stat

Port Gdynia szuka partnerów w Chinach

Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. fot. materiały prasowe

Port Gdynia prowadzi intensywne rozmowy z potencjalnymi partnerami zainteresowanymi projektem budowy Portu Zewnętrznego. Ostatnio poszukiwano ich na targach China International Import Expo.



Od znalezienia inwestora do realizacji projektu Portu Zewnętrznego poprzez ciągłą promocję istniejącej oferty, mającej na celu zwiększenie liczby zawinięć oceanicznych, przeładunków oraz optymalizacji i tworzenia nowych łańcuchów logistycznych - to zadania, jakie na najbliższy czas postawił sobie Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ostatnio ofertę prezentowano na targach China International Import Expo.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Przygotowaliśmy ciekawe materiały, obrazujące obecny i przyszły potencjał Portu, szczególnie w kontekście rozbudowy o Port Zewnętrzny. Zaakcentowaliśmy również obecną ofertę, czyli usługi, z których mogą korzystać armatorzy i przewoźnicy. Stoisko otrzymało bardzo dobre opinie. Relacja z naszej aktywności podczas targów pojawiła się w największym serwisie informacyjnym w Chinach CCTV, którego oglądalność przekracza kilkaset milionów telewidzów - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Oprócz bezpośredniego uczestnictwa w targach delegacja Portu odbyła wiele spotkań, między innymi z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. Głównym tematem rozmów było omówienie możliwości rozwoju współpracy w kontekście zawinięć oceanicznych. Przedstawiciele firmy COSCO otrzymali informacje o nowych możliwościach zawinięć większych statków - do 366 m długości i większym zanurzeniu do 12,7 m.

- Firma COSCO nie była jedynym dużym graczem z rynku chińskiego, z którym nawiązaliśmy współpracę. Spotkaliśmy się również z operatorem portu Tangshan specjalizującym się w transporcie intermodalnym, który na przestrzeni dekady ponad dziesięciokrotnie zwiększył przeładunek z 30 milionów do 300 milionów ton. Mamy też spore szanse na podjęcie współpracy w zakresie transportu Short Sea z firmą obsługującą port m.in. w Hamburgu. Dzięki owocnemu spotkaniu, chwilę po naszym powrocie przedstawiciel firmy nawiązał kontakt z naszym pracownikiem. Cieszy nas ten fakt, świadczy o dobrze rokującej przyszłej współpracy - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Wyjazd obfitował również w spotkania z przedstawicielami największych portów w Chinach. Drugi najważniejszy po Qingdao port w prowincji Shandong stanowi istotny element łańcucha logistycznego. Miasto Weifang w którym znajduje się port jest liderem w eksporcie chińskiej żywności oraz części samochodowych. Port chce do 2020 roku uzyskać zdolność do rocznego przeładunku ponad 100 milionów ton. W trakcie spotkania zaprezentowano zarówno obecne, jak i przyszłe możliwości Portu Gdynia co do wielkości i rodzajów przeładunków.

- Spotkaliśmy się z osobami, które przewodniczą grupie portów w Zatoce Bohai. Możliwość współpracy dotyczy zatem nie tylko jednego portu, ale całej grupy - kilkunastu portów położonych w tym regionie - mówi Piotr Nowak, wiceprezes ZMPG.
Ostatnie ze spotkań to między innymi rozmowy z jedną z największych państwowych firm logistycznych w Chinach. Dyskusje dotyczyły inwestycji oraz pozyskania regularnych zawinięć oceanicznych linii kontenerowych, w tym w szczególności głównych aliansów kontenerowych. Zarząd ZMPG spotkał się również z firmą Hutchison w Hongkongu.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (33)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane