- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (68 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Po licytacji majątku. To koniec Stoczni Gdynia?
Trudno nazwać sukcesem czwartkową licytację majątku Stoczni Gdynia. Z pięciu firm, które wpłaciły wadium, jedynie trzy przystąpiły do licytacji. Nie znalazł się jednak wśród nich inwestor, który zakupił składniki majątku stoczni składające się na cykl produkcyjny. Jest bardzo prawdopodobne, że w Stoczni Gdynia nie powstaną już nowe statki.
Stocznia Crist z Gdańska oraz Europlazma mimo wpłaty wadium nie przystąpiły do licytacji. Firma KB Pomorze nie wylicytowała żadnego majątku. Do przetargu nie została dopuszczona stocznia Maritim z Gdańska. Firma ta jako jedyna zapewniała, że chce zakupić cały majątek stoczni, włącznie z ośrodkiem wypoczynkowym. Właściciel Maritim Janusz Baran zapewniał też, że jego celem jest utrzymanie produkcji statków w Stoczni Gdynia. Inwestor ten spóźnił się jednak z wpłatą wadium.
- Jesteśmy zawiedzeni takim obrotem spraw - mówi Jan Gumiński, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej w Stoczni Gdynia. - Maritim jako jedyny dawał nadzieję na utrzymanie 2 tys. miejsc pracy dla stoczniowców. Być może choć część pracowników znajdzie zatrudnienie w u nowych inwestorów.
Wiadomo już jednak, że stoczniowcy ze Stoczni Gdynia nie znajdą zatrudnienia w Stoczni Nauta. Ma ona jedynie zamiar przenieść produkcję na teren Stoczni Gdynia. W planach nie ma zwiększania zatrudnienia. Natomiast zarząd Energomontażu szacuje, że w ciągu najbliższych 2-3 lat na przejętym terenie zainwestuje kilkanaście milionów złotych.
- Pieniądze, zarówno na zakup części Stoczni Gdynia, jak i dalsze inwestycje będą pochodziły ze środków własnych spółki - napisał zarząd spółki w komunikacie.
W komunikacie nie ma jednak ani słowa o planach dotyczących produkcji oraz zatrudnienia.
Wystawione do przetargów nieruchomości były warte 267 mln złotych natomiast projekty statków warte były 33 mln złotych. Łączna wartość majątku to 300 mln złotych.
- Niewylicytowany w czwartek majątek zostanie wystawiony do sprzedaży na aukcjach jeszcze w tym roku. Aukcje odbędą się w internecie, na Polskiej Platformie Przetargowej- informuje mówi Roman Nojszewski, Zarządca Kompensacji. - Termin aukcji zostanie podany w formie ogłoszenia prasowego w dzienniku ogólnopolskim oraz lokalnym.
Czwartkowa licytacja była drugą próbą sprzedaży majątku Stoczni Gdynia. Wcześniej przetarg wygrał fundusz Stichting Particulier Fonds Greenrights. Właściwym inwestorem był spółka QInvest, największy bank inwestycyjny Kataru. Transakcja nie doszła jednak do skutku.
Miejsca
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2009-11-28 10:08
T y l k o tyle POtłafi ta banda łudego i s-ki!Łozwalić wszystko,co POLSKIE!!!
Łesztę POsprzedawać za bezcen,a POlaków łozgonić PO świecie-niech szukają chleba...
- 6 0
-
2009-11-28 06:53
Wizja walki z pasozytami- solidaruchami odbiera siły nawet bardzo zdesperowanym!
takich "guzikiewiczów" i ich tępych żołnierzy należałoby zapedzić do roboty choćby do zamiatania syfu i bałaganu jakiego wokoło pełno. Te palanty chcieli by SUPERKOMUNY!. A takiej nawet bolszewicy z PiS nie mogą zapewnić!
Trybunał Stanu a właściwie "porządny" Sąd Powszechny, powinien mieć z nimi troszkę pracy!- 6 2
-
2009-11-28 06:13
CZY GDYNIA JEST MIASTEM SUKCESU ? WĄTPIĘ
SZCZUREK SZCZERZY ZĄBKI A W MIEŚCIE PADAJĄ NAJLEPSZE ZAKLADY.
- 5 3
-
2009-11-27 09:15
Koniec stoczni zawdzięczamy prezesom, którzy do tego doprowadzili (8)
gdzie oni są??
- 39 9
-
2009-11-27 12:07
koniec stoczni zawdzięczamy tzw. tygrysom azjatyckim. (3)
cały europejski przemysł stoczniowy zawdzięcza im swój koniec, zmarginalizowanie do 1-2 procent udziałów w rynku światowym lub przebranżowienie.
- 4 3
-
2009-11-27 13:49
a to ciekawe rzeczy prawisz - pewnies z PO (2)
poczytaj jak to niemiecki rząd pompuje mld w swoje stocznie jednocześnie drąć ryja że Polska musi swoje zamykać - konkurencja za miedza śmierdzi niemiaszkom - nic dziwnego przez stulecia mieliśmy przykłady "przyjaźni" z ich strony (i tylko "przyjaźni")
- 5 3
-
2009-11-28 05:29
Taaak...
Tak pompuje, że niedawno mieli stoczniowców w stolicy... Na przyszłość: sprawdź coś nim na forum publicznym z siebie idiotę zrobisz. Obecny rząd niemiecki ODMÓWIŁ dotowania stoczni.
- 3 0
-
2009-11-27 15:59
a mongolia nie ma stoczni
co ty czlowieku
gospodarke niemiec do polskiej porownujesz ???
a ze "dra ryja" bo tak sie walczy o swoje a nie lizac dupe !!!!- 2 0
-
2009-11-27 10:40
a szlanta ma się dobrze??? (1)
gdzie zainwestował swoje miliony???
- 5 0
-
2009-11-27 13:33
hmmmmm - szwagier Balcerowicza pewnie
w jakims raju POdatkowym się wyleguje i smieje się z Polaków
- 2 1
-
2009-11-27 09:53
i samym zwiazkom zawodowym
- 7 0
-
2009-11-27 09:18
A NAJBARDZIEJ
Szefofi wszystkich szefuf!
- 2 1
-
2009-11-27 23:34
To czysta ekonomia. (1)
Jeśli budowa statków jest taka lukratywna to gdzie są inwestorzy? Przy takich cenach za majątek stoczni powinna się ustawić kolejka chętnych .Więc teraz wiadomo ,że cały etos stoczni to był mit do, którego dopłacali podatnicy. Na statki byli chętni i owszem ale one były dotowane przez państwo. Gdzie jest ten odbiorca produkcji stoczniowej z Izraela ?Teraz jak by nawet kupił majątek stoczni i stał się producentem statków to i tak bez wsparcia państwa nie wyjdzie na swoje , woli zamawiać je w Azji.Cwany kumaty Żyd wykorzystał nadarzającą się okazję do zrobienia interesu, kupował statki w Polsce po cenach z kapelusza.
- 2 2
-
2009-11-27 23:57
Jeszcze 2 lata temu budowa statków to był świetny biznes
gdyby ta stocznia padła 2-5 lata temu i wtedy był przeprowadzony przetarg to pewnie znalazła by nabywców w bardzo krótkim czasie, niestety czasy sie zmieniły jest kryzys i wielkie problemy przemysłu okrętowego na całym świecie.
- 1 1
-
2009-11-27 23:05
kiedys pieniadze z unii sie skoncza
i wtedy sie obudzicie
- 4 1
-
2009-11-27 09:12
Czy Nauta kupiła teren z suchym dokiem? (5)
- 8 1
-
2009-11-27 23:01
nie
- 0 0
-
2009-11-27 10:29
nie (3)
- 2 0
-
2009-11-27 10:57
Dzięki. A kupili jakiś pływający? (2)
Tak mi się obiło o uszy.
- 1 0
-
2009-11-27 11:08
????? (1)
Stocznia Gdynia nie posiadala zadnego pływajacego(oni tam maja u siebie)a co do przeniesienia to slyszalo sie o tym niedawno ponoc mieszkanca najwiekszych budynkow w Gdyni to przeszkadzało(widok ich przerazał)i wedle ustalen wyzszych swer tak to miało nastapic,przeniesc i tyle.
- 2 1
-
2009-11-27 11:17
coty za bzdury wypiujesz?
bajki jakieś!
Plan przeniesienia jest od dawna tylko za kanał(powiększając SMW) zresztą Nauta niejeden sttek wojenny remontowała czy przerabiała nawet "najbardziej wrażliwe radzieckie szpiony".
Więc nie siej tu defetyzmów i kłamstw.
Czy znasz w ogóle układ organizacyjny w Naucie:)))?- 4 1
-
2009-11-27 22:52
Przetarg
A gdzie są panowie Śniadek i guzikiewicz , do roboty panowie trzeba byłoby zacząć palić opony. Znowu ten wstrętny Premier Tusk nawalił .
- 3 1
-
2009-11-27 22:11
Premier Donald i jego drużyna wprowadza w życie program wyborczy Kononowicza. (2)
Jeszcze parę lat rządzenia i "NIE BĘDZIE NICZEGO" !!!
- 9 2
-
2009-11-27 22:23
Podziękuj za 20 lat rządów złodzieji i bandytów (1)
co rozkradli kraj.
- 0 1
-
2009-11-27 22:33
Dziękuję :)
- 1 0
-
2009-11-27 22:31
zwiazkowcy
a jakim prawem tzw. zwiazkowcy przedstawiaja sie ze sa ze stoczni gdynia! przeciez tej stoczni juz nie ma wiem ze trudno im to zrozumiec lecz tak jest
wszystkie zwiazki daly sie ograc. coz przegralo sie i trudno sie z tym pogodzic.
nastepni w kolejce to ci ze stoczni mar.woj. juz teraz zacznijcie kllecic trumienke
tylko gdzie postawicie moze na gawronie ?pasuje jak ulal.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.