• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Porcie Gdańsk przeładowano ponad 40 mln ton

Wioletta Kakowska-Mehring
9 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Na wzrost wyników w ostatnim kwartale minionego roku wpływ miały przeładunki paliw i węgla. Na zdjęciu tankowiec z ropą dla Lotosu. Na wzrost wyników w ostatnim kwartale minionego roku wpływ miały przeładunki paliw i węgla. Na zdjęciu tankowiec z ropą dla Lotosu.

W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 40,6 mln ton ładunków, czyli o ponad 1,7 mln ton więcej niż się spodziewano. To też o niemal 9 proc. więcej niż w roku 2016. Na taki efekt przekłada się zarówno większy wolumen drobnicy skonteneryzowanej, jak również większa liczba ładunków z grupy ro-ro, w tym samochodów handlowych oraz wzrost przeładunku paliw i węgla.



Według prognoz Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, ostatni rok miał zakończyć się wynikiem 38,9 mln ton. Wstępne dane pokazują, że rezultat ten jest jednak o 4,3 proc. wyższy, co oznacza, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeładowano ok. 40,6 mln ton.

- Port Gdańsk jeszcze nigdy nie przeładował takiej liczby towarów. Na wynik wpłynęły przede wszystkim wyższe przeładunki w ostatnim kwartale 2017 roku, w którym Port obsłużył ponad 12 mln ton - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj też: Greinke: Port Centralny to nie wymysł, a odpowiedź na wymogi rynku

W tym okresie w porcie przeładowano więcej paliw (wpłynęły na to dostawy amerykańskiej ropy dla polskich rafinerii) oraz węgla. Tylko w listopadzie przeładowano 4,2 mln ton towarów, a w grudniu aż 4,7 mln ton. W porcie pojawił się też nowy produkt - drewno tzw. wiatrołomy, czyli drzewa połamane przez nawałnicę jaka przeszła w sierpniu nad Pomorzem. Tylko w grudniu przeładowano 2,5 tys. ton. Podpisano też trzyletni kontrakt na przeładunki. Drewno trafia do odbiorców ze Skandynawii i Europy Zachodniej. Do tej pory drewno nie było wyodrębnionym ładunkiem, jak paliwo czy węgiel, którego ilość przeładunków podawano w osobnej statystyce, ale to się zmieni.

Czytaj też: Więcej samochodów w Porcie Gdańsk. Tym razem KIA

Dobrze rokującym obszarem działalności jest tzw. rynek automotive, czyli w wypadku portu przeładunek samochodów. Ubiegły rok był bardzo korzystny pod tym względem dla gdańskiego portu. Najpierw Hyundai, potem Nissan, a pod koniec roku KIA. Tylko w ub. roku przeładowano o 400 proc. więcej aut handlowych, a to dzięki współpracy z  firmą Adampol, która posiada kontrakty na przeładunek.

- To bardzo przyszłościowa współpraca. Dlatego wychodząc naprzeciw już przygotowujemy kolejne place składowe. W najbliższym czasie utwardzimy 5 ha - mówi Łukasz Greinke
Dominująca w strukturze przeładunkowej drobnica w roku 2017 po raz pierwszy uzyskała wynik 18 mln ton, czyli o 24 proc. więcej niż w roku 2016. Na taki efekt przekłada się zarówno większy wolumen drobnicy skonteneryzowanej, jak również większa liczba ładunków z grupy ro-ro, w właśnie tym samochodów handlowych. W roku 2017 wyjątkowo wysoki był także wolumen kontenerów w Porcie Gdańsk - osiągnął nienotowany do tej pory wynik 16 413 971 ton (1 580 505 TEU), przewyższając rezultat z 2016 roku o 22 proc. Dzięki temu Port Gdańsk umocnił swoją pozycję drugiego największego portu kontenerowego na Bałtyku. A co w planach? 100 mln ton w 2027 roku.

Miejsca

Opinie (50)

  • Jak pracowałem w porcie

    To na workach przerzucałem jednego dnia 40 ton

    • 2 2

  • A czym Zarząd Portu przypisuje sobie te zasługi???Chyba zdzieraniem za dzierżawy placów.Samochody z tego co wiem obsługuje firmawiem Adampol,przeładunki drobnicowe,kontenery Eksploatacja,DTC,GTK i inne podmioty.

    • 11 3

  • (1)

    A pracownicy spółek z 100% udziałem zmpg klepią biedę a bym zapomniał po 15 latach dostałem podwyżkę 50 zł brutto.

    • 10 1

    • Prawde napisałeś

      • 4 0

  • Prezes Gremke,wielki fachura od Portu-portowiec wielki, przyniesiony w teczce koleś....żal...

    • 14 4

  • UWAGA (4)

    W DCT planuja wielka podwyżkę
    100zl brutto

    Śmiech na sali.
    Jeżeli nie podwyższa pensji o minimum 500 brutto to 1/4 załogi odejdzie.
    Nikt nie będzie na mrozie za 2100 netto robil w weekendy, święta i noce.

    Prezesie
    PRZEMYŚL TO

    • 7 1

    • 2.100 netto? (1)

      Frajerzy ... W biedrze lepiej płacą.

      • 4 0

      • Tak jak mówisz

        frajerzy...

        Ogarnijcie się Ludzie

        • 2 0

    • PG Eksploatacja (1)

      Też planuje 100zł brutto podwyżki od 1 stycznia, tak ten prezesik Misiewicz obiecywał w grudniu jak Solidarność chciała strajk ogłosić.

      • 3 0

      • Chyba od marca

        • 0 0

  • Ile tam się zarabia ? (1)

    Takie obroty - gratulacje !
    A ile zarabia dziś taki doker w porcie ?
    Ilu ludzi przeładowywało te ponad 40 mln ton ? / ile osób pracuje w porcie ? /

    • 2 0

    • Mało

      Adampol to chyba z 6 ludzi, reszta z łapanki, Naftoport chyba z 5, więcej nie trzeba, oni tam nic nie robią tylko na rurę patrzą, Eksploatacja to z 200 osób, DCT podobnie, reszta z łapanki, PP podobnie, sami emeryci i renciści & zlecenia. Może razem ze 2 tysiące, reszta z łapanki i emeryci.

      • 1 5

  • A ten Łukasz Greinke (8)

    to port widział?

    • 9 6

    • Widział w statystykach i wykresach,no i jeszcze był kilka razy na wycieczkach po porcie (1)

      • 5 1

      • serio?

        a te informacje to masz od kogo? Uwielbiam takie debilne komentarze, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.

        • 2 4

    • a bys sie zdziwił (5)

      Owszem zna i to wyśmienicie, w przeciwieństwie do poprzednich zarządów. I owszem jest w terenie pare razy w tygodniu.

      • 1 7

      • W terenie czyli w Toruniu? (4)

        Jak by był to by chociaż zobaczył te nieszczęsne bramy ze sznurkami od snopków, brak ogrodzeń, brak oświetlenia, te dziurawe drogi, brak parkingów, placów postojowych, te wszystkie kupy kamieni. Miała być dobra zmiana a jest dalej wstyd i hańba.

        • 6 2

        • jak dalego sięga twa tęsknota? do którego towarzysza?

          kamienie i gruz zauważyłeś/aś, gdyż prezes kazał wyciąć krzaki... to będzie kolejny etap przywracania funkcji "portowych" tych terenów. niestety POprzednie zmiany miały głęboko to co się dzieje w terenie, a spółki portowe same wyrzucały w te krzaki gruz...

          • 3 2

        • a co z poprzednikami? (2)

          Gdyby poprzednicy o to zadbali to nie byłoby dziś sznurka, mydła i powidła. Porównaj z tym co było a nie z tym co być powinno. Owszem jest dobra zmiana i tylko malkontenci i hejterzy tego nie zauważają. Potraficie tylko wiecznie marudzić i wymagać złotych pałaców w rok.

          • 1 7

          • Poprzednicy (1)

            "g" zrobili i tak samo dobra zmiana. Ale za poprzedników Eksploatacja miała zyski a za "dobrej zmiany" ma same straty i tylko patrzyć jak Misiewicze z PiSu udupią tą spółkę razem z Zarządem Portu.

            • 2 0

            • mamma mia

              i PGE ma straty przez dobrą zmianę tak?? czy może przez siebie samych?

              • 2 2

  • Drewno (2)

    2,5tys ton drewna w samym Grudniu...- to jest wolumen jednego małego statku.
    W Gdyni w samym grudniu przeładowano ca. 40tys ton drewna. Pzdr

    • 1 1

    • no i?

      Gdańsk "się chwali" drewnem, bo w poprzednich latach nie było go w ogóle a nie dlatego, ze to jakiś gigantyczny przeładunek. Take it easy.

      • 3 0

    • To kaszubskie wiatrołomy

      Ile tego może być? SPEED to robi okazyjnie na Wiślanym. Na górniczym to Szyszki drewno leży w błocie ale co oni z tym robią to nikt nie wie. Może przerabiają na te wiatrołomy?

      • 0 0

  • na co liczą (1)

    na co liczycie w tej eksploatacji barany jedne jaka firm takie i związki zawodowe to jedna klika misiewiczów jedni i drudzy liczą na takich baranów jak wy tylko kierowników zmieniają na swoich bo ci najlepsi się pozwalniali bo kto chciał by pracować z tępakami powodzenia wam baranki za 2100 brutto

    • 2 1

    • Pracownik eksploatacji musi przyznać tobie racię osiołku

      • 0 0

  • Czytaj między wierszami..

    Zero rodzimego przemyslu/produkcji... większość przypływa???, drogi i infrastruktura nie nadąża...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane