. Bardzo ciekawe perspektywy dla polskiego przemysłu. Kiedy dogonimy Europę? odpowiecie sobie sami.

    • 18 8

    • ? (2)

      Jak piszą gimnazjaliści, to mamy taki poziom. O kontrakcie CIF gimnazjalisto nauczysz się dopiero na studiach!

      • 3 1

      • (1)

        i co jeszcze mądrego napiszesz? pośmiejemy się w twojego wysokiego poziomu.

        • 0 5

        • ...

          Gimnazjalista nie umie nawet rozpoczynać zdania?

          • 2 0

    • to francuzi sciągneli tego klienta

      wiec nie gadaj

      • 5 1

  • Kto ???

    kto nie daje zarobić naszym górnikom i polskim kopalniom ?

    • 2 1

  • Ten wegiel jest tańszy od naszego dlatego, że (3)

    pochodzi z kopalń odkrywkowych. Porównajcie sobie koszt wydobycia, dodajcie ceny frachtu a wyjdzie wam kwota niższa. To juz nie sa czasy kiedy państwo dotowało górnictwo.

    • 23 7

    • jak by tak w jednym momencie przerzucić polaków do Niemiec, a niemców do Polski, to wiecie co by się stało? przemysł w Niemczech stal by się nieopłacalny, zakłady zostały by sprzedane zagranicznym inwestorom. Polacy w Niemczech cieszyli by się, że maja takie duże wpływy ze sprzedaży tychże zakładów, ale wiecie do kiedy ..... do czasu.

      • 6 1

    • wegiel pochodzi z kraju gdzie nie ma zwiazku solidarnośc

      ot cała tajemnica

      • 17 1

    • Czesi kupują polskie kopalnie i im się jakoś opłaca i nikt tam nie dopłaca, wiec coś się nie zgadza.

      • 8 1

  • ...węgla energetycznego??? (1)

    TO POLSKI NIE JEST ENERGETYCZNY???

    • 3 3

    • może być przecież jeszcze apteczny, albo do rysowania

      a może i nawet ozdobny?

      • 2 0

  • Polska (2)

    węglem stoi, a tu proszę.....nawet nie chce mi się komentować

    • 39 6

    • Proste...

      Taniej jest sprowadzić węgiel z afryki, który jest produktem ubocznym przy wydobyciu diamentów. A jak wiadomo murzyni nie potrzebują ogrzewania....

      • 10 2

    • z tego węgła

      zostały ...POPIOŁY

      • 0 4

  • Polski węgiel jest górniczo-związkowy

    Jego zadaniem jest organizowanie wszelakich zadym i utrzymywania kompanii węglowych.
    Polski węgiel jest najdroższy na świecie i to jest jego niezbywalna cecha i zaleta.
    Jo górnik z miasta Bytom wos się pytom ...

    • 15 0

  • to fajnie, że sporwadzamy węgiel a sami mamy jedne z największych złóż w europie (1)

    kiedy w końcu pogonimy UE i tą postkomunistyczną agenturę,...

    • 37 8

    • A Ty kupowałbyś towar droższy ? Pogonić trzeba, ale aparatczyków związkowych w gabinetach z palmami, jeźdżących mercami.

      Całe szczęście, że jest konkurencja.
      Ale - oczekiwałem od redaktora jakiejś informacji nt, węgla - skąd, dla kogo, cena...

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane