stat

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro.
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. fot. Kacper Kowalski/ZMPG

Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego w gdańskim porcie okazał się atrakcyjny dla wykonawców. Ochotę na wykonanie tego zadania ma aż siedem podmiotów, w tym cztery konsorcja. W ramach projektu do roku 2020 zostaną wyremontowane nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.



Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego zobacz na mapie Gdańska wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym.

- Projekty dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku - tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj też: Port Centralny. Pięć ofert na wykonanie koncepcji

Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą od 102 do 110 tygodni od momentu podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w etapach, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży.

Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: Roverpool razem z Cyes Maritime Works, Strabag z Ed. Zueblin A.G., NDI Spółka AkcyjnaNDI Spółka Akcyjna, Soletanche PolskaSoletanche Bachy International S.A.S. oraz trzy przedsiębiorstwa, czyli Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana Doraco.

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Prace na nabrzeżu obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF ("Connecting Europe Facility" - "Łącząc Europę").
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (20)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane