- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (44 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Podpisano umowę na nowy statek pożarniczy
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Są dwa, będzie trzeci. Podpisano umowę na zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jednostka powstanie w Remontowa Shipbuilding. "Strażak 28" dołączy do floty już w październiku 2022 r.
Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ. Obecnie w Świnoujściu bazuje "Strażak-26", który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji portów jest "Strażak-24" mający bazę w Szczecinie. W tej sytuacji podjęto decyzję o zakupie kolejnej jednostki.
- W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście - powiedział Krzysztof Urbaś, prezes zarządu ZMPSiŚ.
Gospodarka morska w Trójmieście
Statek powstanie w Remontowa Shipbuilding i ma być gotowy już w październiku 2022 r. Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
Zakup jednostki był możliwy dzięki unijnym funduszom. Otrzymano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych, tj. ok. 35 mln zł przy wartości kontraktu 40,5 mln zł.
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie.
VIK
Miejsca
Opinie (29)
-
2021-04-29 13:29
Zdjęcie jak z lat 70. Stół i oświetlenie jak z PRL
- 11 8
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.