- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (3 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Rozbudowę portu i poszerzenie jego potencjału o kolejne głębokowodne nabrzeża przeładunkowe, a przede wszystkim utworzenie Portu Centralnego to zadania jakie stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Inwestycja ta ma być jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej.
Plan rozwoju portu został zaprezentowany na spotkaniu w Gdańsku z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem.
- Inwestycja dotycząca budowy Portu Centralnego będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Wzmocni potencjał Gdańska jako największego polskiego portu morskiego zdolnego do konkurowania z portami Europy Zachodniej. Budowa Portu Centralnego jest bez wątpienia potrzebna, co potwierdzają dostępne analizy rynkowe - stwierdził minister Gróbarczyk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem . W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".
Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.
Zakłada się wykorzystanie przy tej inwestycji kapitału prywatnego oraz metody "Build - Operate - Transfer". Oznacza to, że za budowę nowych obiektów zapłaci firma, która będzie je następnie użytkować. Po upływie wyznaczonego czasu w umowie obiekt zostanie bezpłatnie przekazany ZMPG.
Plany zakładają także udrożnienie Martwej Wisły , co spowoduje przywrócenie znaczenia żegludze śródlądowej oraz wybudowanie zespołu przystani jachtowych wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-bytowym.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2017-03-31 14:24
Boszszsz, nei!
Totalna rozwałka! Centralne gierkowskie umysły
Przy takiej rozbudowie nasza malutka i płyciutka Zatoka zdegraduje się do syfiastego bajorka.- 11 12
-
2017-03-31 14:26
Czemu w Gdyni się nic nie buduje? (4)
- 15 4
-
2017-03-31 14:45
Ależ się buduje (2)
np PR, makiety, itp.
- 11 6
-
2017-03-31 15:19
(1)
Zawsze aktywny w wątkach o Gdyni...
Ciesz się miliardami władowanymi w Gdańsk w ostatnich latach, a Gdynię zostaw jej mieszkańcom.- 2 6
-
2017-03-31 15:53
i ich pięknemu lotnisku :)
- 4 0
-
2017-03-31 20:13
Bo kasa idzie do Gdańska...
Poza tym gdyńskie "koła gospodarcze" wolą małe deale na "szklanych domach' niż trudn, wieloletnie przedsięwzięcia...
Ponad to, nie jest sprawą miasta realizacja tak dużych przedsięwzięć. To sprawa organizacji gospodarczych i państwa. Miasto może najwyżej lobbowaćaby przy tym sie pożywić- 4 2
-
2017-03-31 14:26
szkoda plaży na Westerplatte, lubię to miejsce. A deptak nowy też psu w budę na to wychodzi...
- 13 4
-
2017-03-31 14:28
Terminal pasażerski (2)
Brakuje nowego dużego terminala pasażerskiego, żeby wreszcie przestać korzystać z tego gdyńskiego. Dzięki temu wycieczkowce będą cumowały w Gdańsku a ich pasażerowie zamiast przebijać się przez nieciekawą Gdynię i tracić tam czas ale od razu będą w celu podróży czyli w Gdańsku
- 26 16
-
2017-03-31 14:44
W 100% (1)
popieram. I mam nadzieję, że ten port powstanie a jest też tam uwzględniony nowy terminal pasażerski.
Wtedy Gdynia pozostanie już tylko z marzeń i na tych marzeniach się skończy.- 11 10
-
2017-03-31 15:12
Cóż za mściwa satysfakcja... Co Ci Gdynia zrobiła, że tak jej nienawidzisz?
- 6 8
-
2017-03-31 14:41
Słuszną linie ma nasza władza.
Teraz poważnie. Gdańsk się rozwija i to dynamicznie...
- 16 2
-
2017-03-31 14:55
a to pierw zrobili zbudowali deptak na Westerplatte a teraz chcą wszystko zabudować .
Morał z stonki.- 5 1
-
2017-03-31 14:59
(3)
Duzo ludzo mowi ze wGdyni co rok maleja przeladunki...Jest to bzdura w ostatnim czasie wzrosly nawet przeladunki kontenerow MSC nie idzie do Gdańska wiec same pozytywy. Teraz dla Gdyni najwarzniejszom zecz jest droga czerwona a nasrepnie przedluzeni estakady kwiatkowskiego ktora by prowadzila do kosakowa(kosakowo daje pieniadze) nastepnie pociagnac nowa expresowke do okoli oksywia i tam zaczac budowac nowy port polnocny taka jest moja wizja dla Gdyni lecz napewno nie za Szczura hehe
- 3 15
-
2017-03-31 15:16
Napisz to po polsku debilu. (1)
Najlepsze jest słowo "najwarzniejszom".
- 6 3
-
2017-03-31 15:24
Debil, to zdaje się, twoje ulubione słowo?
- 3 3
-
2017-03-31 16:27
Analfabeta
Czy nipełnosprawny umysłowo? Stawiam na to drugie.
- 2 2
-
2017-03-31 15:12
Kosmici to projektowali (1)
budować port w najpłytszym miejscu aby było drożej. Po wschodniej stronie Portu Północnego jest naturalna głębia i tam należy budować port. Należy budować pirsy z zapleczem na lądzie, a nie zaplecze na drogiej sztucznej wyspie z 6 pirsami. Jakiś kosmos. Ale kto bogatemu zabroni.
- 15 5
-
2017-03-31 20:15
Ale Tiger nie pozwoli zabrać plaży... ;)
- 0 0
-
2017-03-31 15:30
I bardzo dobrze
Wreszcie zaczną budować . A dlatego , że wreszcie TIR z Gdańska dojedzie szybciej i taniej na południe polski i do Czech niż z Hamburga
- 9 0
-
2017-03-31 15:52
a westerplatte (3)
am co będzie z westerplatte zapominają , że jest to wyjątkowe miejsce dla każdego gdańszcznina, i co zabudują , wyrównają , a wartownie wysadzą
- 10 2
-
2017-03-31 16:23
(1)
A na obrazku nie widać przypadkiem, że Westerplatte zostaje nieruszone?
- 3 0
-
2017-03-31 20:49
Widok na morze będzie znacznie inny
- 0 0
-
2017-04-02 10:23
Na co to komu
Kiedy można doić forsę z kontenerowców? Trzeba się rozwijać a nie melancholijnie patrzeć na pomniki przegranych bitew! Chwała bohaterom ale bądź co bądź były to przegrane
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.