stat

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro.
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. fot. Kacper Kowalski/ZMPG

Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego w gdańskim porcie okazał się atrakcyjny dla wykonawców. Ochotę na wykonanie tego zadania ma aż siedem podmiotów, w tym cztery konsorcja. W ramach projektu do roku 2020 zostaną wyremontowane nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.



Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego zobacz na mapie Gdańska wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym.

- Projekty dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku - tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj też: Port Centralny. Pięć ofert na wykonanie koncepcji

Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą od 102 do 110 tygodni od momentu podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w etapach, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży.

Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: Roverpool razem z Cyes Maritime Works, Strabag z Ed. Zueblin A.G., NDI Spółka AkcyjnaNDI Spółka Akcyjna, Soletanche PolskaSoletanche Bachy International S.A.S. oraz trzy przedsiębiorstwa, czyli Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana Doraco.

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Prace na nabrzeżu obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF ("Connecting Europe Facility" - "Łącząc Europę").
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (20)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane